Trodse alderen ???!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. september 2010

SannaFo1

Jeg har en datter på 2½ år som for alvor er begyndt at komme i trodsealderen.

Normalt er hun den skønneste unge der altid er glad og super sjov at være sammen med.

Men når hun kommer i det humør hvor hun bliver umulig vælter hun ting hiver alt op af skufferne og skriger og hyler og nogle gange når hun står med et glas vand kigger hun mig lige i øjnene og så ved jeg udmærket hvad hun er ude på. Så siger jeg til hende at det kan hun godt glemme og alligevel hælder hun vandet ud over det hele.

Nogle gange kan jeg ikke lade være med at grine af hende for synes det er lidt komiskt når hun udmærket godt ved at hun irriterer mig, men på den anden side så ved hun også godt at det er forkert.

Hvad skal jeg gøre når hun hyler og råber og ruller sig rundt på gulvet. (Tror snart at vores nabo tror at vi mishandler hende)

Nogen der har nogle gode råd til at få dem lidt ned på jorden når de er i trodsealderen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Besm

Det kunne godt lyde som min den store

Når de når selvstændighedsalderen, som jeg kalder det, sys ik trods lyder pænt, for det er ik det det er, så skaber de konflikter for at "fjerne" sig fra forældrene og blive mere selvstændige.. Måske det er en forklaring på hun bliver umulig?

Det bedste er hvis du kan lade være med at grine. Hun har brug for at du viser hende hvad der er acceptabelt og hvad der ik er..

Men hun lyder da ellers som en sund og frisk pige

Anmeld

15. september 2010

SannaFo1

Jo hun er begyndt at blive meget selvstændig.. Hun skal selv tage tøj på og sko osv..

Det er ikke sådan at jeg sidder og griner højt af hende. For det meste vender jeg mig om eller gemmer munden så hun ikke han se det..

Hun ved også udmærket godt at jeg mener det jeg siger.

Synes bare det kan blive til en meget lang dag når hun er sur hele dagen og jeg ikke aner hvordan jeg kan få hende i godt humør. Lige meget hvad man siger så skriger hun bare "neeeej" ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.