mens udeblevet 10 dage - negative g-test + negativ blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.200 visninger
7 svar
1 synes godt om
15. september 2010

Puzzles

Vi undrer os meget hvordan dette kan være, vi er begge to sunde og raske, har hele tiden holdt øje med hvornår menstruationen kommer, og den skulle være kommet d. 6 September men den er endnu ikke kommet. Siden da har vi taget omkring 3 graviditetstest 2 til 20 stk kr.- fra Lidl og 1 fra Netto og alle har været negative. I øvrigt har min kone fået taget en blodprøve på et laboratorium og den viste også negativ. Men hun har lettere smerter i underlivet som menstruationssmerter, det har været sådan siden d. 5 September, hendes bryster er blevet større i hvert fald hvad jeg ved har lagt mærke til og over trussekanten kan man se en bule når hun står op.

Min kone og jeg spiser iøvrigt meget varigeret, men generelt meget sund mad, hun spiser meget frugt og drikker meget vand!!!

Hvilke test kan i andre anbefale og er der nogen af jer andre der har prøvet lignende og alligevel været gravide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

aarhusmor

Hvis hcg tallet var under 5, vil de fortælle jer at blodprøven var negativ. Men for at det er en normal graviditet, handler det mere om at hcg fordobles hver 3. dag - og det kan man ikke engang regne med.
Så hvis hun havde 0,02 i hcg, så ville hun 3 dage senere have 0,04 og så fremdeles.

Der findes også enkelte tilfælde (mest i USA) hvor folk har været gravide og det aldrig har lykkes at producere en normal test med streger, eller hcg i blodet.

Sidst men ikke mindst, kan der være tale om et vindæg, eller en biokemisk. Sidstnævnte kan være en alm. graviditet, som startede ud med at producere hcg, men så går ægget til, og hcg stopper. Men der er andre hormoner i kroppen, der stadig tror at kroppen er gravid. Derfor fortsætter symptomerne.

jo glemte lige en vigtig, altså en mere. Hvis man har en GUL, graviditet udenfor livmoderen, kan man have så lav hcg at det ikke kan måles. Og så kan man få meget meget ondt i æggestokkene eller omkring livmoderen.

Hvis jeg var i jeres sted, ville jeg afvente og se hvad der sker. Typisk kommer kroppen med sin mens før eller siden. Men hvis I gerne vil have lidt klarhed, kan hun få en gynækologisk ved sin egen læge. Så kan I få fastslået at der ikke er en graviditet med manglende hcg.

og ja, jeg står i samme situation lige nu. ØVØVØV, det er træls!

Anmeld

15. september 2010

Puzzles

synes bare det er vildt mærkeligt for hun er aldrig gået så meget over tid. Men kan du anbefale nogle graviditetstest og hvornår bruger du testen om morgenen eller om aftenen. Har nemlig fået af vide at det er bedst om morgenen da urinen er mere koncentreret

Anmeld

15. september 2010

Melbek

Mens vi prøvede at blive gravide, gik jeg en gang 3 uger over tid. Der var kun negative tests og jeg havde også menssmerter langt de fleste dage.. Om det har været en bio-kemisk eller hvad de nu alle sammen hedder, ved jeg ikke. Men jeg var ikke gravid. Blev gravid i anden cylkus efter.

Jeg ville kontakte lægen igen og blive undersøgt, eller se tiden an.. Jeg ville mene, at ligegyldig hvilken g-tests i tager, vil de vise det samme.. så fat mod og tålmodighed

Anmeld

15. september 2010

Shibby

Den sikreste test har i fået. Blodprøven. I kan ikk gøre andet end at vente nu. Desværre

Anmeld

15. september 2010

Puzzles

Ok men man kan vel altid håbe på at konen er gravid.... det ville være lækkert.....

Anmeld

16. september 2010

aarhusmor

TSEBalling skriver:

synes bare det er vildt mærkeligt for hun er aldrig gået så meget over tid. Men kan du anbefale nogle graviditetstest og hvornår bruger du testen om morgenen eller om aftenen. Har nemlig fået af vide at det er bedst om morgenen da urinen er mere koncentreret

Min mens er kommet hver 31. dag kl. 7 fra jeg var 14 år til nu hvor jeg er 39. Inden for de sidste 3 år, har jeg prøvet 3 gange, at mens kom 3 uger senere. Den 3. gang er lige nu. Jeg startede ud med at have lidt streger, så jeg tror måske der var et halvt befrugtet æg, som ikke rigtigt satte sig fast. Og måske tror min krop den er gravid. men det er ikke sikkert. Det kan også være begyndende overgangsalder.
Når mens slår ud på den måde, kan det være et forstadie. Jeg kender folk der har oplevet det i 20'års alderen- så selvom det er mest normalt når man bliver 45-55, at være i overgangsalderen, så kan symptomerne på at man er ved at være der-hen-ad, godt komme langt tidligere.
Symptomerne er bl.a. lidt svigende cyklus, ømme hævede bryster, oppustethed og følsomhed (mentalt) - og lur mig om ikke det minder meget om at være gravid

Men hvis din kone er 23 år (et gæt) så er det nok ikke det, eller det håber jeg ikke.

Hmm G-tests.. Jeg har stor erfaring og er man gravid, så skal de nok vise det alle sammen. Dog kan Valmed vise falsk positiv, ligesom strimmeltestene fra lavpris-teste.dk - Andre kan også vise falsk positiv.
Der er også en test der måler fra 10 /ul og den kan man slet ikke stole på.

Gå på apoteket og køb testene, eller stol på dem når der er en tydelig lyserød streg.

Ud fra det du skriver, tror jeg I skal afvente mens. Det er meget meget meget sjældent man går over i så lang tid, uden at kunne måle en graviditet og specielt når der er taget en blodprøve.

Anmeld

16. september 2010

Diana...

Er i igang med at prøve at blive gravide? Ens krop kan snyde en så meget især hvis man tror og tænker at man er gravid så kan man få de samme symtomer som en gravid uden at være det. Jeg selv har prøvet at gå op til 20 dage over tid uden at være gravid. 

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.