Hvornår kvittede jeres større børn middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. juli 2008

Ny mor

...og hvad tid gik/går de i seng/stod op, efter de ikke sov til middag mere?
(H) Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2008

twinboys

Hej vi droppede middagsluren som 4 1/2årige... Men skal lige siges mine drenge er ekstrem fortidlig fødte, så de kan ikke klare for mange indtryg og dem bearbejder man når man sover...
Normal som 3 1/2årig plejer de fleste at være ude af middagssøvnen...
Vi har ikke ændret nogle tider, fordi de ikke sover til middag mere...
De kommer i seng kl. 19.30 og bliver vækket kl. 6.00... Sommetider falder de i søvn i bilen hjem fra børnehave og det er helt okay... Da plejer vi nogle gange så lige at køre på posthuset eller lige smutte afsted efter mælk, mens jeg bliver i bilen hos dem og manden Casper springer afsted... Når vi så kommer hjem vækker vi dem, og så kan de sagtes falde i søvn kl. 19.30 igen...
Bare man husker at fra kl. 15 til 18 er en farlig tid, hvor barnet let kan falde i søvn, men et power nape er vel også okay... Det er det her...
Man kan starte i weekenderne og se om barnet kan unvære den, bare man så også lige husker på at der kan barnet sove længe om morgenen og der er heller ikke alle de indtryk som barnet får i børnehaven...
Synes bestemt ikke man skal tage middagsluren væk fra børn under 3år...
Mange har måske også bare brug for at hvile sig i form af at ligge og høre musik eller læse bøger...
Håber at det kunne hjælpe dig lidt...
Mvh Majbritt

Anmeld

23. juli 2008

Jan9e D

Hej Birgitte.

Mathine droppede middagsluren fuldstændigt 14 dage før hun blev 3 år. På det tidspunkt begyndte hun i børnehave. Men hun er en oppe før fanden får sko på dvs omkring kl 6 om morgnen, senest 6.30. Og i starten havde jeg en kamp med at holde hende vågen fra kl 16 og frem til kl 18. Men jeg er jo alene, så der var ikke rigtig nogen der kunne holde hende vågen mens jeg lavde mad. Men hjemme hos hendes far har det ikke været helt så svært, da de er flere til at aktivere hende. For så længe der sker noget så har hun ingen problemer med at holde sig vågen.

Nu 2 mdr senere går det lidt bedre, hun vågner stadig ved 6 tiden men kan holdes vågen ca til kl 19 uden de store problemer. Men ofte putter jeg hende ud i badekaret mens jeg svinger kødgryderne.

Måske er der nogle af jer der ryster på hovedet over jeg har hende i bad samtidig med jeg laver med, men mange af forberedelserne har jeg lavet så ofte er det kun at sætte kartofler over og stege kødet, mens jeg løber i pendulfart mellem køkkenet og badeværelset. (hummmm det lyder som om jeg har en herskabslejlighed, men bor altså i en lille hyggelig 2 vær.) (og køkken og bad ligger dør om dør.)

(H) Jannie

Anmeld

23. juli 2008

Ny mor

Jan9e D skriver:

Hej Birgitte.

Mathine droppede middagsluren fuldstændigt 14 dage før hun blev 3 år. På det tidspunkt begyndte hun i børnehave. Men hun er en oppe før fanden får sko på dvs omkring kl 6 om morgnen, senest 6.30. Og i starten havde jeg en kamp med at holde hende vågen fra kl 16 og frem til kl 18. Men jeg er jo alene, så der var ikke rigtig nogen der kunne holde hende vågen mens jeg lavde mad. Men hjemme hos hendes far har det ikke været helt så svært, da de er flere til at aktivere hende. For så længe der sker noget så har hun ingen problemer med at holde sig vågen.

Nu 2 mdr senere går det lidt bedre, hun vågner stadig ved 6 tiden men kan holdes vågen ca til kl 19 uden de store problemer. Men ofte putter jeg hende ud i badekaret mens jeg svinger kødgryderne.

