Influenza vaccine???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. september 2010

HDA2311

Hej har fået en mail fra min læge omkring gratis influenza vaccine når man er gravid.

Men hvad mener i/ har af erfaringer omkring vaccinen??

Jeg er aldrig blevet vaccineret mod influenza og plejer heller ikke at være ret meget syg, men skal man tage imod tilbudet, når nu det er der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Angelspot

Jeg har ingen erfaringer omkring det, så følger lige med da jeg også er gravid og har tænkt på det

Anmeld

17. september 2010

DK

Jeg skal have den. Ikke på grund af almindelig influenza, men fordi der stadig er ligeså stor risiko for svineinfluenza som der var sidste år. Nu hvor det bliver vinter igen, så regner eksperterne med at svineinfluenzaen kommer tilbage med samme styrke som sidste år og svineinfluenza og graviditet er jo som sagt en rigtig rigtig dårlig cocktail! Det er særligt i 2. og 3. trimester, at der kan være øget risiko for komplikationer, der i alvorlige tilfælde kan føre til abort og for tidlig fødsel

Så jeg skal have vaccinen til min anden lægekonsultation som er d. 13/10 umiddelbart efter at svineinfluenza-vaccinen bliver frigjort fra seruminstituttet!

Læs evt. selv mere her:

http://www.berlingske.dk/danmark/gravide-boer-vaccineres-mod-svineinfluenza

Anmeld

17. september 2010

foto på lærred

Jeg ville ikke tage i mod den med mindre jeg var i risiko gruppe. Vacinen har ikke haft mange år til at man kan se bivirkingerne, hverken hos mor eller baby. Da smitterisikoen (antal personer som er smittede) langt fra, er som sidste år, ville jeg personligt sige fra hvis jeg var gravid og fik tilbudt en vacine, hvis jeg ellers sund og rask.

Anmeld

17. september 2010

Amso

foto på lærred skriver:

Jeg ville ikke tage i mod den med mindre jeg var i risiko gruppe. Vacinen har ikke haft mange år til at man kan se bivirkingerne, hverken hos mor eller baby. Da smitterisikoen (antal personer som er smittede) langt fra, er som sidste år, ville jeg personligt sige fra hvis jeg var gravid og fik tilbudt en vacine, hvis jeg ellers sund og rask.

Syntes personligt heller ikke der har været nok forskning omkring denne vaccine til at jeg ville tage imod tilbuddet. Det fint nok at andre vil, men jeg ville ikke bryde mig om det.. Da man som sagt ikke har set hvordan det har påvirket nogen mange år efter.

Jeg banker heller under bordet, og håber jeg kan se mig fri for den, for mig og mit vidunders skyld..     

Anmeld

17. september 2010

DK

Min datter havde svineinfluenza sidste år, så jeg ved bare at det altså KAN ramme een. Og risikoen ved at have svineinfluenza og tage tamiflu er bare meget mere usikre parametre end at tage vaccinen. men det er heldigvis op til den enkelte at vælge!

Hvis min læge frarådede mig at tage den ville jeg ikke gøre det, men han anbefaler det på det kraftigste!

Anmeld

17. september 2010

SannaFo1

Jeg ville ikke gøre det ! Især ikk hvis jeg var gravid og ikk fejlede noget til dagligt.

Jeg har høre at rigtig mange børn i Sverige er blevet meget syge nu her langt efter de har fået vaccinen mod svineinfluenzaen.

Ågså mange gamle mennesker som har fået den er blevet meget syge efter de har fået den.

Jeg ville ikke gøre det !!

Anmeld

17. september 2010

AnneBJ

Jeg havde influenza A sidste år. Lå i 4 dage med høj feber, men ellers bare almindelig influenza. Jo, det var da ubehageligt, men det er jo aldrig sjovt at være syg... Har læst, at "det farlige" ved at få netop influenza A som gravid er, at sygdommen kan trække i langdrag.. men ellers skulle det ikke være anerledes.

Jeg har ikke tænkt mig at tage imod tamiflu for at undgå en uge med feber når jeg ikke kender bivirkninger og konsekvenser ved at få vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.