hvordan takler I måltiderne og baby.. lidt langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Eliza/lykke

Jeg kunne ikke finde på en passende overskrift.

Jeg ved ikke, hvordan I har det - men jeg kan huske, at man på et tidspunkt får det sådan med måltiderne og med barnet, at man ikke tager det så tungt, hvor meget de spiser og om de bliver mætte nok til natten. Fordi de skal nok blive mætte og de skl nok sove natten igennem...

Puha, det er svært at forklare - men siden Elizabeth blev født, har jeg gået meget op i, om hun får nok mad i løbet af dagen. Hun har sovet igennem siden 2 mrd..

Men da min søn på 9 år var lille, kan jeg huske, at jeg på et tidspunkt bare gav ham mad, når det ca. var frokosttid, og nogle gange spiste vi aftensmad kl. 17.30, andre gange kl. 18.00 - og de "faste" spisertider forsvandt - således at det faktisk blev ligesom vores hverdag. Og han tilpassede sig bare uden problemer. Han fik mælk, når han var tørstig, ikke som et måltid - bare som tørst. Jeg mener, at han var omkring de 5-6-7 mrd. på det tidspunkt.

Lige nu føler jeg, at flaske er et måltid - og ikke kun tørst... Så hvornår har jeres små babyer fået en hverdag, som ligner jeres og I bare gør tingene, som om at det altid har været sådan uden at tænke videre over det.

Jeg håber, I forstå mit spørgsmål......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

serinasmor

hmmm ... det er egentlig et godt spørgsmål ... vi er ikke nået til det endnu og serina er 8 mdr .... jeg ser stadig hendes flaske som måltid ( dog mellemmåltid og ikke hovedmåltid) ...

i løbet af dagen tager jeg det ikke så tungt hvornår vi spiser morgenmad , flaske, frokost, flaske og frugt ... men vi er endnu ikke nået til at kunne sige " det er da ligemeget om vi først spiser kl 20" som vi gjorde før vi fik hende .. og jeg tror egentlig ikke det kommer før hun er MEGET ældre ... men det er jo så også mest i forhold til hendes sengetider og det faktum at huner vildt sulten og umulig hvis vi en enkelt gang har strukket det og først nået til aftensmad kl 18.45 ... ja mit liv er blevet lidt skemalagt

jeg tror måske at i løbet af de næste par måneder vil vi naturligt komme til at skære ned på flaskerne... nok ikke så hun får dem kun når hun er tørstig... men mere så de stille og roligt bliver erstattet af frugt / vand / mælk / kiks / agurk eller helt udgår af hverdagen så hun bare spiser mere rugbrød til frokost...

Anmeld

17. september 2010

Eliza/lykke

serinasmor skriver:

hmmm ... det er egentlig et godt spørgsmål ... vi er ikke nået til det endnu og serina er 8 mdr .... jeg ser stadig hendes flaske som måltid ( dog mellemmåltid og ikke hovedmåltid) ...

i løbet af dagen tager jeg det ikke så tungt hvornår vi spiser morgenmad , flaske, frokost, flaske og frugt ... men vi er endnu ikke nået til at kunne sige " det er da ligemeget om vi først spiser kl 20" som vi gjorde før vi fik hende .. og jeg tror egentlig ikke det kommer før hun er MEGET ældre ... men det er jo så også mest i forhold til hendes sengetider og det faktum at huner vildt sulten og umulig hvis vi en enkelt gang har strukket det og først nået til aftensmad kl 18.45 ... ja mit liv er blevet lidt skemalagt

jeg tror måske at i løbet af de næste par måneder vil vi naturligt komme til at skære ned på flaskerne... nok ikke så hun får dem kun når hun er tørstig... men mere så de stille og roligt bliver erstattet af frugt / vand / mælk / kiks / agurk eller helt udgår af hverdagen så hun bare spiser mere rugbrød til frokost...

Her er tingene også lidt skemalagt, ellers bliver hun umulig.

Jeg hænger mig stadig i, at flasken er et måltid - og det tror jeg ikke, at min lille pige synes det.. :-) Så jeg skal nok til at vende mig til, at flasken bare er mellemmåltid eller til tørst - og at hun kræver mere fast føde nu.

Puha............ de gennemgår godt nok en udvikling, der siger Spar 2 tikl alt.

Anmeld

17. september 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Her er tingene også lidt skemalagt, ellers bliver hun umulig.

Jeg hænger mig stadig i, at flasken er et måltid - og det tror jeg ikke, at min lille pige synes det.. :-) Så jeg skal nok til at vende mig til, at flasken bare er mellemmåltid eller til tørst - og at hun kræver mere fast føde nu.

Puha............ de gennemgår godt nok en udvikling, der siger Spar 2 tikl alt.

tror nu ikke du har travlt med at vænne dig til tanken .. hun er jo ikke så gammel ENDNU

og ja ... der sker VIRKELIG noget det første års tid .... det er jo helt vildt ... endnu en af de ting man har fået at vide inden man blev forældre men ikke fattet før man stod i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.