Søvn 3-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.807 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. september 2010

TbCp

Hvor mange timer sover jeres 3-årige på et døgn?
Liva sover ca. 10 timer hver nat, i nat sov hun dog næsten 12 timer, men det er en sjældenhed.
Jeg havde jo forestille mig at de 2 timer der røg fra middagsluren ville ryge på nattesøvnen så hun ville sove ca 12 timer hver nat.... Da hun tidligere sov 10 timer om natten og 2 til middag.
Hvor meget bør de sove i den alder for at få søvn nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

lonemus

Alexander er lige fyldt 3 år, men har ikke sovet til middag siden han var 2 år.

Han sover ved ca 20-tiden, står op kl 6:30-7. Så han sover 10-10½ time hver nat. Han er lige startet i børnehave, hvor jeg egentlig troede han ville få behov for lidt mere søvn, men niks, ingen ændring! Så han må jo få søvn nok!

Lone

Anmeld

16. september 2010

Ida.

Jeg ved ikke, hvor meget de burde sove - men tænker lidt, at det måske er individuelt - vi voksne har jo heller ikke alle det samme søvnbehov. Googlede lige lidt og fandt det her: http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernsoevn.htm ifølge det er de 10 timer, Liva sover nu jo fint - men hvis ikke hun virker udhvilet, så er det jo ikke godt!

Annika sover ca. 11-12 timer om natten - og så tager hun som regel ½ times lur på sofaen, når hun kommer hjem fra børnehave - vi vækker hende (selvom det faktisk er tæt på umuligt )...det er hun simpelthen nødt til, ellers kan hun slet slet ikke hænge sammen - og hun bliver stadig puttet kl. 19-19.30 uden problemer...

Anmeld

16. september 2010

Kaufie

William sover 10-12 timer.

Først på ugen er det nok med 10-11 timer 19/20-6 - men i aftes faldt han fx i søvn lidt over kl 18 (og fik ingen aftensmad) og blev vækket lidt over 6. 

Anmeld

16. september 2010

aarhusmor

Alexander sover fra 19:00 (er nok snarere 20, med alle historierne) til kl. ca. 6. De sidste par dage dog til kl. 7

Anmeld

16. september 2010

TbCp

Det lyder som om 10 timer er meget fint så....

Forstår bare ikke hvordan hun pludselig kan gå fra 12 timer på et døgn til 10 timer.... men hun er som frisk nok så det må jo være fint med den søvn hun får.

Anmeld

16. september 2010

TbCp

lonemus skriver:

Alexander er lige fyldt 3 år, men har ikke sovet til middag siden han var 2 år.

Han sover ved ca 20-tiden, står op kl 6:30-7. Så han sover 10-10½ time hver nat. Han er lige startet i børnehave, hvor jeg egentlig troede han ville få behov for lidt mere søvn, men niks, ingen ændring! Så han må jo få søvn nok!

Lone

Ja det skulle man da mene så

Anmeld

16. september 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Jeg ved ikke, hvor meget de burde sove - men tænker lidt, at det måske er individuelt - vi voksne har jo heller ikke alle det samme søvnbehov. Googlede lige lidt og fandt det her: http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernsoevn.htm ifølge det er de 10 timer, Liva sover nu jo fint - men hvis ikke hun virker udhvilet, så er det jo ikke godt!

Annika sover ca. 11-12 timer om natten - og så tager hun som regel ½ times lur på sofaen, når hun kommer hjem fra børnehave - vi vækker hende (selvom det faktisk er tæt på umuligt )...det er hun simpelthen nødt til, ellers kan hun slet slet ikke hænge sammen - og hun bliver stadig puttet kl. 19-19.30 uden problemer...

Havde da håbet hun havde arvet mit søvnbehov .... især i weekenden

Hun virker egentlig udhvilet nok, tror mere det var det at hun pludselig kunne undvære de to timers middagslur, uden at hun havde brug for dem i den anden ende...

Anmeld

16. september 2010

TbCp

Kaufie skriver:

William sover 10-12 timer.

Først på ugen er det nok med 10-11 timer 19/20-6 - men i aftes faldt han fx i søvn lidt over kl 18 (og fik ingen aftensmad) og blev vækket lidt over 6. 

Hold da op en sovetryne

Anmeld

16. september 2010

TbCp

aarhusmor skriver:

Alexander sover fra 19:00 (er nok snarere 20, med alle historierne) til kl. ca. 6. De sidste par dage dog til kl. 7

Det er meget det samme her, hun kommer som regel i seng ved 19 tiden og sover så inden for den næste time.... nogle gange efter 2 min. andre gange først kl. 20 og så til hun bliver vækket ved 6-tiden næste morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.