Til dem de har været ved lægen og få "hjælp"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Sujan

Hej tøser

Ja nu har vi prøvet længe og vil gerne have en afklaring på om der er noget fysisk galt.. Så jeg vil ringe til lægen og bestille tid...

Men var jeres kæreste med til lægebesøget? Eller kan man gøre det alene?

Min kæreste er ikke så meget for det med at gå til lægen.. Ja ved ikke hvad det er.. Han går selvfølgelig med hvis jeg beder om det og han har absolut intet imod at aflevere sædprøver og sådan.. Han vil jo også gerne have nogle svar. Men det der med at sidde oppe ved lægen og snakke om det hele.. Det har han svært ved.. Og nu er det jo sådan at han arbejder i Sverige og arbejder 9 dage og er hjemme 5 dage.. Så tænkte jeg om det ville være mærkeligt selv at tage til lægen uden ham???

Alt det der skal ske efter med undersøgelser og sådan har han som sagt intet imod, men den der samtale går ham åbenbart på og jeg har ikke noget imod at tage den alene..

Hvad er jeres mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

BabyNilas

Jeg skulle til lægen for at blive tjekket for livmoderkræft og i den forbindelse spurgte Min egen læge om jeg tog p-piller og jeg svarede at det gjorde jeg ikke fordi vi gerne ville have børn. Jeg fortalte at jeg ikke have taget p-piller i to år og hun valgte så at sende os videre til en privat gynokolog som kunne fortælle mig at alt var i orden med mig. Han ville gerne have en sædprøve fra min mand og det fik han. Da vi så fik svar på at hans sædkvalitet var dårlig sendte han os videre til sygehuset da de kunne tilbyde os hjælp uden vi skulle betale.

Så min mand var ikke med til samtalen ved lægen, men da vi kom til sygehuset og skulle i behandling der blev vi spurgt til vores privatliv, men det var ganske harmløst. De var rigtig søde på sygehuset.

Anmeld

14. september 2010

Maria S.

Min kæreste var ikke med hos lægen, og jeg var også på fertilitetsklinikken alene i dag. Jeg tror ikke han ville have noget imod at tage med, men det havde jeg altså ikke lige behov for. Han skal tids nok blive blandet ind i det, hvis der bliver behov for det - og så er der jo heller ingen grund til at 2 mennesker skal tage fri fra arbejde, hvis 1 er nok

Anmeld

14. september 2010

helora

Min mand (kæreste på det tidspunkt) var med. Det var vigtigt for os begge, da det var et fælles projekt vi skulle i gang med og ikke bare noget jeg skulle igennem alene

Men havde han haft en modstand mod det ville jeg ikke have vredet armen rundt på ham for at få ham til at gå med

Anmeld

16. september 2010

Sujan

Tak for svar.. Så flere mener godt jeg kan tage afsted til første læge besøg alene...

Er som sagt svært at forklare hvorfor det er svært for kæresten... Men tror at hvis jeg tager op til lægen alene og ligesom får lavet en plan og en forklaring på hvad der skal ske så vil han glædeæligt gå med på fertilitets klinik og give sæd prøve og så videre... Men det der med første gang hos lægen... Det er åbenbart svært... Måske er det det med at sidde og sige man har behov for hjælp.. Men beslutningen er taget.. Jeg tager til lægen i næste uge.. Så kan jeg måske nå lidt inden der kommer egenbetaling på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.