Meget i Skat :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål ang. det jeg fremover skal betale i skat af min SU.
Det sidste år har jeg fået fødselsklip og nu går jeg over til min normale SU og får forsørgertillæg (er enlig) oveni. Men jeg kan se på min SU-oversigt, at jeg pludselig skal betale meget mere i skat?
Indtil nu så det således ud:

Brutto: 5.384 kr. Tillæg  0 kr. Skat  617 kr. Netto  4.767 kr.

Men nu ser det sådan ud:

10.768 kr.   5.384 kr.   2.609 kr.   8.159 kr.

Hvordan kan det være, jeg bliver trukket så meget i skat nu? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Ni-ko-li-ne

hvad er dit fradrag?

du kan gå ind på SKAT´s hjemmeside og bestille en tast selv kode, så kan du se om der er noget som er ændret...

men eftersom skat er procentvis, så er det jo ikke underligt at du betaler mere skat jo mere du tjener

Anmeld

15. september 2010

DK

Altså så vidt jeg lige kan tyde skemaerne og det du skriver, så skal du vel betale meget mere skat, fordi din indkomst er blevet meget højere? Altså fra at tjene 5384 kr om mdr. i SU, tjener du jo nu 16152 kr, og så er det jo klart at du skal betale mere i skat?

Hvis din procentsats fra skat er blevet sat op, så prøv at ring ind og høre. De plejer at være super flinke og fleksible hos skat til at forklare og gøre tingene på den måde der er bedst for den enkelte! Jeg er i alt fald kun blevet rigtig godt behandlet! (tænk at man skriver det om skat, he he)

Anmeld

15. september 2010

Sofia

Alle danskere har et fradrag på ca. 40.000 om året, penge de ikke skal betale skat af.. Når du førhen har brugt dit fradrag på SUen, har du så ikke skulle betale så meget i skat. Men du har jo stadig kun det fradrag, det stiger ikke fordi du får en højere indtægt! Så når dit fradrag er brugt, må du betale fuld skat af resten.. 

Anmeld

15. september 2010

S.Maria

Du har et fradrag pr. mdr. hvor man ikke betaler skat af dem. Så hvis dit fradrag fx. er på ca. 4000kr så skal der kun trækkes skat af de resterende 1384kr. Når du så får mere i su så er der også mere og trække skat af. Hvis du får ca. 16000kr og trækker dit fradrag fra, på de ca. 4000kr skal du så betale skat af resterende 12000kr og ikke kun af 1384kr som du har gjort indtil nu. Håber du forstår noget af det jeg har skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.