Hvad kan jeres babyer (5 mrd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.989 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Eliza/lykke

Hej igen

Hvad kan jeres små pus omkring de 5 mrd? Sidde selv, rulle, lege mens de sidder?? Synes de at omverden er spændende?

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal stimulere min pige - mon jeg burde gøre mere end det jeg gør? Vi gør ikke rigtig noget - hun ligger i kravlegården, sidde på mit skød, får flyvetur, ligger på maven på puslehynden (det gider hun slet ikke). Hun har set sine fødder, men kan ikke selv tage fat i dem.

Hvornår kan de sidde (med en pude bagi) og selv tage legetøjet og så noget???

Hvor længe kan de holde sig vågne i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

mama10

Min søn er lige blevet 6 måneder her i foregårs. Han kan kravle rigtigt nu og kravler meget hurtigt. Da han var 5 måneder var der tegn på at han vil kravle han tog hænderne frem og trak sig selv frem, det havde han gjort siden da han var 4 måneder. Da han var 4 rullet han fra mave til ryg og ryg til mave. Jeg gav ham vand i en kup da han var 5 måneder og det elsker han. Han kunne også selv tage legetøj da han var 4-5 måneder og kravle efter det. Og han kan godt putte hans storetå i munden

For det meste af tiden ligger han på maven og kravler rundt. Måske er det en god idé at I nogle gange ikke ligger hende i kravlegården, hun skal se andre ting end det der er i kravlegården så hun måske har lyst til at kravle hen til det En bold vil være det rette på denne alder som din datter, når hun har fat i bolden så falder den måske ud af hendes hånd og hun vil kravle hen til den indtil det falder ud igen

Vores dreng leget med hans flaske. Når han har drukket den færdig så ligger jeg den på gulvet og ruller rundt så kravler han efter den Nogle gange kan ting som ikke er beregnet til babylegetøj godt være det bedste. Babyer synes også at en kam kan være spændende end blinkende bamser

Held og lykke med stimuleringen

Anmeld

17. september 2010

B&J

da min dreng var 5 mdr kunne han side selv i ca 30sek. også vippe til siderne... når han lå på maven tog han legetøj legede med det tager tit sine fødder op i munden og rejser sig højt op på armene og griner og pludder helt vildt... elsker af plaske i badet ja kan ikke huske mere lige nu hvad han selv kan jo drikke af en tudekop kan han også selv dengang alle de ting er blevet bedre nu hvor han er 6mdr og han ruller fra ryg til mave og mave til ryg

Anmeld

17. september 2010

Mor til L&S

Liva er 5 1/2 mdr gammel og hun kan trille fra ryg til mave, rulle til begge sider, så hun ligger på siden, rækker selv ud efter legetøj, kan sidde i højstol og sidde selv med støtte i ryggen..

Anmeld

17. september 2010

Maise

Da clara var 5 mdr. kunne hun rulle fra ryg til mave og lå længe og legede med sit legetøj på maven på et tæppe. vi trænede meget at rulle og lagde hende meget og hjalp hende med at lege.

idag er hun 8 mdr og kan sidde selv og lege, står på alle 4 og rokker og kravler snart(hun forsøger og øver )

Anmeld

17. september 2010

Snuffler25

Nicolaj bliver 5 mdr i næste uge Han kan rulle fra ryg til mave (nogle gange hehe).. han kan lægge sig om på siderne.. han kan række ud efter og pille ved legetøj som ligger foran ham når han ligger på maven... Han kan række ud efter legetøj (eller efter ALT faktisk..) og ALT skal ind i munden og smages på.. - noget af hans yndlings er faktisk bare min hånd, at lege med den og hive fingrene ind i munden hehe.

Han er begyndt at øve sig i at hive sig op og sidde når han sidder i skråstol eller hos mig. Han griner højt og elsker "hoppe-lege" og "flyveture"

Noget af det bedste han ved, er når jeg vifter en stofble foran hans ansigt mens han ligger ned - han griner og eeelsker det.. sært

Hvis du vil lave noget med din pige, så prøv at lege "rullepølse" på gulvet, hvor du ruller hende rundt fra ryg til mave eller lad hende holde om dine fingre mens du trækker hende op (efterhånden vil hun selv hive sig op)... og så videre helt op på benene og stå - det ELSKER Nicolaj, han blir så stolt.

Anmeld

18. september 2010

melek2303

Min datter er 6 mdr om 5 dage. Hun kan rulle fra ryg til mave, og har enkelte gange rullet fra mave til ryg. Hun rejser sig højt i armene når hun ligger på maven. Hun ligger og leger på maven. Hun kan sidde men med støtte for ellers tilter hun til en af siderne. Hun sidder klodset op i højstol. Hun kan også stå ret længe på sine ben selvfølgelig når hun bliver støttet. Hun har ikke lagt an til at kravle endnu. 

Min datter gad heller ikke i en periode ligge på maven, så jeg lagde ammepuden under hendes bryst, så hun fik støtte, også lå hun og legede med noget legetøj der. Det var en god hjælp. Nu ruller hun konsekvent om på maven. 

Hun ligger meget på sit legetæppe på gulvet, og har der mulighed for at rulle eller vende sig efter legetøj eller hvad hun nu vil. Vi har ingen kravlegård, så jeg bruger meget gulvet, eller vores seng. Det var også et hit at trille på vores seng, og hun gad godt ligge på maven der (måske fordi der er lidt blødt)

Jeg synes også det er ved at være svært at stimulere hende. Hvad laver man med en 6 mdr baby??????

Anmeld

18. september 2010

mor-til-vanessa

da vanessa var 5 mdr kunne hun sidde selv, indtil mam tog hendes op. hun kunne nemt sidden selv i al den tid man legede med hende uden at vælte.

da hun var 2 mdr kunne hun gribe og da hun begyndte at sidde begyndte hun også at rokke lidt efter og række rigtig lang ud efter hendes legetøj. hun kunne også vende sig fra ryg til mave og mave til ryg men gjorde det ikke så meget da hun for det meste har siddet.

børn er meget forskellige. nogle er gode til det fin motoriske og andre det grov motoriske.

du kan stimulere hende ved sang og leg. du kan lærer hende at klappe kage, vinke og lege tit-bøh. mange børn synes det er rigtig sjovt at flyve og hænge på hovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.