Når de ikke vil spise aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Hvad gør i når jeres de små ikke vil spise aftensmad - får de noget at spise inden de går i seng, eller går de sultne i seng?

Min datter på snart 3, er inde i en periode hvor hun ikke vil spise aftensmad. Hun forstår godt når vi siger til hende at hun kommer til at gå sulten i seng, hvis hun ikke spiser bare lidt af sin mad. Men hun er fløjtende lige glad.

Nu hér står hendes tallerken stadigvæk på bordet, hun har taget en skefuld.

Det er så irriternede at lave mad når hun ikke spiser. Det er kun for hendes skylde vi laver varm mad hver aften (det forstår hun selvfølgelig ikke), for hverken kæresten eller jeg gider spise varm mad, men gør det selvfølgelig sammen med hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

LeilaElvira

Kender godt den attitude hvor de er fløjtende ligeglade Min søn som er 5 år har også perioder hvor han ikke gider spise aftensmad, og hvis jeg kan se han virkelig ikke er sulten, så får han en rugbrøds mad inden han går i seng. Jeg vil ikke lave en dårlig stemning ud af spisetiden, selvom det er vildt irreterende. Jeg tænker, at jeg hellere vil respektere at han kan mærke han ikke er sulten. Ellers kan man rykke aftensmaden til senere hvis det kan hjælpe. 

Knus Elvira

Anmeld

15. september 2010

SannaFo1

Jeg har ikke det problem særlig tit.. heldigvis

Men når det sker at hun absolut ikke vil spise sammen med os når vi sidder og spiser, gemmer jeg aftensmaden til hun viser interesse for den. Det plejer at virke, men man skal selvfølgelig ikke gøre det til en vane at de får man senere end os andre.

Håber du finder en løsning der passer til jer

Anmeld

15. september 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

jeg har så dårlig samvittighed over at hun måske går sulten i seng, så sidst vi var i sådan en periode så fik hun en rugbrødsmad senere. Men jeg er lidt bange for at det bare bliver en vane for hende, at hun tænker "nå men jeg får bare noget andet senere", så nu får hun bare ingenting, hvis hun ikke spiser.

Anmeld

15. september 2010

Assi

Mamman skriver:

Hvad gør i når jeres de små ikke vil spise aftensmad - får de noget at spise inden de går i seng, eller går de sultne i seng?

Min datter på snart 3, er inde i en periode hvor hun ikke vil spise aftensmad. Hun forstår godt når vi siger til hende at hun kommer til at gå sulten i seng, hvis hun ikke spiser bare lidt af sin mad. Men hun er fløjtende lige glad.

Nu hér står hendes tallerken stadigvæk på bordet, hun har taget en skefuld.

Det er så irriternede at lave mad når hun ikke spiser. Det er kun for hendes skylde vi laver varm mad hver aften (det forstår hun selvfølgelig ikke), for hverken kæresten eller jeg gider spise varm mad, men gør det selvfølgelig sammen med hende

Kender det! Jeg har en 3 årig der til tider laver same stunt! Her kommer hun i seng uden ydeligere mad. Og ellers bruger vi nogle gange noget med et antal bider. Altså at hun f.eks. skal tage 5 bider eller noget...

Anmeld

15. september 2010

Miamaja

Vores guldklump er ogsaa 3 aar og inde i den periode, eller har vaeret det i flere uger. Naegter at spise aftensmad, men jeg gider ikke at presse mad i ham. det nytter alligevel ikke, saa han faar lov til at spise hvis han lyster.

Nu er han begyndt at ville spise med frivilligt. det er kun en periode han har vaeret inde i og jeg tror ikke paa at presse et maaltid mad igennem.

Anmeld

15. september 2010

Vingummien

Her er der tit aftner hvor Emil kun spiser en skefuld og så er det ligesom det. Han får ikke andet, elelr noget senere og det ved han.

Og sådan er det bare, ved han ikke er sulten når han går i seng for så ville han have spist eller vågne meget tidlig fordi han er sulten.

Jeg ved til gengæld at han propper sig med mad i vuggestun, de er helt forbavset over hvor meget han køre ind når det er. Og til hans mad de får kl 14 spiser han som regl 2 stk rugbrød.

Så jeg tænker ikke så meget over det. Laver ikke så meget mad om aften, og til byder ham så mad og så må han spise de than kan. Og er det en dag han vil spise meget, jamen så spiser jeg det mindre og nupper en rugbrød senere hvis jeg bliver sulten. For så skal jeg ikke smide så meget mad ud, hvis det er en dag han ikke vil spise meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.