Nogen der lige har søgt om SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

260 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Ann.

Jeg fatter hat af det her elektroniske system - jeg står ved forsørger, at man kan søge om supplerende SU-lån, men der står også 18-19 år? Det er jeg jo ikke, men jeg er jo stadig forsørger?

Og så står der noget med at når man er blevet mor kan man få 12 ekstra Su rater eller hvad de hedder - skal jeg søge om det eller? 

Fatter ikke en klap af det her altså!

Hjælp tøser 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Ann.

15. september 2010

Silas&Mille

Umiddelbart pas...

Prøv eventuelt at ringe til SU-styrrelsen (eller hvad de nu hedder) de bør da kunne hjælpe dig

Anmeld

15. september 2010

Frøken Sørensen

Nu må du ikke hænge mig op på det, men de ekstra 12 klip er kun når man skal på barsel er det ikke?

Hvad med at kontakte en studievejleder det sted du går i skole? De plejer at være rigtig hjælpsomme

Anmeld

15. september 2010

line melias mor

heller ikke mig syntes det er besværligt og jeg har ikk engang fået min kode endnu

Anmeld

15. september 2010

Ann.

Gitte85 skriver:

Nu må du ikke hænge mig op på det, men de ekstra 12 klip er kun når man skal på barsel er det ikke?

Hvad med at kontakte en studievejleder det sted du går i skole? De plejer at være rigtig hjælpsomme

Har prøvet at ringe, men der er ingen?

Man får da ikke ekstra klip når man skal på barsel, så er man jo ikke på skolen?

Anmeld

15. september 2010

Frøken Sørensen

Jeg er på barsel og fik de ekstra 12 klip som jeg så kunne vælge at bruge på følgende måde:

12 mdr's barsel med udbetalt su hver mdr.

Eller dobbelklip, hvor man så får udbetalt dobbel su i 6 mdr.

Send dem en mail? det gjorde jeg og de var ok hurtige til at svare! Eller som sagt få fat i en studievejleder på din skole... Det gjorde min veninde og så sad de sammen og fik styr på det....

Anmeld

15. september 2010

Karina84

Ja det er virkelig en skod hjemmeside! Og nej man kan nemlig ikke ringe til dem, så hvis man er i tvivl er det bedste at spørge på din skole.

Jeg har selv været ved at undersøge det, da jeg er gravid og går læreruddannelsen, og som jeg har forstået det, kan jeg få dobbelt SU i 12 mdr, og jeg kan få det 2 mdr. før termin. Er faderen til barnet også på SU får han 6 mdr. dobbelt SU, men du kan give nogle af dine klip som det hedder til ham. Som mor bestemmer du selv hvornår du vil have dine ekstra klip (dobbelt SU).

Ved ikke om det var noget af det svar du ledte efter, og det skal siges at jeg er 26...

Pøj pøj

Anmeld

15. september 2010

Karina84

Og man behøver ikke holde barsel eller fri fra uddannelsen for at få de ekstra klip. Jeg har selv tænkt mig at fortsætte, som de fleste gravide på læreruddannelsen gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.