Hhx ser ned på hg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Sabrina2014

Hej tøser..

Jeg skal forhåbentlig starte på HG til januar, og har læst rundt på nettet for at få mere af vide om HG.

Jeg har ikke lyst til en HHX, da jeg er skoletræt I forvejen, og det jeg gerne vil senere hen er nok med en HG(Kontorassistent/Lægesekretær).. Jeg vil ikke læse videre, er skoletræt i forvejen, så jeg synes HG er en god løsning for mig selv.

Men jeg tænkte, hvorfor er det at over 95% af de debatter jeg har læst - der hakker folk fra HHX ned på HG?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

klmf

HHX er jo en studentereksamen og det er HG ikke, så derfor er der nogle der synes at HG er mindre 'værd' eller hvad skal man sige - men det kommer jo an på, hvad man vil bruge det til! Jeg er glad for min studentereksamen, den gjorde at jeg kunne komme ind på mit studie, men det er jo ikke en studentereksamen, der er lykken for alle.

Så vær da ligeglad med det, dem skal du jo alligevel ikke gå i klasse med, he he Vær glad for at du har fundet noget DU kan bruge og så lad da dem om at være børn....

Anmeld

17. september 2010

Svei

Det er vel fordi det kræver en del mere end hg...ikke at jeg kan se man dermed skal nedgøre andre...vi vælger jo alle ud fra hvad vi magter og kan...når det så er sagt, så ville jeg til hver en tid vælge en studentereksamen hvis det overhoved var muligt, da det giver så mange flere muligheder, og man ved aldrig hvor man ender eller hvad man ønsker i fremtiden.

Anmeld

17. september 2010

Laulund87

Man skal da ikke se ned på HG, men jeg tror det er fordi man mener man kan kalde sig student med en HG, hvilket man ikke kan

Ved ikke om det er det du er stødt på? Der kan det måske virke som om det er en nedgørelse, men det er jo bare fakta

Anmeld

17. september 2010

louise8723

HH'er kalder gerne HG for klippe og klister afdelingen hehe

men altså det kommer jo an på hvad du vil..

HVis du vil eje en butik/et firma jamen så er det HH

Hvis du vil stå i butik eller være assisten (fx sekretær) så er det jo HG - Det er 2 vidt forskellige ting men på en måde inden for samme område

Desuden tror jeg at folk har sååå tralvt med at "se ned" på HG pga misundelse fordi at HG er nemmere

Anmeld

17. september 2010

Faith

Ved ikke hvorfor men HG betragtes som mindreværdigt i forhold til HHX og HTX. Det er ligesom HF i forhold til gymnasiet. Jeg har både en HG og en HF, så det må jo betyde at jeg er mindre klog og mindre værd end andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.