Hvor lang tid svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.970 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Sky

Hej alle

Hvor lang tid må man blive ved med at gå i svømmehal når man er gravid? - jeg svømmer et par gange i ugen og det vil jeg gerne blive ved med så lang tid som muligt.

Men den anden dag var der en der nævnte at man ikke måtte svømme mere når slimproppen er gået pga infektionsfare... og det kan den jo gøre mange uger før - er det rigtigt?...er der ikke noget med at slimproppen gendanner sig selv helt indtil fødsel?

Håber der en nogen der ved noget om det

Sky 32+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

CamiRon

Jeg mener du må svømme indtil fødslen eller er det indtil slimproppen går?! Hmm men det er jo ik altid at man opdager det... Jeg tror det er indtil fødslen går igang/vandet går. Men ring da til din JM og få et helt sikkert svar...

Anmeld

16. september 2010

kirsti

mener det er indtil slimproppen går så længe den er der kan der ikke komme bakterier ind

Anmeld

16. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var i svømmehallen 2 dage inden jeg fødte

Mht. slimproppen... Jeg har altid fået at vide at du må gå i svømmehallen hele graviditeten - medmindre vandet siver eller helt er gået! Slimproppen kan gå, gendanne sig, kun delvist gå osv osv flere gange, så det kan man ikke regne med! Jeg tror roligt du kan blive ved med det svømme! Det er sundt for dig OG bebs.. Tal evt. med din jordemoder om det!

Jeg fik som sagt at vide at der ikke er grund til bekymringer om infektioner osv før vandet er gået - men så må du til gengæld heller ikke!!!!

Knus Caroline - RET hys under sin graviditet

Anmeld

16. september 2010

merichs

Spurgte jordemoder så sent som i fredags mht svømmehal. Fik at vide at slimproppen ikke har noget at sige men derimod hvis vandet siver eller er gået så må du ikke (som Caroline skriver )

Vh Marlene (som nyder at føle sig vægtløs i vandet )

Anmeld

16. september 2010

sus82

Jeg går til svømning og jeg er i dag 38+6, hende fyssen vi har til det sagde sidste gang at det ikke betød noget med slimproppen, fordi babyen ligger godt beskyttet af hinderne, som beskytter mod infektion, så indtil vandet går eller man får veer kunne vi roligt komme til svømning.

Anmeld

16. september 2010

Sky

Mange tak for de gode svar...så vil mig og bebs ta til svømning i aften for indtil videre er hverken det ene eller det andet heldigvis gået...men tror nu at jeg føler mig tryg ved at blive ved indtil vandet går efter jeres gode råd.

Og ja det er SKØNT at blive vægtløs i vandet... at Flodhesten så er tilbage når man går op af stigen er jo så en anden sag 

Sky 32+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.