til jer med flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Eliza/lykke

jeg har en pige på 4 mrd og en dreng på 9 år - kæmpe spring. Men vi turde ikke få flere børn efter sønnen, fordi jeg fik en slem depression og sønnen har vist sig senere hen at have ADHD.

Anyway, så gjorde vi det alligevel - og moar fik igen en depression, men er på vej ud af den igen

Hvordan få I jeres hverdag med skole (eller børnehave), aftensmad, madpakker, rengøring, tøj til den store, underholde den store, i bad med den store og samtidig også klare den lille og have super-mor overskuddet?

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

tumle81

Jamen allerførst, der er bare rigtig meget at se til med mere end 1 barn ;-)

Vi har 3 børn i alderen 6½, 3 og knap 11 mdr!! Der er drøn på fra tidlig morgen til 19.30 ca...

Jeg er netop startet job igen, så nu står min mand for alting om morgenen. Han vækker unger, giver dem tøj på, morgenmad og pakning til Vuggestue, børnehave og skole.

Jeg henter dem om eftermiddagen når jeg kommer fra job og så er det ellers hjem og igang med aftensmaden. Nogle gange hjælper de med, og nogle gange leger de sammen. En gang imellem hiver de alle 3 i mig og så kan det være mareridt at lave mad!!

Vi spiser ca kl 17.30, min mand er hjemme ca 17.15. Efter aftensmad er der hygge og leg indtil kl 18.30 hvor de to store er fast i dagligt bad. Den lille kommer i bad ca 2-3 gange om ugen. Derefter nattøj, tandbørstning og sengehygge med bog eller lign. De to store ligger klar til at sove ca 19.30 (eller det er ihvertfald planen, nogle gange skrider det lidt) og den lille kommer i seng ca kl 20-20.30

Herefter skal der smøres madpakker til næste dag hvorefter man endelig selv kan sætte sig i sofaen og slappe af...

Og nej der er desværre ikke meget voksentid. Jeg er ofte temmelig træt på denne tid af dagen... Forresten står vi op ca kl 6.15

Knus Kathrina

Anmeld

15. september 2010

Eliza/lykke

tumle81 skriver:

Jamen allerførst, der er bare rigtig meget at se til med mere end 1 barn ;-)

Vi har 3 børn i alderen 6½, 3 og knap 11 mdr!! Der er drøn på fra tidlig morgen til 19.30 ca...

Jeg er netop startet job igen, så nu står min mand for alting om morgenen. Han vækker unger, giver dem tøj på, morgenmad og pakning til Vuggestue, børnehave og skole.

Jeg henter dem om eftermiddagen når jeg kommer fra job og så er det ellers hjem og igang med aftensmaden. Nogle gange hjælper de med, og nogle gange leger de sammen. En gang imellem hiver de alle 3 i mig og så kan det være mareridt at lave mad!!

Vi spiser ca kl 17.30, min mand er hjemme ca 17.15. Efter aftensmad er der hygge og leg indtil kl 18.30 hvor de to store er fast i dagligt bad. Den lille kommer i bad ca 2-3 gange om ugen. Derefter nattøj, tandbørstning og sengehygge med bog eller lign. De to store ligger klar til at sove ca 19.30 (eller det er ihvertfald planen, nogle gange skrider det lidt) og den lille kommer i seng ca kl 20-20.30

Herefter skal der smøres madpakker til næste dag hvorefter man endelig selv kan sætte sig i sofaen og slappe af...

Og nej der er desværre ikke meget voksentid. Jeg er ofte temmelig træt på denne tid af dagen... Forresten står vi op ca kl 6.15

Knus Kathrina

Puha - det lyder også hårdt...

Jeg går hjemme 1½ mrd endnu, Elizabeth er 4 mrd, og starter VS snart.

Den store går i skole, og ingen af os kan følge med. Heller ikke min mand.

