Lækker opskrift på kartoffler der passer sig selv søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Susan1978

Hey tøser, har i ikke en god ide til noget m nogen kartofler som fx passer sig selv i ovn eller noget og noget man kan forberede på forhånd. Vi får gæster og skal ha nogle lækre bøffer.

Salat ideer modtages også gerne :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Sunflower

Skræl og halver kartoflerne. Skær derefter "riller" som ved hasselback (?? staves) kartofler. Spray med olie. Krydr med salt og peber og drys med sesam. Så skal de bare i oven 30-40 min.

Jeg bryder mig ikke synderlidt om alm. hasselback kartofler, men de her er virkelig MUMS

Anmeld

17. september 2010

Halbschön

Susan1978 skriver:

Hey tøser, har i ikke en god ide til noget m nogen kartofler som fx passer sig selv i ovn eller noget og noget man kan forberede på forhånd. Vi får gæster og skal ha nogle lækre bøffer.

Salat ideer modtages også gerne

Vask kartofler og halver dem...

Ta et ovenfast fad og hæld olie i samt yndlingskrydderier.. Sæt kartofler i fadet med den "rå" side ned i fadet.. Og så i ovnen i en time, så blir de godt sprøde...

Har du nogle små kartofler(du kan købe dem i butikker hvor de hedder "små nemme").. SÅ skyl dem.. Prik med en gaffel i hver kartoffel.. Sæt dem i ovenfast fad med "gaffelhullerne" op af.. Hæld olie over samt yndlingskrydderi.. En times tid... Og vupti små super sprøde kartofler...

Anmeld

17. september 2010

Miamaja

Jamen det maa da klart blive FLOEDE Kartofler i ovn. Smager fantastisk og ligger og bliver MUMS laekkert i ovnen af sig selv efter ca. 45 min

Anmeld

25. september 2010

Fines mor

Så ville jeg lave en "grov" salat af babysalat, rødløg, soltørret tomater, oliven(Evt. ved siden af) Så den bliver lidt rostik agtig ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.