Hvad må man helst ikke under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.016 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. september 2010

betiinsen

Hej allesammen er 4+3 henne, og tænkte derfor på hvilke ting man skal passe på med når man er gravid?

f.eks. har jeg hørt man ikke må farve hår, gå i sol, bruge neglelak, spise kanel og fede fisk`osv?

Ville bare hører om i har nogle tips

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Dansker I Holland

betiinsen skriver:

Hej allesammen er 4+3 henne, og tænkte derfor på hvilke ting man skal passe på med når man er gravid?

f.eks. har jeg hørt man ikke må farve hår, gå i sol, bruge neglelak, spise kanel og fede fisk`osv?

Ville bare hører om i har nogle tips

Heysa Det der med kanel har jeg ikke hørt er farligt, men det er vist kun hvis du æder det i overdrevede mængder. Det skulle eftersigende give halsbrand, så det er nok ikke det smarteste at spise Lever er heller ikke godt, da der er meget A vitamin i og det kan skade fosteret. Jeg kan desværre ikke huske alle de ting man helst skal holde sig fra som gravid Men du kan vist slå det op på google Tillykke og held og lykke med graviditeten Er det din første?

Knus Sussie 31+2 (som er gravid med nr 3 )

Anmeld

15. september 2010

michella88

Altså jeg anbefaler at du ikke hopper alt for meget rundt når du er blevet større.. Det med mad, der er det sådan noget som sushi fra restauranter du skal passe på, ikke fordi du ikke må spise rå fisk, men hvis der sidder bakterier på, så kan det godt skade. Så det ville jeg holde mig fra.. Og det er selvfølgelig bedst at undgå parfumer hårfarver og neglelak, men jeg brugte altså selv parfume under graviditeten.. Hårfarven ville jeg dog passe lidt mere på ikke at indhalerer

Håber det var lidt til en start

Anmeld

15. september 2010

betiinsen

okay super, tak for svar. Ja det er nemlig min første, så har bare hørt forskellige ting man skal passe på med, og altså vil ikke være helt overdreven, men man kan vel godt tænke lidt over det

Anmeld

15. september 2010

AnneBJ

Brug din sunde fornuft!!

Jeg spiser kanel næsten dagligt og har ingen problemer. Spiser også fiskefrikadeller, makrel, torskerogn osv. Bruger neglelak, parfume, shampoo osv som jeg lyster!

Jeg holder igen med alkohol, og har i mine snart 14 uger fået en ½ genstand. Jeg ryger ikke, og har aldrig gjort.

Så tager jeg jern og en multivitamin dagligt

Hilsner fra en, som forsøger at tage det hele lidt roligt og bruge fornuften...

Anmeld

15. september 2010

FruHolm <3

du skal også helst undgå at smise for meget rødt kød.

holde dig fra, fodbold, håndbold, boksning, ridning osv, hvor de kan risikere at blive ramt med hårde slag og fald.

vaske tøj med vaskepulver og skyllemiddel, uden parfume osv i.

jeg fik at vide jeg skulle undgå at løfte tunge ting, for så var der større chance for at barnet blev i maven (havde en SA i marts og blev gravid igen lige efter)

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

AnneBJ skriver:

Brug din sunde fornuft!!

Jeg spiser kanel næsten dagligt og har ingen problemer. Spiser også fiskefrikadeller, makrel, torskerogn osv. Bruger neglelak, parfume, shampoo osv som jeg lyster!

Jeg holder igen med alkohol, og har i mine snart 14 uger fået en ½ genstand. Jeg ryger ikke, og har aldrig gjort.

Så tager jeg jern og en multivitamin dagligt

Hilsner fra en, som forsøger at tage det hele lidt roligt og bruge fornuften...

Rigtig nok at meget er ok, men du spiser vel ikke lever? For det er rent faktisk rigtig farligt for barnet.

Anmeld

15. september 2010

SoffiLine

alt med måde tænker jeg mht: hårfarvning, solarie osv.

Anmeld

15. september 2010

AnneBJ

Laulund87 skriver:

Rigtig nok at meget er ok, men du spiser vel ikke lever? For det er rent faktisk rigtig farligt for barnet.

Ingen lever nej men det er ikke noget jeg har tænkt over, særligt pga. graviditeten, for kan absolut ikke spise det.. Hænder jeg får en leverpostejmad, men vist næppe nok til at skade

Anmeld

15. september 2010

Laulund87

AnneBJ skriver:

Ingen lever nej men det er ikke noget jeg har tænkt over, særligt pga. graviditeten, for kan absolut ikke spise det.. Hænder jeg får en leverpostejmad, men vist næppe nok til at skade

Leverpostej er helt fint, det er mere ren lever. Men jah ikke lige noget jeg spiser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.