Rhodos- here we come

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. september 2010

N1

Vi (Kæresten og jeg) skal til Rhodos om godt 3 uger, og jeg glææææææder mig som jeg ved ikke hvad!  Min kuffert er faktisk næsten allerede pakket, på trods af at vi har købt rejsen idag  

Men, jeg har ikke været på ferie (sådan ude af danmark, og ikke skole-rejse) siden.. hm  jeg var 8 år  Jeps i hørte rigtigt, det var i år 2001  Så har jo en masse spørgsmål som jeg tænker i måske kan hjælpe mig med.

Er det Euro man betaler med eller hvordan?

Hvor lang tid i forvejen skal man veksle penge i banken?

Hvad SKAL man bare opleve og nyde?

Hvor mange penge bruger man ca. på mad? (Vi er to personer, morgenmad er inkl. så her tænker jeg frokost + aften + det løse)

Min storebror er jo SÅ misundelig, og vil da lige minde mig om at man altså kan blive sat i fængsel hvis man kysser i offentligheden   Han var dog ikke sikker på hvilket lande han havde hørt om. Nogen der ved noget?

Hilsen hende der glæder sig til en hel uges kærlighedsferie med kæresten, uden oprydning, arbejde, stress og andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Vingummien

SNYD

Anmeld

14. september 2010

Sujan

Jeg var på rhodos i juni måned... Det var skønt.. Ja man betaler med euro.. Maden er ikke helt billig man bruger mellem 150-300 kr. Pr måltid.. Men der er jo meget at vælge imellem. Jeg vekslede 8000 kr. Det var ikke nok så måtte hæve 2000 kr. Ekstra. Men vi besluttede os også til at leje en fed bil en dag og det var ret dyrt og vi sparrede ikke på noget.
Jeg vil anbefale byen lindos den synes jeg er skøn.. Vores rejse selskab arrangerede en masse små ture som vi tog på. Og så kan man gå rundt i den gamle by i flere dage:-) og der er mange turister på rhodos så man må gerne kysse og kramme.

Men bare spørg løs hvis der er andet du vil vide..

Anmeld

14. september 2010

gittn

jeg var på rhodos for et par år siden og min kæreste og jeg kyssetløs så det må i godt

hvis i har visa kort kan i bare hæve i ATM (hæveautomater). giv ikke visa i butikker og resturanger selvom man godt kan betale med kort der.

Jeg kan ikke huske hvor mange penge vi brugte.. men husker det ikke som dyrt..

her er et par forslag til hvad i kan se:

1. lej en scoter (man må side 2 på) og kør ud til sommerfugledalen, det er meget smukt.. på vej der ud kan i se arkopolis.

2. tag en båd ned ved havnen om morgenen til Lindons en rigtig hvid græsk by.

3. se den gamle bydel ved rhodosby

4. tag til kæmpe aquapark hvis i kan lide vandrusjebaner.. vi havde en helt fantastisk dag der ude.. gratis bus der ud om morgen fra rhodos by og hjem igen om aftenen.

4. tag til falerakky (stav) strand den er lækker og der er en masse aktiviterter + en kloster som man kan se hvis man bestiger en lille bjerv.

5. tag en båd over til tyrkiet og gå på bazar.

6. hvis i kan lide at feste så tag i bargade i rhodosby, der er blandandet en danskbar.

kan i have en rigtig god tur  

Anmeld

14. september 2010

N1

Sujan skriver:

Jeg var på rhodos i juni måned... Det var skønt.. Ja man betaler med euro.. Maden er ikke helt billig man bruger mellem 150-300 kr. Pr måltid.. Men der er jo meget at vælge imellem. Jeg vekslede 8000 kr. Det var ikke nok så måtte hæve 2000 kr. Ekstra. Men vi besluttede os også til at leje en fed bil en dag og det var ret dyrt og vi sparrede ikke på noget.
Jeg vil anbefale byen lindos den synes jeg er skøn.. Vores rejse selskab arrangerede en masse små ture som vi tog på. Og så kan man gå rundt i den gamle by i flere dage:-) og der er mange turister på rhodos så man må gerne kysse og kramme.

Men bare spørg løs hvis der er andet du vil vide..

Tusind tak for dit indlæg, det kan godt være jeg kommer med flere spørgsmål på et tidspunkt 

Anmeld

14. september 2010

N1

gittn skriver:

jeg var på rhodos for et par år siden og min kæreste og jeg kyssetløs så det må i godt

hvis i har visa kort kan i bare hæve i ATM (hæveautomater). giv ikke visa i butikker og resturanger selvom man godt kan betale med kort der.

Jeg kan ikke huske hvor mange penge vi brugte.. men husker det ikke som dyrt..

her er et par forslag til hvad i kan se:

1. lej en scoter (man må side 2 på) og kør ud til sommerfugledalen, det er meget smukt.. på vej der ud kan i se arkopolis.

2. tag en båd ned ved havnen om morgenen til Lindons en rigtig hvid græsk by.

3. se den gamle bydel ved rhodosby

4. tag til kæmpe aquapark hvis i kan lide vandrusjebaner.. vi havde en helt fantastisk dag der ude.. gratis bus der ud om morgen fra rhodos by og hjem igen om aftenen.

4. tag til falerakky (stav) strand den er lækker og der er en masse aktiviterter + en kloster som man kan se hvis man bestiger en lille bjerv.

5. tag en båd over til tyrkiet og gå på bazar.

6. hvis i kan lide at feste så tag i bargade i rhodosby, der er blandandet en danskbar.

kan i have en rigtig god tur  

Årh tusind tak! 

Kan med garanti bruge alt fra dit indlæg  Dine forslag er bare super gode. Er helt sikker på det bliver en romantisk ferie 

Endnu engang tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.