Jeg vil overgå til flaske istedet for amning - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Snuffler25

Hej piger

Jeg er i den sidste tid begyndt at trappe op på MME på flaske til Nicolaj, da jeg ikke føler han bliver ordentligt mæt hos mig.. og efter jeg er trappet op, sover han bedre og virker mere glad.. efterhånden ammer jeg kun "rigtigt" om natten, resten er vist mest hygge... - så jeg tror jeg tager springet nu, og dropper amning om dagen..

MEN - hvordan gør man når man skal give flaske?

Hvor tit skal han have?
Hvor meget ad gangen?

Han bliver 5 mdr i næste uge. Han vejer 6.5 kg.

Håber I vil hjælpe - for vil gerne være sikker på han får alt det han SKAL have og spise og gerne mere hvis han vil ha det oss hehe. Han er en spinkel fyr, men vejer ikke for lidt.

Det skal lige siges, at han også får grød 1-2 gange dagligt, ca. en halv portion..

PÅ forhånd mange tak - vil spændt vente på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

SannaFo1

Man pleger at sige at en baby skal have ca 25% mælk af sin egen vægt..

Dvs. hvis barnet fx vejer 3500 g skal det have 875 ml i døgnet ca.. men nu hvor han er så stor og også får grød tror jeg det er mere efter behov hvor meget de spiser..

Min søn er 7 uger og vejer ca 5300 og får ca. 1300 ml i døgnet og han vågner ca. 2 gange om natten får at få flaske.

og han tager godt på

Anmeld

15. september 2010

Sara.

Min søn er 5 mdr og har lige haft snakken med SP.

Hun siger at når de ikke er ældre er det stadig 1 sjette del af deres vægt de skal ha, også selvom de får grød... men den kan evt også laves på mælken....

og antal måltider finder du ud af med din søn :-) det er meget forskelligt...

Nor vejer 7.1 og er 77 cm (er fra 7 april). Så han skal ha 1,2 ca.... han spiser ca 6 gange i døgnet så det er 200 ca pr gang.... han spiser så kun 150.... og springer nogle gange en flaske over. Han får også grød.

Husk at hvis du laver af f.eks. 150 ml vand og 5 t-skeer så blir der lidt mere mælk i sidste ende end de 150 ml

Anmeld

16. september 2010

Snuffler25

lærkes_mor skriver:

Min søn er 5 mdr og har lige haft snakken med SP.

Hun siger at når de ikke er ældre er det stadig 1 sjette del af deres vægt de skal ha, også selvom de får grød... men den kan evt også laves på mælken....

og antal måltider finder du ud af med din søn :-) det er meget forskelligt...

Nor vejer 7.1 og er 77 cm (er fra 7 april). Så han skal ha 1,2 ca.... han spiser ca 6 gange i døgnet så det er 200 ca pr gang.... han spiser så kun 150.... og springer nogle gange en flaske over. Han får også grød.

Husk at hvis du laver af f.eks. 150 ml vand og 5 t-skeer så blir der lidt mere mælk i sidste ende end de 150 ml

Jeg synes det er lidt forvirrende...

Der står på min alumin pulver MME pakke, at vejer baby over 5 kg, skal man blande 180 ml med 6 tskeer... - det giver ca 200 ml. Men så meget drikker han sjældent og slet ikke til hvert måltid...

Lige nu har jeg givet ham dagens 1. flaske, her har han kun drukket 100 ml og ka sgu ik få mere i ham?

Ska man gå ud fra, at han er mæt når han siger han ik vil have mere?

Hvordan regner man en sjette del af hans vægt ud?

Anmeld

16. september 2010

Sara.

Snuffler25 skriver:

Jeg synes det er lidt forvirrende...

Der står på min alumin pulver MME pakke, at vejer baby over 5 kg, skal man blande 180 ml med 6 tskeer... - det giver ca 200 ml. Men så meget drikker han sjældent og slet ikke til hvert måltid...

Lige nu har jeg givet ham dagens 1. flaske, her har han kun drukket 100 ml og ka sgu ik få mere i ham?

Ska man gå ud fra, at han er mæt når han siger han ik vil have mere?

Hvordan regner man en sjette del af hans vægt ud?

Det kan jeg godt forstå at du synes.... det tog også lang tid før jeg fandt hovede og hale i det hele.....

Din søn vejer 6.5 kg Det det samme som 6500 som du så divider med 6 

6500/6 = 1083

Så han skal ha 1083 gram i døgnet..... Så hvis han nu får 6 flasker i døgnet divider du det med 6 

1083/6 = 180

Så det vil sige 180 ml pr flaske :-)

Min søn Nor spiser slet slet ikke det han skal.... man skal bare huske at det er retningslinier....

Håber det er lidt mere forståeligt..... Hvis han så drikker ved dig om natten får han jo også mælk der

Anmeld

16. september 2010

Snuffler25

lærkes_mor skriver:

Det kan jeg godt forstå at du synes.... det tog også lang tid før jeg fandt hovede og hale i det hele.....

Din søn vejer 6.5 kg Det det samme som 6500 som du så divider med 6 

6500/6 = 1083

Så han skal ha 1083 gram i døgnet..... Så hvis han nu får 6 flasker i døgnet divider du det med 6 

1083/6 = 180

Så det vil sige 180 ml pr flaske :-)

Min søn Nor spiser slet slet ikke det han skal.... man skal bare huske at det er retningslinier....

Håber det er lidt mere forståeligt..... Hvis han så drikker ved dig om natten får han jo også mælk der

Tak for hjælpen - jeg forstår det meget bedre nu! Og at det kun er retningslinier.. for ja, han spiser ikke 180 pr gang.. han får heller ikke 6 flasker om dagen, men det skal jeg så til at tilbyde ham..

Men mange gange, selvom han ikke får 6 flasker om dagen - så siger han selv fra når han ikke vil have mere.. - så må man vel stole på, a han så er mæt ikk? Når han selv siger stop - hvad enten det så er grød eller mælk?

Ja det er en "ny verden" - så man skal lige lære det hele at kende.. men sådan er det jo med næsten alt baby-stuff hihi

Anmeld

18. september 2010

melek2303

Det er rigtig svært at starte flaske. Det sys jeg også det var... Men lige pludselig kører det... 

Du kan regne med at han skal have hver 3-4 time, og han drikker det han har brug for. Nogen børn kværner bare igennem andre drikker mindre... De skal nok sige til eller fra, og de sulter ikke... Hvis du er begyndt på grød ville jeg gøre følgende:

Morgengrød eller flaske.

Hvis grød så tilbyde en flaske inden formiddagslur.

Frokost grød.

Tilbyde en flaske inden lur.

Frugtmos - og tilbyde en flaske.

Tilbyde en flaske inden sen eftermiddagslur.

Aftensmad - grød.

Putteflaske.

1-2 flasker om natten.

Bare han ca drikker 100 ml pr flaske de 6-8 gange i døgnet så er det jo fint, for han får jo også grød ikke? MME mætter også en del mere en brystmælk, og er en del hårdere for maven, så han skal også lige have lov at vænne sig til det.... Tro mig han sulter ikke sig selv - det er de ikke kloge nok til endnu... Det kan også være han spiser/drikker mere den ene dag og mindre den anden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.