hårfarvning mens man ammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2008

Kvindemin

Ja altid gør det der er bedst for dig :)

Men har selv været på frisør udd., og det er ikke skadeligt.
Sp, siger aaaltiiid såå meget man ikke må. Men så må man jo hverken bruger cremer med parfumer eller lign.
Og der må være grænser, det går jo hen og bliver et helt mareridt at være gravid ellers.

Og jeg syntes det er HELT i orden at farve hår, hvorfor gå rundt og ligne en udgroning, bare fordi man er gravid :)

Knus herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2008

Katjaro

Ja jeg ville ikke.....

Når man først har set undersøgelser af hvilke stoffer der findes i vores kroppe - før og efter amning, og det viser sig at der findes færre af de farlige stoffer efter amning..... og hvor er de så forsvundet hen????

Ja det kan vi jo kun gisne om.

Men - hvis du samtidig går op i om du bruger vaskepulver uden parfume, har undladt at farve hår som gravid (for det går jo over huden ind i kroppen - huden er vores største organ), så ville jeg ikke være i tvivl.

Vent de måneder endnu hvorfor ikke bare være på den sikre side??

hilsen katja

Anmeld

17. august 2008

Christinahr

Chritinap skriver:

Sp, siger aaaltiiid såå meget man ikke må. Men så må man jo hverken bruger cremer med parfumer eller lign.
Og der må være grænser, det går jo hen og bliver et helt mareridt at være gravid ellers.

Og jeg syntes det er HELT i orden at farve hår, hvorfor gå rundt og ligne en udgroning, bare fordi man er gravid :)

Knus herfra.

Sundhedsstyrelsen fraråder det og der har været rigtig meget fokus på det for et års tiden siden, fordi frisørene skal fortælle det er frarådes.

Når det er sagt så har jeg - er gravid- netop fået farvet, dog med naturlige og øko hennafarver. Om det er sundere eller ej er jo en vurderingssag.

Anmeld

17. august 2008

A.

Christinahr skriver:

Chritinap skriver:

Knus herfra.

Sundhedsstyrelsen fraråder det og der har været rigtig meget fokus på det for et års tiden siden, fordi frisørene skal fortælle det er frarådes.

Når det er sagt så har jeg - er gravid- netop fået farvet, dog med naturlige og øko hennafarver. Om det er sundere eller ej er jo en vurderingssag.

har også fået farvet hår(og ikke kun en gang:-o) da jeg var gravid ..så du er ikke den eneste

Anmeld

17. august 2008

sbs78

uuha det er et farliget emne at komme ind på.
Nu er jeg selv frisør, og ja vi bliver ikke sygemeldt når vi bliver gravide.
Spørgsmåler er hvad er sundt og hvad er ikke???????
Jeg plejer at sige til mine kunder hvem er mest i det, kunden eller frisøren?????
Hvis det virkeligt er så farlige som det siges, ville vi som frisøre så ikke blive sygemeldt på stedet??
Jeg har faktist skrevet et brev til Sundhedsstyrelsen da jeg ventet mig, og stillet dem det samme spørgsmål, men af en eller andet mærkelig grund fik jeg ikke noget svar tilbage fra dem. Det kan jo så tolkes på flere måder!!!!!!!!

Anmeld

17. august 2008

H+S Skjolgborg.

alt hva jeg har hørt og fået afvide da jeg vente min datter for jeg viste ikke om der var nået nyt i det for det var jo 5 år siden sidste jeg fik min søn..
Men der sagde matas,lægen.sp og jdm er af der ikke er godt eller sundt af farve ens hår lyst/afblade det og slet ikke de første tre mdr for det kan skade...Men ellers syntes jeg da ikke der er nået mere i det...
Jeg ville da gøre det hvis du amme..Jeg har da begge gange før de skulle døbes farve det....

Anmeld

18. august 2008

Kvindemin

Alt er jo envurderingssag.
- efterhånden.

Men ja :)

Anmeld

28. juni 2011

Det er ikke sundt, hverken for dig el barnet, da der er hormonforstyrrende og kræftfremkaldene stoffer i. Sundhedstyrelsen fraråder det også.
Og der er ogs kommet et forslag fra enhedslisten om en ny lov, som skal beskytte gravide frisører mod stoffer der skader deres børn.

http://www.enhedslisten.dk/artikel/Ingen-kemikalier-til-frisoerboern

Hvis du så alligevel gerne vil farve dit hår så gå til en grøn salon, for der er ingen hormonforstyrende stoffer i deres farver.

www.marietherese.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.