Han kører kl. 05.00 og er hjemme kl. 15.30. Jeg kører den store i skole og hjem igen med den lille. Hvor vi forsøger at underholde hinanden med et par lure i løbet af dagen. Men når drengen skal hentes igen, er jeg helt færdig - og overskuddet er bare = nul. Jeg håber, at det kommer til at hjælpe, når jeg starter arbejde og kommer lidt væk fra babysprog og bleer, så kan det være at overskuddet er på en anden måde til begge børn.

Misforstå mig ikke.

Anmeld

15. september 2010

SannaFo1

Jeg har en datter på 2½ og en søn på 7 uger, så det er ret nyt for mig med at lige pludselig have 2 unger i hjemmet.

Nu er jeg så heldig at min kæreste hjælper rigtig meget til her hjemme så vi skiftes til at lave mad, bade børnene, rydde op og hvad der nu skal til.

Nogle gange kan jeg godt mærke at det kan blive lidt hårdt hvis datteren er lidt træt og jeg står og laver mad. Hun er i trodsealderen i øjeblikket så der skal ikke særlig meget til før hun hidser sig og laver balade.

Siden vi fik nummer 2 er det faren der kører datteren i vuggestue om morgenen og som regel os begge der henter hende.

En rigtig god ting man kan gøre med den store er at få hende/ham til at hjælpe til i hjemmet (på en sjov måde) og måske bleskift og lignende. Det elsker min datter i hvert fald hvis hun føler sig lidt udenfor.

Anmeld

15. september 2010

Tdittmann

Jeg er mor til 2 piger på henholdsvis 5 og 7 år som  begge går i skole. Samt til 1 dreng på 4 mdr. som jeg er på barsel med.

Vi står op kl. 6:15-6:30 tager tøj på, spiser morgenmad, smører madpakker og børster tænder

Kl. 7:15 går pigerne herfra og tager skolebussen i skole

Kl.8:15 kører manden på arbejde

Så hygger jeg og mindstemanden, leger, får lidt at spise, handler og tager en lille lur

Kl. 14:45 er pigerne hjemme igen....de tager selv skolebussen hjem kl. 14:20

Ved 15 - tiden puttes mindstemanden til sin sene eftermiddagslur og sover 1½-2timer i den tid hygger jeg med pigerne.

Kl. 17 kommer far hjem og vi hjælpes ad med madlavningen, hvis pigerne skal i bad kommer de det før aftensmaden.

Kl.18 spiser vi

Herefter tager pigerne nattøj på og finder den bog de gerne vil have læst.

Kl.19 læser far godnathistorier for pigerne mens jeg giver mindstemanden nattøj på og giver ham mad.

Kl.19:30 er pigerne klar til at blive puttet. Så synger jeg godnatsang og far tager mindstemanden og putter ham.

Omkring kl.20 er der ro alle 3 børn sover og så slapper vi af. Inden pigerne går i seng pakker de skoletasker til næste dag og finder tøj frem

Anmeld

15. september 2010

Eliza/lykke

Tdittmann skriver:

Jeg er mor til 2 piger på henholdsvis 5 og 7 år som  begge går i skole. Samt til 1 dreng på 4 mdr. som jeg er på barsel med.

Vi står op kl. 6:15-6:30 tager tøj på, spiser morgenmad, smører madpakker og børster tænder

Kl. 7:15 går pigerne herfra og tager skolebussen i skole

Kl.8:15 kører manden på arbejde

Så hygger jeg og mindstemanden, leger, får lidt at spise, handler og tager en lille lur

Kl. 14:45 er pigerne hjemme igen....de tager selv skolebussen hjem kl. 14:20

Ved 15 - tiden puttes mindstemanden til sin sene eftermiddagslur og sover 1½-2timer i den tid hygger jeg med pigerne.

Kl. 17 kommer far hjem og vi hjælpes ad med madlavningen, hvis pigerne skal i bad kommer de det før aftensmaden.

Kl.18 spiser vi

Herefter tager pigerne nattøj på og finder den bog de gerne vil have læst.

