Hjælp til lagkage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Karo

Hej Piger

På søndag fylder jeg 30 år og i den anledning vil jeg gerne lave en lagkage. Jeg HADER flødeskum, men vil meget gerne lave en lagkage uden så jeg også kan spise med

Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg så kan putte i ud over vanilliecreme ???

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

quity

Må det heller ikke være en bær mousse hvor der er lidt fløde i?

eller en chokolade creme hvor chokoladen bliver smeltet i fløde og piskes?

Anmeld

17. september 2010

Karo

quity skriver:

Må det heller ikke være en bær mousse hvor der er lidt fløde i?

eller en chokolade creme hvor chokoladen bliver smeltet i fløde og piskes?

Jeg har ikke noget imod fløden, bare det ikke er flødeskums agtigt

Anmeld

17. september 2010

quity

Karo skriver:

Jeg har ikke noget imod fløden, bare det ikke er flødeskums agtigt

Det er det ikke overhovedet.

Jeg kan varmt anbefale en skildpadde creme:

1/4 l piskefløde
4 skildpadder

Fløde og skildpadder smeltes sammen i en gryde. Sættes på køl til det er helt afkølet evt. til næste dag, og kan nu piskes til skum.

Man kan også anvende andre slags chokolade (200 g).

Samt en jordbær/kvark creme (hvis du ikke kan få jordbær nu, kan du bare bruge en anden slags bær, eks bærsymfoni eller hindbær)

5 husblas, 500 g jordbær, 3 ss limesaft, 40 g sukkerfri jordbærmarmelade, 300 g kvark, lidt sødemiddel om nødvendigt, 1 1/4 dl piskefløde.

Læg husblas i blød. Blend 150 g jordbær med limesaft og marmelade. Smelt husblas og rør lidt af puréen i og vend det i skålen med puré. Tilsæt kvark og resten af jordbærrene i skiver. Smag evt. cremen til med lidt sødemiddel (eller sukker, hvis ik du er til sødemiddel.) Stil cremen på køl til den så småt begynder at stivne. Pisk fløden og vend den i

Denne sammensætning kan jeg varmt anbefale

Anmeld

17. september 2010

Karo

quity skriver:

Det er det ikke overhovedet.

Jeg kan varmt anbefale en skildpadde creme:

1/4 l piskefløde
4 skildpadder

Fløde og skildpadder smeltes sammen i en gryde. Sættes på køl til det er helt afkølet evt. til næste dag, og kan nu piskes til skum.

Man kan også anvende andre slags chokolade (200 g).

Samt en jordbær/kvark creme (hvis du ikke kan få jordbær nu, kan du bare bruge en anden slags bær, eks bærsymfoni eller hindbær)

5 husblas, 500 g jordbær, 3 ss limesaft, 40 g sukkerfri jordbærmarmelade, 300 g kvark, lidt sødemiddel om nødvendigt, 1 1/4 dl piskefløde.

Læg husblas i blød. Blend 150 g jordbær med limesaft og marmelade. Smelt husblas og rør lidt af puréen i og vend det i skålen med puré. Tilsæt kvark og resten af jordbærrene i skiver. Smag evt. cremen til med lidt sødemiddel (eller sukker, hvis ik du er til sødemiddel.) Stil cremen på køl til den så småt begynder at stivne. Pisk fløden og vend den i

Denne sammensætning kan jeg varmt anbefale

Ok, mange tak

Det prøver jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.