Nu er det nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. september 2010

linefun

Som tidligere nævnt er vi kommet i IUI-H- behandling. Jeg har været på pergotime de sidste 5 dage, hvilket er gået fint, men føj, hvor det dog smager vanvittigt grimt.. Jeg har ikke haft de vilde hormonelle forandringer - er i hvert fald ikke mere hysterisk end jeg plejer at være

I aften og i morgen skal jeg så tage Gonal F indsprøjtningen.

Jeg fik et lille "blackout" forleden, hvor jeg helt fik kuldegysninger, ved bare tanken om, at jeg skulle stikke mig selv.. Ved godt det er noget pjat og virker useriøst, når det nu er med BABY fo øje, men blev bare så bange for tanken om det..
Nu har jeg fået kæresten til at gøre det, og han er i det hele taget bare rigtig dejlig til at bakke op om forløbet

På lørdag skal vi til ultralydscanningen for at se om æggene er modnet osv., så er meget spændt på at se resultatet af det
Er der forresten nogen der ved, om de dér til scanningen kan fortælle, hvornår de regner med man skal insimineres?

Nåh, men jeg håber egentlig bare på det forløber som det skal, så vi inden længe kan stå med en skøn lille baby

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Miia90

held og lykke

vi er også lige gået i gang med første forsøg iui-h. venter på mens skulle kommer her på mandag.

kigger lidt med

Anmeld

16. september 2010

MM1987

Hej...

Dejligt du er godt i gang, og ikke mærker så meget til...

Du skal jo ikke tygge pergotime, men sluge dem??!!

Jeg kan godt forstå du ikke synes det er sjovt at stikke dig, men med baby for øje, så lærer man det... Det er svært første gang men man bliver bedre eller bedre. Jeg er bare kontrol-freak, så min kæreste skal under ingen omstændigheder gøre det - hvis det så gjorde det mindste ondt ville han få en ordentlig skideballe

Det bliver rigtig spændende med scanning, håber der er flotte æg på vej. Nogen gange kan de allerede på første scanning fortælle hvornår du skal insemineres, men da det er første gang kan det være de vil følge dig lidt tættere, og så får du tid til ny scanning, indtil de kan give dig en dato for insemination. 

Rigtig meget held og lykke...

Anmeld

16. september 2010

linefun

Miia90 skriver:

held og lykke

vi er også lige gået i gang med første forsøg iui-h. venter på mens skulle kommer her på mandag.

kigger lidt med

Tusind tak

Glæder mig til at følge jeres videre forløb og krydser fingre for at det hele går som det skal

Anmeld

16. september 2010

linefun

Mia Maia skriver:

Hej...

Dejligt du er godt i gang, og ikke mærker så meget til...

Du skal jo ikke tygge pergotime, men sluge dem??!!

Jeg kan godt forstå du ikke synes det er sjovt at stikke dig, men med baby for øje, så lærer man det... Det er svært første gang men man bliver bedre eller bedre. Jeg er bare kontrol-freak, så min kæreste skal under ingen omstændigheder gøre det - hvis det så gjorde det mindste ondt ville han få en ordentlig skideballe

Det bliver rigtig spændende med scanning, håber der er flotte æg på vej. Nogen gange kan de allerede på første scanning fortælle hvornår du skal insemineres, men da det er første gang kan det være de vil følge dig lidt tættere, og så får du tid til ny scanning, indtil de kan give dig en dato for insemination. 

Rigtig meget held og lykke...

Tusind tak

He he.. har skam heller ikke tygget på dem, det skulle jeg ikke nyde noget af - gudskelov

Har netop lige fået indsprøjtningen... og det gik rigtig fint.  Det var ikke så slemt som jeg frygtede. Men det blev nu alligevel overladt til kæresten og han får også æren i morgen

Håber også på nogle gode æggebasser

Anmeld

17. september 2010

oo

orv, jeg kan slet ikke huske pergotime smagte af noget!

mht til gonal f sprøjten, så kan reaktionen fra pergotimen godt komme når du går igang med gonal f - bare så du er forberedt, sådan helt hormonmonsteragtigt jeg sagde nemlig til min fertilitetslæge at det der gonal f satme var ondt og så svarede hun at nej, det var altså pergotimen!

med indsprøjtningerne, som du jo så har prøvet nu, så er tricket at finde en lille huddelle lige under navlen og stikke i den, så kan man vitterligt ingenting mærke jeg troede også jeg skulle besvime da jeg skulle tage sprøjten første gang, men det var slet ikke så slemt

ja scanningerne viser hvornår du skal insemineres! de kan nemlig følge ægproduktionen via scanningerne og måler æggenes størrelse og et æg er først klar til ægløsning når det ligger på omkring 18 mm, og det vokser ca 2 mm om dagen, så på den måde kan de regne sig frem - og ellers scanner de en ekstra gang for at være sikre på æggene har den størrelse de skal have.

du skal sikkert også tage Æl sprøjten (som jeg ikke kan huske hvad hedder nu)? der får du besked på klinikken hvornår det er tid for dine æg at tage den, så får du dato og bestemt tidspunkt for den indsprøjtning og så skal din mand op og aflevere sæd to dage efter og du bliver insemineret nogle timer efter når sæden er oprenset - og der scanner de gerne igen lige inden inseminationen for at have et godt overblik over dine æg

Rigtig meget held og lykke

Anmeld

17. september 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

mht til gonal f sprøjten, så kan reaktionen fra pergotimen godt komme når du går igang med gonal f - bare så du er forberedt, sådan helt hormonmonsteragtigt jeg sagde nemlig til min fertilitetslæge at det der gonal f satme var ondt og så svarede hun at nej, det var altså pergotimen!

med indsprøjtningerne, som du jo så har prøvet nu, så er tricket at finde en lille huddelle lige under navlen og stikke i den, så kan man vitterligt ingenting mærke jeg troede også jeg skulle besvime da jeg skulle tage sprøjten første gang, men det var slet ikke så slemt

ja scanningerne viser hvornår du skal insemineres! de kan nemlig følge ægproduktionen via scanningerne og måler æggenes størrelse og et æg er først klar til ægløsning når det ligger på omkring 18 mm, og det vokser ca 2 mm om dagen, så på den måde kan de regne sig frem - og ellers scanner de en ekstra gang for at være sikre på æggene har den størrelse de skal have.

du skal sikkert også tage Æl sprøjten (som jeg ikke kan huske hvad hedder nu)? der får du besked på klinikken hvornår det er tid for dine æg at tage den, så får du dato og bestemt tidspunkt for den indsprøjtning og så skal din mand op og aflevere sæd to dage efter og du bliver insemineret nogle timer efter når sæden er oprenset - og der scanner de gerne igen lige inden inseminationen for at have et godt overblik over dine æg

Ovitrelle

Dejligt at vide man glemmer så hurtigt

Anmeld

17. september 2010

oo

Mia Maia skriver:

Ovitrelle

Dejligt at vide man glemmer så hurtigt

tro mig!  

Anmeld

17. september 2010

linefun

Tjuhl skriver:

Tusind tak sakl du have.

Skal også lige love for at der er gang i systemtet... Det kniber noget i underlivet, men det kan jo så sagtens være pergotimen..

Det gjorde heller ikke spor ondt, at blive stukket. Men nu er der også masser af "delle" at stikke i - heldigvis

Jamen jeg glæder mig meget til at høre hvad de siger i morgen, og hvornår de vil se os igen.

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.