Theodors dåbskager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. september 2010

MortilTheodor

Har kun en enkelt gang før lavet en kage tilsvarende disse kager, som jeg delte i fire, inden de blev overtrukket med hvid mmf. Så i forhold til at det er mine første "store" kager med mmf og pynt, så er jeg ret godt tilfreds, selvom det blå mmf drillede lidt (læs meget!! )

Fyldet er hhv. chokotrøffelcreme & hindbærmousse og chokotrøffelcreme, hvid chokocreme & striber af limemousse - MUMS!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

eirene

De er superflotte og man kan ikke se at der er noget der har drillet.

Anmeld

15. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De er super flotte  

Anmeld

15. september 2010

Winnie

Ærgeligt at det drillede lidt, men de er ellers ret flotte  

Må jeg spørger om hvorfor du ikke prøvede at dække den "store" skade på dato kagen? For det ville jeg selv have gjort.

Anmeld

15. september 2010

MortilTheodor

Winnie skriver:

Ærgeligt at det drillede lidt, men de er ellers ret flotte  

Må jeg spørger om hvorfor du ikke prøvede at dække den "store" skade på dato kagen? For det ville jeg selv have gjort.

Tak for de rosende ord

Jeg havde overvejet, om jeg kunne gøre noget for at reparere de steder mmfen var gået i stykker, men tiden var knap og hovedet blankt! Nogle gode forslag til hvad jeg kunne have gjort ved "hullerne"?

Anmeld

15. september 2010

Snefnug1984

Auner83 skriver:

Tak for de rosende ord

Jeg havde overvejet, om jeg kunne gøre noget for at reparere de steder mmfen var gået i stykker, men tiden var knap og hovedet blankt! Nogle gode forslag til hvad jeg kunne have gjort ved "hullerne"?

Man kan jo altid lægge lidt pynt på hullerne, hvis det passer på kagen

Rigtig søde sko i øvrigt.

Anmeld

15. september 2010

Winnie

Auner83 skriver:

Tak for de rosende ord

Uh kender godt det med at man lige pludselig er tom for ideer  

Jeg går ud fra at skaden skete da du lagde fondaten på? For så ville jeg have vendt kagen og lagt terningerne så de dækkede så meget som muligt  Men ellers andet pynt som en anden skrev, tænker lige den der udstikker med babyfoden måske havde været en løsning. Men det er lidt svært at "fixe" en så fint simpel kage.

Men altså du klarede det flot nå nu det er anden gang? Som jeg forstår det.

Anmeld

16. september 2010

MortilTheodor

JordbærBlomst skriver:

Man kan jo altid lægge lidt pynt på hullerne, hvis det passer på kagen

Rigtig søde sko i øvrigt.

Ja, jeg må lige huske til næste gang at lave noget ekstra "reparationspynt"

Anmeld

16. september 2010

MortilTheodor

Winnie skriver:

Uh kender godt det med at man lige pludselig er tom for ideer  

Jeg går ud fra at skaden skete da du lagde fondaten på? For så ville jeg have vendt kagen og lagt terningerne så de dækkede så meget som muligt  Men ellers andet pynt som en anden skrev, tænker lige den der udstikker med babyfoden måske havde været en løsning. Men det er lidt svært at "fixe" en så fint simpel kage.

Men altså du klarede det flot nå nu det er anden gang? Som jeg forstår det.

Præcist, det var da jeg skulle have flyttet fondanten fra bordet og over på kagen at jeg fik den ødelagt lidt

Babyfod-udstikkeren havde jeg også under overvejelse, da jeg skulle finde på pynt til kagerne, men jeg havde den ikke i mit sortiment, ellers ville det have været en oplagt løsning

Og ja det er min 2. og 3. kage, men 1. gang jeg arbejdede med så stor en mængde farvet mmf - jeg synes det bliver en del anderledes i konsistensen, når det får pastafarve, men det bliver vel en vanesag og øvelse gør mester

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.