Kl.19 læser far godnathistorier for pigerne mens jeg giver mindstemanden nattøj på og giver ham mad.

Kl.19:30 er pigerne klar til at blive puttet. Så synger jeg godnatsang og far tager mindstemanden og putter ham.

Omkring kl.20 er der ro alle 3 børn sover og så slapper vi af. Inden pigerne går i seng pakker de skoletasker til næste dag og finder tøj frem

Sikke en lang dag - men den lyder rigtig hyggelig, synes jeg.

Jeg tror slet ikke, at vi har styr på nogen som helst i øjeblikket. Den store på 9 år med ADHD, har voldsomme reaktioner ovenpå sin rolle som storebror, og vi har møder med skolen konstant. Den lille pige på 4 mrd., er umulig for tiden (tigerspring siger nogen), og vil ikke spise, sove eller lege........... manden kører som skrevetmeget tidligt, og kommer hjem 11timer senere. Men hjælper meget til, når han først er her.

Hunden synger på sidst vers, og kanin dødede for etpar uger siden... ja og så har jeg en grim gigt, som gør mig rigtig træt.... Min mor passer den lille hver onsdag fra kl. 10.00-15.00, hvor manden henter hende og tager hnede med hjem.

Anmeld

15. september 2010

Svei

Afstemme forventinger med de muligheder og mangel på samme der nu er i mit liv...og så have helt klare proriteringer...feks kan rengøring jo altid vente, aftensmaden kan sagtens være rugbrød og børnene kan godt springe et bad over...vigtigt er det at have god tid sammen og at børnene får lov at være så længe eller kort tid i pasning som de ønsker/ jeg ønsker og at der altid er mulighed for at have legekammerater når de ønsker, også til overnatning. Og det er så at køre en masse fordi min store dreng går i skole 18 km herfra...men altså, menneskerne er de vigtigste og jeg nægter at stresse over ligegyldige ting som bare kan vente..

Lev i nuet..

Anmeld

15. september 2010

Tdittmann

Jbk skriver:

Afstemme forventinger med de muligheder og mangel på samme der nu er i mit liv...og så have helt klare proriteringer...feks kan rengøring jo altid vente, aftensmaden kan sagtens være rugbrød og børnene kan godt springe et bad over...vigtigt er det at have god tid sammen og at børnene får lov at være så længe eller kort tid i pasning som de ønsker/ jeg ønsker og at der altid er mulighed for at have legekammerater når de ønsker, også til overnatning. Og det er så at køre en masse fordi min store dreng går i skole 18 km herfra...men altså, menneskerne er de vigtigste og jeg nægter at stresse over ligegyldige ting som bare kan vente..

Lev i nuet..

Sådan har jeg det også.

Ligger der lidt nullermænd hist og pist ja ligger de nogen i vejen må de gerne låne en støvsuger. 

Det vigtigste er også for os at vi har tid til hinanden rengøring og oprydning kommer når vi har tid. I vores hjem må man gerne se at vi bor der og ikke at vores hjem er taget ud af bobedre.

Jeg kan kun tilslutte mig : Lev i nuet

Anmeld

15. september 2010

Eliza/lykke

Tdittmann skriver:

Sådan har jeg det også.

Ligger der lidt nullermænd hist og pist ja ligger de nogen i vejen må de gerne låne en støvsuger. 

Det vigtigste er også for os at vi har tid til hinanden rengøring og oprydning kommer når vi har tid. I vores hjem må man gerne se at vi bor der og ikke at vores hjem er taget ud af bobedre.

Jeg kan kun tilslutte mig : Lev i nuet

Kan man andet med små børn hi hi hi altså leve i nuet

Anmeld

15. september 2010

Tdittmann

Har nogle venner der er meget skemamennesker og kører alt efter en snor uden plads til afvigelser - jeg ville blive stresset og irriteret og det er ikke godt for nogen hverken børn eller voksne - men sådan er vi jo forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.