orv, jeg kan slet ikke huske pergotime smagte af noget! 
mht til gonal f sprøjten, så kan reaktionen fra pergotimen godt komme når du går igang med gonal f - bare så du er forberedt, sådan helt hormonmonsteragtigt
jeg sagde nemlig til min fertilitetslæge at det der gonal f satme var ondt og så svarede hun at nej, det var altså pergotimen!
med indsprøjtningerne, som du jo så har prøvet nu, så er tricket at finde en lille huddelle lige under navlen og stikke i den, så kan man vitterligt ingenting mærke
jeg troede også jeg skulle besvime da jeg skulle tage sprøjten første gang, men det var slet ikke så slemt 
ja scanningerne viser hvornår du skal insemineres! de kan nemlig følge ægproduktionen via scanningerne og måler æggenes størrelse og et æg er først klar til ægløsning når det ligger på omkring 18 mm, og det vokser ca 2 mm om dagen, så på den måde kan de regne sig frem - og ellers scanner de en ekstra gang for at være sikre på æggene har den størrelse de skal have.
du skal sikkert også tage Æl sprøjten (som jeg ikke kan huske hvad hedder nu)? der får du besked på klinikken hvornår det er tid for dine æg at tage den, så får du dato og bestemt tidspunkt for den indsprøjtning og så skal din mand op og aflevere sæd to dage efter og du bliver insemineret nogle timer efter når sæden er oprenset - og der scanner de gerne igen lige inden inseminationen for at have et godt overblik over dine æg 
Rigtig meget held og lykke 
Anmeld