Første besøg på fertilitetsklinikken om lidt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Maria S.

..og er spændt på, hvad de siger!

Jeg fik en henvisning fra min læge i fredags og håber virkelig meget på, at få at vide, at der ikke er noget galt med mig. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente.. Er der nogen, der har erfaringer med, hvad der sker på første besøg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

ismo

Hejsa

Jeg var til mit første møde på fertilitets klinikken for en lille måned siden, og de spurgte faktisk lidt til hvorfor man var der og om man havde haft nogen sygdomme eller var blevet opereret i underlivet og så fik jeg lavet en indvendig scanning for at se om det hele var i orden. Derefter fortalte de hvad de synes der skulle ske nu altså hvad for en behandling jeg skulle i gang med.

Jeg håber det kan hjælpe dig lidt og ikke gøre dig mere nervøs

Anmeld

14. september 2010

Meliora

Maria S. skriver:

Jeg fik en henvisning fra min læge i fredags og håber virkelig meget på, at få at vide, at der ikke er noget galt med mig. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente.. Er der nogen, der har erfaringer med, hvad der sker på første besøg?

Vi har til vores første samtale for ca. en måned siden, og det var en super positiv oplevelse. Ca. en times tid tog det, og vi fik svar på alle de spørgsmål vi gik rundt med (og det var ikke så få sku jeg hilse at sige)

Jeg blev også scannet indvendigt, hvilket selvfølgelig ikke er det mest behagelige i verden, men når hun kunne fortælle at man så fin og rask ud, så gik det:-)

Min kæreste fik så en tid at komme med en sædprøve, og den har vi lige fået et positivt svar på i morges, så nu er vi helt klar:-)

Man får også en masse læsestof der forklarer behandlingen osv.

Alt  i alt var vi meget lettede da vi gik derfra, så bare tag det roligt:-)

Held og lykke!

Anmeld

14. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Maria S. skriver:

Krydser fingre for dig

I vil nok komme til at tale lidt om hvor længe i har prøvet, osv. Så vil du få en Gyn. undersøgelse, og blive sendt videre til blodprøvetagning, med mindre at det er klinik du skal på? Så klarer de det nok på stedet.

Der vil blive henvist til en sæd og blodprøve på din partner også. Blodprøven på ham  laver de nok også på stedet, hvis det er en klinik.

Anmeld

14. september 2010

millesofie

Maria S. skriver:

uh hvor spændene

første gang er det bare et møde med lægerne og sygeplejerskene og en rundvisning (det var det for mig) og så får du en ny tid til undersøgelser

uh held og lykke

Anmeld

14. september 2010

Maria S.

Tak for jeres søde svar. I havde ret - det var ikke spor farligt .

Men jeg blev faktisk slet ikke undersøgt. Han sagde, at han kunne se på mig, at jeg ikke havde rigtig PCO, men blot insulinresistens, så nu skal jeg have taget en masse blodprøver, så vi kan finde ud af, hvilken behandling jeg skal have. Måske er det bare en kostomlægning og motion, der skal til.

På en måde ville jeg egentlig gerne være blevet undersøgt - tror jeg ville stole mere på dommen så. Hvad hvis han ikke har ret??

Nå, men nu må jeg jo bare vente på resultaterne på prøverne, og det tager en måneds tid, så jeg må væbne mig med tålmodighed...

Anmeld

14. september 2010

Snefnug1984

Maria S. skriver:

Tak for jeres søde svar. I havde ret - det var ikke spor farligt .

Men jeg blev faktisk slet ikke undersøgt. Han sagde, at han kunne se på mig, at jeg ikke havde rigtig PCO, men blot insulinresistens, så nu skal jeg have taget en masse blodprøver, så vi kan finde ud af, hvilken behandling jeg skal have. Måske er det bare en kostomlægning og motion, der skal til.

På en måde ville jeg egentlig gerne være blevet undersøgt - tror jeg ville stole mere på dommen så. Hvad hvis han ikke har ret??

Nå, men nu må jeg jo bare vente på resultaterne på prøverne, og det tager en måneds tid, så jeg må væbne mig med tålmodighed...

Hvordan kunne han se, at du ikke havde RIGTIG pco? Ja nu bliver jeg jo bare nysgerrig, da jeg har pco, men heller ikke ligner en der har det - er normalvægtig, har ikke speciel synlig hårvækst osv. Pco diagnosen kan jo ses ved en indvendig scanning sammen med blodprøver..

Anmeld

14. september 2010

Maria S.

Ja, det ved jeg så heller ikke Måske jeg skal insistere på at få scannet mine æggestokke næste gang jeg skal derop?

Anmeld

16. september 2010

Snefnug1984

Maria S. skriver:

Ja, det ved jeg så heller ikke Måske jeg skal insistere på at få scannet mine æggestokke næste gang jeg skal derop?

Min læge sagde også, at jeg ikke lignede en normal pco'er, men blodprøverne og scanningen viste jo noget andet.. Prøv at spørg næste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.