Har lige brug for at parkere en masse tanker, efter en -for mig- frygtelig aften/nat...
Vi var ude med kærestens arbejde igår. Det var spisning, udendørs i telt, og det var mega koldt. Jeg skulle køre for kæresten+kollega, som også er blevet en "ven af huset". En virkelig fin fyr, og de to snakker rigtig godt sammen.
Ved midnat vil jeg gerne hjem. Hver morgen skal jeg op kl 7 og tage min næsespray. Det er ikke noget der kræver det store. Den står på sengebordet, og i weekenderne lægger jeg mig til at sove igen. Men det er en stressfaktor, at uret SKAL ringe kl. 7, at jeg ikke bare kan sove. Jeg var træt, og kæresten + resten af holdet begyndte at være ret godt berusede. Hjemmefra var det aftalt, at vi kun skulle spise og så hjem igen.. Til midnat synes jeg så egentlig jeg var berettiget til at gerne ville hjem..
På vej hjem spørger kæresten, hvorfor vi allerede skulle afsted, og jeg siger måske lidt hårdt, at det er fordi jeg skal have min medicin og jeg simpelthen ikke magter mere idag.... Og som svar får jeg: Det forstår jeg altså ikke, du ser frisk nok ud.....
Og her starter diskussionerne så... For ja, udenpå ser jeg sikkert frisk nok ud, hvis man ser bort fra de kæmpe sorte rander under øjnene og en hudkulør der ligner en melfabrik. Men inden i er der så meget jeg ikke magter. Såsom fulde folk jeg ikke kender, der sidder og diskuterer, hvor stor en røv chefen er.....
Kammeraten der kører med kender alt til behandligen og det er fint med mig. Derfor svarer jeg også kæresten ærligt... Jeg siger at jeg gerne vil have at vi kan være lidt stille i bilen hjem, så jeg kan få trukket vejret dybt (så jeg ikke begynder at hormon-hyle, som jeg var lige ved)....
Da vi kommer hjem, vil de to mænd gerne i byen... Det er fint med mig. Jeg er 100% sikker på min kæreste, så han må hjertens gerne tage afsted. Problemet er bare, at han har rejst meget med arbejdet, og de sidste to weekender har vi kanpt set hinanden, fordi han ikke har været hjemme...
Jeg savner ham... Jeg savnder at han holder om mig, og siger han forstår.. Eller i det mindste prøver. Jeg ønsker at han kunne tage opvasken eller tøjvasken, uden at kommentere hvor hårdt det er at jeg ikke vil/kan hjælpe... Forstå, at mit humør er kemisk styret, og at jeg bare har brug for kærlighed.. Det handler ikke om gaver eller store ord.. Jeg vil bare gerne holdes om.. Fordi jeg føler mig ensom i kampen, nu hvor han har været så meget væk....
Det ender med at jeg går med ned i byen og får en øl. Men jeg er så træt så træt, så jeg vælger at tage hjem. Siger til ham, at jeg håber han kommer med. For ærlig talt er han godt fuld, og han trænger vist til at komme i seng. Kammeraten blander sig, og siger at han som mans godt kan forstå, hvis kæresten har brug for at flippe ud og slappe af og tænke på noget andet... Men de to har rejst sammen de sidste 2 weekender, og den har ikke fået for lidt på de engelske pubber, det ved jeg...
Jeg valgte ikke at tage kampen op, for han er en voksen mand og bestemmer selv.. Men ærlig talt ville jeg gerne kunne have sagt, du skal med hjem for min skyld nu. JEG har brug for dig.. Men de ord kan jeg ikke formulere så han forstår.. Ikke igår, ikke på noget tidspunkt...
Jeg ved godt jeg er skrøbelig for tiden, og jeg hader det virkelig! Mit aktive jeg, er blevet til en sofalægger, der kun lige orker at lave aftensmad og gå på toilettet i løbet af en aften... Og jeg føler mig ensom i kampen om VORES barn... Og det gør ondt...
Han sagde mange gange igår aftes; Jeg elsker dig, jeg prøver så godt jeg kan at være der for dig, jeg glæder mig til der sker noget... Men hvor ville jeg bare ønske han sagde det på en tirsdag aften med mælk i glasset, i stedet for en fredag aften, med lidt for mange promiller i blodet...
Vi har alle vores måde at klare kampen på.. Men hvor ville jeg ænske han kunne se mine behov, og at jeg selv kunne give bedre udtryk for dem, så vi kunne kæmpe sammen - hånd i hånd - som vi lovede hinanden, inden vi startede!
Jeg er på ingen måde i tvivl om, at vi gør det rigtige.. Men hvor gør det bare ondt, når man føler sig lille, ensom og meget lidt kvindelig.
Kampen om drømmebarnet er virkelig ubeskrivelig hård....