Far's samvær med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da min mand muligvis læser med

Hvor meget er jeres børns far sammen med dem? (Her tænker jeg ikke på dem som er skilt eller ikke bor sammen)

Min mand tager afsted hver morgen kl. ca. 7.30 og kommer hjem kl. 17.00 på en god dag, men som regel er den 17.30 eller 18.00.

Baby er vågen fra kl. 7.30 og går i seng ca. kl. 18.30-20.00. Det er altså ikke meget tid han får med baby på en normal dag.

Tit vil han gerne dyrke sin hobby i weekenderne og nogen gange ogå i hverdagene - det kan enten være at han tager afsted meget tidligt eller efter arbejde, hvor han så først er hjemme når baby er lagt i seng. I weekenden er det enten formiddag eller eftermiddag han er afsted.

Når han er hjemme er han meget god til at tage baby, men han gør det ikke altid på eget initiativ, ligger baby på legetæppet kan han godt finde på at se fjernsyn, sidde med computeren eller sidde med sin telefon når baby sidder på skødet af ham - altså han er ikke nærværende overhovedet.

Jeg synes i forvejen han ser baby for lidt, og føler ikke han prioriterer baby nok. Han synes jeg "er efter ham" når jeg siger hvad jeg føler. Og jeg hader bare at føle mig som en sur kælling, men jeg vil på den anden side gerne have at min baby ved, hvem der er far!

Er jeg virkelig bare hende den sure?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

klmf

Min kæreste ville godt nok være ked af at se Oliver så lidt Jeg synes heller ikke det er meget. Hvor gammel er baby?

Anmeld

16. september 2010

2721

Det syntes jeg bestemt ikke du er. Den går ikke herhjemme. Der bliver jeg tosset hvis det sker.

Anmeld

16. september 2010

quar20

Hmm jeg ville personligt blive rigtig ked af det og mega trist og sur over at der ikke var mere kontakt.

Anmeld

16. september 2010

TbCp

Sådan var det også her da Liva var lille.
Min mand tog afsted på arbejde omkring kl. 6 om morgenen og var hjemme ved 17-18 tiden.

Min mand havde meget svært ved at finde sig til rette i faderrollen og havde bruge for meget tid til at vende sig til det lille nye væsen.

Samtidig syntes han det var rigtig svært at skulle gøre noget med Liva, for det var jo mig der gik med hende hver dag, hele dagen, så han var bange for at gøre det forkert.

Jeg gav ham den tid han havde brug for.... selvom jeg da indimellem bandede højt indvendigt over at han ikke tog hende mere....
Og så kom det ligesp stille og roligt af sig selv... og blev endnu bedre da Liva blev ældre så man også kunne have lidt mere samspil med hende.

Anmeld

16. september 2010

LRJ

Anonym skriver:

Jeg er lige anonym, da min mand muligvis læser med

Hvor meget er jeres børns far sammen med dem? (Her tænker jeg ikke på dem som er skilt eller ikke bor sammen)

Min mand tager afsted hver morgen kl. ca. 7.30 og kommer hjem kl. 17.00 på en god dag, men som regel er den 17.30 eller 18.00.

Baby er vågen fra kl. 7.30 og går i seng ca. kl. 18.30-20.00. Det er altså ikke meget tid han får med baby på en normal dag.

Tit vil han gerne dyrke sin hobby i weekenderne og nogen gange ogå i hverdagene - det kan enten være at han tager afsted meget tidligt eller efter arbejde, hvor han så først er hjemme når baby er lagt i seng. I weekenden er det enten formiddag eller eftermiddag han er afsted.

Når han er hjemme er han meget god til at tage baby, men han gør det ikke altid på eget initiativ, ligger baby på legetæppet kan han godt finde på at se fjernsyn, sidde med computeren eller sidde med sin telefon når baby sidder på skødet af ham - altså han er ikke nærværende overhovedet.

Jeg synes i forvejen han ser baby for lidt, og føler ikke han prioriterer baby nok. Han synes jeg "er efter ham" når jeg siger hvad jeg føler. Og jeg hader bare at føle mig som en sur kælling, men jeg vil på den anden side gerne have at min baby ved, hvem der er far!

Er jeg virkelig bare hende den sure?

Hmm...

Den ene uge arbejder min fra kl 21-07 og sover fra han kommer hjem til 16-17 og den anden ugefra 04-18.30-19.30 , Vores datter sover fra kl 19.30 af og vågner kl 8

så heller ikk så meget tid Far har med datter herhjemme han er lidt ligesom din mand/kæreste ligger vores datter på gulvet eller ligger med hende når han spiller eller ser tv - men det er bare hans måde at passe hende på

Anmeld

16. september 2010

Bellinda89

Min  kæreste går i skole fra 08:00 til 14:00 ca & så 2 af ugens dage tager han på arbejde kl. 16:00 & er først hjemme kl. 22:00.. Det synes han selv er alt for meget , & han savner sit datter alt for meget..!! Specielt da hun er meget mor glad for tiden..!!

Hvis han havde muligheden ville han ikke lave andet lige pt end bare at hygge om hende , han elsker at være i hendes samvær..!!

Anmeld

16. september 2010

line melias mor

nu er vi jo heldige at min mand har haft barsel med os de sidste ni måneder. han har taget barsel til januar næste år mens jeg går i skole. så de ser hinanden rigtig meget og jeg kan godt mærke hvor far glad hun er det er skønt. men når min mand skal i gang igen bliver det som selvstændig og der kan tiden godt blive knap men sådan er tingene jo desværre tror helt sikkert også at mændene savner deres børn når de er på arbejde men på den anden side er det jo dejligt han har et job og selvfølgelig skal der være tid til fritidsinteresser også. det er en svær balance syntes jeg. kan godt forstå det går dig på kommer det helt sikkert også til hos mig når den tid kommer

Anmeld

16. september 2010

Belinda83

Min kæreste så ikke vores datter ret meget de første 2½ år af hendes liv pga hans arbejde. Han er lastbilchauffør og pga. kørehviletidsregler var det desværre sådan at når han kom i land med færgen om aften (han kørte både på sjælland og jylland) så måtte han ikke køre hjem og sove hos os - selvom at vi boede 15 min kørdel fra havnen hvor færgen kom i land  Så de første 2½ år af hendes liv var han kun hjemme fra lørdag omkring middag til mandag morgen, så det var desværre ik meget glæde vi havde af ham.

Men han har heldigvis skiftet arbejde så nu har vi ham hjemme hver dag og vi nyder det

Anmeld

17. september 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar piger. Godt at høre at jeg ikke er bare er blevet en sur mor.

Jeg vil prøve at tale med manden om det igen, for jeg kan mærke at det går mig rigtig meget på - selvfølgelig skal han passe sit job og der skal også være plads til fritidsinteresser, men jeg synes så også at det må holdes på et fornuftigt plan - og jeg har jo også brug for at komme lidt ud for mig selv en gang imellem, hvilket der ikke rigtig er plads til, hvis ham og jeg også skal se hinanden bare en gang imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.