Måske er der nogle af jer der ryster på hovedet over jeg har hende i bad samtidig med jeg laver med, men mange af forberedelserne har jeg lavet så ofte er det kun at sætte kartofler over og stege kødet, mens jeg løber i pendulfart mellem køkkenet og badeværelset. (hummmm det lyder som om jeg har en herskabslejlighed, men bor altså i en lille hyggelig 2 vær.) (og køkken og bad ligger dør om dør.)

(H) Janni

Ha, ha, her i mit lille hus pendler jeg også nogle gange ml. bad og osv., for drengen han jo sidde der i timevis, hvis han fik lov, ha, ha...

Anmeld

23. juli 2008

Pia.

Mine de to store droppede middagsluren da de var omkring 2½ år... ind imellem var der dage hvor de havde behøv for en lur... Det samme er det med Mads nu, han sover til middag ind imellem og andre dage sover han ikke... han sover altid 12 timer nat uden at vågne.. og det gør han lige meget hvad....

Knus Pia.

Anmeld

23. juli 2008

Doktor Doolittle

Theodor kvittede middagsluren da han var 3. Efterfølgende sov han i en periode allerede ca. 18 til 06, nu hvor han er 6 år sover han fra 19-20 stykker til 06.
(H) Tina

Anmeld

23. juli 2008

fam.4xc

Caroline har lige droppet sin for 14 dage siden og hun er blevet 3 sidst i maj.... hun sover så kl 20-07 /08 næste morgen.

Kh Camilla

Anmeld

23. juli 2008

Balderson

[citat][f][småt]Jan9e D skriver:[/småt][/f] Måske er der nogle af jer der ryster på hovedet over jeg har hende i bad samtidig med jeg laver med, men mange af forberedelserne har jeg lavet så ofte er det kun at sætte kartofler over og stege kødet, mens jeg løber i pendulfart mellem køkkenet og badeværelset. (hummmm det lyder som om jeg har en herskabslejlighed, men bor altså i en lille hyggelig 2 vær.) (og køkken og bad ligger dør om dør.) (H) Jannie [/citat] Hej Jannie Nej, ingen rystelser fra mit hovede her.. Du gør jo det der fungerer bedst hjemme hos jer og så længe du selv synes der er styr på det.. Jeg havde min niece på ferie for et stykke tid siden og selvom hun er lidt ældre end din datter, så gjorde jeg faktisk det samme imens jeg lavede mad.. For den dag var jeg alså også alene med hende (manden var på flugtbanen) og hun fandt det fantastisk at hun måtte sidde i mit lille badekar og få en vandis inden hun skulle op igen :) Inden for 14 dage (forhåbenligt) bliver jeg mor for første gang og jeg vil ikke afvise at jeg ikke kunne finde på at bruge ide'en igen når mit barn er omkring den alder. Mvh

Anmeld

23. juli 2008

Siber

Hej Birgitte,

Jeg mener at Alma begyndte at droppe sin lur da i feb, og hun blev 3 i maj. Men inden da var der mange dage hvor hun ikke sov i vuggestuen, men bare hvilede, og her hjemme kunne vi ikke få hende til at sove i weekenderne!

Hun sover fra 19-19.30 til alt mellem 6.30-9, hun har jo en lille søster der godt kan vække hende om morgenen!

Hvis hun sover til middag nu, falder hun først i søvn ved 22 tiden!

Ind i mellem kan der godt være krise sidst på ugen, så må hun godt tage sig en lille lur om fredagen!

Knus Siber

Anmeld

23. juli 2008

Ny mor

Tak for jeres erfaringer, tøser. Julius skal sove middagslur så længe han behøver den, men rart at vide hvor længe det ca. kan vare ;)
knus Birgitte (med ingen erfaring med børn over 2,3, år, ha, ha)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.