Øv altså..
Min dejlige kæreste og jeg har været sammen i 2 år og venter ønskebarnet om knap 8 uger. Han har en søn fra et tidligere forhold, som bor i Hamborg (kæresten er tysker). Så vi ser jo ikke mine svigerforældre alt for tit, men havde da egentlig indtryk af, at de godt kunne lide mig.. Men NEJ - tilsyneladende..
Vi skal til Tyskland i weekenden til svigermors fødselsdag, og det havde jeg da glædet mig til. Men nu har jeg egentlig mest lyst til at blive hjemme.
Jeg er 32 uger henne og har haft den ondeste graviditet - seriøs bækkenløsning og de sidste 2 måneder SÅ mange smertefulde plukkeveer, at jeg er blevet dømt til sofaen stort set konstant. Min kæreste og hans søn var så på ferie i 3 uger fra sidst i juli til midt i august, hvor svigermekanikken så kom og hentede drengen. Og jeg havde jo så været alene hjemme i 3 uger, men havde fået en masse hjælp til at rydde det værelse, der skal være babys.
Og solvfølgelig var jeg underdrejet af smerter lige præcis den dag, de kom. Så jeg havde da tøj på, men et bad var simpelthen uoverskueligt, så håret var bare redt op i en hestehale.. Synes faktisk at det så var pænt af mig at bage boller ( som de så ikke spiste, fordi de ikke var sultne) og lave kaffe.
Men de var som altid søde og rare - troede jeg. For min kæreste har så vist mig en e-mail, som de har sendt, efter de kom hjem. Og der står blandt andet, at mit hår så forfærdeligt ud, at det kun er mine ting der står fremme i vores hjem, at det var for dårligt at jeg pure nægtede at bruge stofbleer til baby osv osv osv.
Blev da vildt ked af det. Det er da rigtigt at jeg ikke just var på toppen den dag, men det må de da selv kunne se. Og min kæreste har MANGE flere ting end mig - de er bare blandet så godt, at de tilsyneladende kun så mine.. Og i deres e-mail stod så også noget om, at jeg da sikkert var en sød pige, men de synes altså ikke, at jeg er et passende parti for deres søn. Og at det faktisk var ok, hvis jeg ikke kom med til fødselsdag..
Så viste min kæreste mig den mail, han havde skrevet, hvor der blandt andet stod, at jeg havde kæmpe smerter stort set konstant, og at han faktisk godt kunne lide mit hår.. Og en masse andre søde ting om mig - som jeg jo et eller andet sted også havde forventet. Ved jo godt, hvor højt han elsker mig.
Men det gør godt nok ondt, at de tilsyneladende bryder sig så lidt om mig, som de gør. Især når de så samtidig taler om min kærestes eks, som om hun er en engel. Og hun skal SELVFØLGELIG også med til førdelsdag, for hun er jo SÅ SØD.
Så nu glæder jeg mig da rigtig meget til at tage til fødselsdag - men nægter pure at blive hjemme.. Selvom det da bliver enormt åbenlyst for enhver, der har øjne i hovedet, at de bedre kan lide eksen end mig - og tilsyneladende ikke kan acceptere, at deres forhold er slut og at deres søn bor i et andet land med en sød kæreste (hvis jeg selv skal sige det) og et barn på vej..
Håber ikke det blev alt for langt - måtte bare lige have luft