hvad betyder alle de tal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hey.

nu spørger jeg dumt, og jeg ved i har skrevet svar om dette emne før, men nu spørger jeg jer alle, og hvis i har link til en tråd med mit emne skriv da endelig!

hvad betyder det når jeg får at vide jeg er 4+1 ?

bliver forvirret, for hun sagde jeg var 5 uger henne, hvordan hænger det sammen med 4+1?

det var igår jeg fik at vide jeg var 4+1 hvad er jeg så idag?

-Fru skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

oo

4+1 betyder at du har gennemført 4 uger og 1 dag af din gravididtet (som er 40 uger). idag har du så gennemført 4 uger og 2 dage og er derfor 4+2 fordi du allerede har gennemført fire fulde uger, er du nu igang med 5. uge og derfor siger man at du er 4+1 og i 5. uge. når du er 5+0 og altså har gennemført 5 fulde uger af din graviditet, er du i 6. uge og så fremdeles. håber det gav mening?

Anmeld

15. september 2010

maria_wlt

Det er fordi du er I UGE 5 når du er 4 uger og 1 dag henne...

Anmeld

15. september 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Tjuhl skriver:

4+1 betyder at du har gennemført 4 uger og 1 dag af din gravididtet (som er 40 uger). idag har du så gennemført 4 uger og 2 dage og er derfor 4+2 fordi du allerede har gennemført fire fulde uger, er du nu igang med 5. uge og derfor siger man at du er 4+1 og i 5. uge. når du er 5+0 og altså har gennemført 5 fulde uger af din graviditet, er du i 6. uge og så fremdeles. håber det gav mening?

tror jeg forstår! så imorgen er jeg 4+3

det første tal er uge nr i graviditeten og det sidste tal er så hvilken dag, så går det sådan her: 

4+0

4+1

4+2

4+3

4+4

4+5

4+6

da første dag i ny uge er 0dag på ugen?

-Fru Skovrup

Anmeld

15. september 2010

otlitrom

m8r skriver:

tror jeg forstår! så imorgen er jeg 4+3

det første tal er uge nr i graviditeten og det sidste tal er så hvilken dag, så går det sådan her: 

4+0

4+1

4+2

4+3

4+4

4+5

4+6

da første dag i ny uge er 0dag på ugen?

-Fru Skovrup

præcis. Så du går fra 4+6 til 5+0

Tillykke med graviditeten!

Anmeld

15. september 2010

klmf

Jeg var dæææælme også forvirret over det der i starten! Så du er ikke den eneste...

Anmeld

15. september 2010

oo

lotchen skriver:

Jeg var dæææælme også forvirret over det der i starten! Så du er ikke den eneste...

g det blir endnu værre når folk spørger "hvilken måned er du i?" og man så må forklare, at man rent faktisk ikke regner graviditeten i måneder men i uger - og på den måde er man nærmere 9 1/2 måned gravid end 9 måneder lige ud

Anmeld

15. september 2010

klmf

Tjuhl skriver:

g det blir endnu værre når folk spørger "hvilken måned er du i?" og man så må forklare, at man rent faktisk ikke regner graviditeten i måneder men i uger - og på den måde er man nærmere 9 1/2 måned gravid end 9 måneder lige ud

Jeg kunne aldrig huske hvor langt jeg var henne Det gik nemlig galt for mig med uger omregnet til måneder - hvilken uge var det nu jeg var i, bum bum bum... Havde heldigvis en veninde, jeg var 6 uger længere fremme end og hun havde styr på ALT!! Så det var dejligt at ringe til hende og så bare lægge 6 uger til

Anmeld

15. september 2010

oo

lotchen skriver:

Jeg kunne aldrig huske hvor langt jeg var henne Det gik nemlig galt for mig med uger omregnet til måneder - hvilken uge var det nu jeg var i, bum bum bum... Havde heldigvis en veninde, jeg var 6 uger længere fremme end og hun havde styr på ALT!! Så det var dejligt at ringe til hende og så bare lægge 6 uger til

det eneste...absolut eneste!!...jeg har styr på er hvor langt jeg er. alt andet er bare blevet helt pløret for mig, sådan tidsmæssigt  fx fik jeg en sms fra min veninde "igår" som jeg lige ville svare på "idag"...idag gik det op for mig, at igår var i lørdags  jeg ved også kun at det er weekend, for der er Søren hjemme....og hold kæft hvor jeg rodede rundt i dagene da han var syg torsdag-fredag for to uger siden!! nåhjo og så var der lige den gode gamle, hvor jeg skrev til min søster, at uha som tiden gik, jeg kunne slet ikke forstå at det allerede var den 27. august....først fem timer senere går det op for mig, at det er den 26. august

og hvis det er sådan NU, hvordan dælen blir det så ikke når babyen er her?!

Anmeld

15. september 2010

klmf

Tjuhl skriver:

det eneste...absolut eneste!!...jeg har styr på er hvor langt jeg er. alt andet er bare blevet helt pløret for mig, sådan tidsmæssigt  fx fik jeg en sms fra min veninde "igår" som jeg lige ville svare på "idag"...idag gik det op for mig, at igår var i lørdags  jeg ved også kun at det er weekend, for der er Søren hjemme....og hold kæft hvor jeg rodede rundt i dagene da han var syg torsdag-fredag for to uger siden!! nåhjo og så var der lige den gode gamle, hvor jeg skrev til min søster, at uha som tiden gik, jeg kunne slet ikke forstå at det allerede var den 27. august....først fem timer senere går det op for mig, at det er den 26. august

og hvis det er sådan NU, hvordan dælen blir det så ikke når babyen er her?!

Ha ha, det bliver MEGET værre!! Har præsteret at stå meget skuffet foran en lukket Brugsen en søndag... De havde super tilbus på bleer

Min svigerinde har også præsteret at ringe og sige tillyke med fødselsdagen 23.maj - jeg har fødselsdag 12.august

Så glæd du dig bare

Jeg købte en stor familiekalender til at hænge op i køkkenet, det hjalp! Den hænger så jeg ser den hver gang jeg går ud af køkkenet og kan også se den fra spisebordet. Fantastisk og giver stort overblik Úden den havde jeg ikke overholdt en eneste aftale de sidste 9 måneder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.