hvordan spiser jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Eliza/lykke

hvor meget og hvor tit får jeres baby MME eller bryst? Og hvor tit og hvor meget grød får de?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Koen.

Hun får havregrød med æble eller øllebrød til morgenmad.. I dag er vi lige startet op på 3 skemåltider, så hun fik fuldkornsgrød til frokost og så står den på kartoffelmos til aftensmad Udover får hun så MME når hun er sulten og til natten en flaske vælling!

Anmeld

14. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

En 4-5 gange flaske i løbet af dagen mellem 100 og 240ml og 2-3 gange mos eller grød...

Anmeld

14. september 2010

Eliza/lykke

hold da op, hvor spiser jeres børn meget... hvor gamle er de?

Elizabeth er 4 mrd., og spiser 180 ml MME til morgen, en portion risgrød med frugtmos til frokost og ca. 50 ml vand. Til eftermiddag spiser hun 100 ml MME og til natten spiser hun ca. 210 ml MME.

Jeg kan ikke finde ud af, hvornår hun er klar til at få aftensmad? Lige nu gider hun ingenting omkring kl. 17.00, så vi skal nok vente nogle uger

Men jeg kan mærke, at hun begynder at vågne tidligere om morgenen - derfor kommer der nok ikke til at gå længe, før vi starter på aftensmaden.............

er jeres baby glad til aftensmadtid, så det er muligt, at give dem lidt fastere føde..

Anmeld

14. september 2010

Koen.

Eliza/lykke skriver:

hold da op, hvor spiser jeres børn meget... hvor gamle er de?

Elizabeth er 4 mrd., og spiser 180 ml MME til morgen, en portion risgrød med frugtmos til frokost og ca. 50 ml vand. Til eftermiddag spiser hun 100 ml MME og til natten spiser hun ca. 210 ml MME.

Jeg kan ikke finde ud af, hvornår hun er klar til at få aftensmad? Lige nu gider hun ingenting omkring kl. 17.00, så vi skal nok vente nogle uger

Men jeg kan mærke, at hun begynder at vågne tidligere om morgenen - derfor kommer der nok ikke til at gå længe, før vi starter på aftensmaden.............

er jeres baby glad til aftensmadtid, så det er muligt, at give dem lidt fastere føde..

5 mdr, vi begyndte med aftensmad omkring 4 mdr, men det er stadig ikke alle dage hun gider, nogle dage er hun for træt/sur/kedaf det men ellers prøv med vælling til natten så sover hun måske lidt længere! Vi køber det der er færdig lavet, så det bare lige skal i mikroen

Anmeld

14. september 2010

MariaJ

Min datter får kun brystmælk, så jeg ved jo ikke hvor meget hun spiser pr gang, men hun spiser mange gange om dagen. Nok ca morgen, formiddag, efter middagslur, eftermiddag, efter eftermiddagslur, aften, før sengetid og mindst tre gange i løbet af natten. Hun er 4 1/2 måned. 

Anmeld

14. september 2010

3xM

Milas på snart 3 uger for udlukkende bryst efter fravæningen af flasken som han fik hver 3 time, men ca 40 ml

jeg har ingen ide om hvad han spiser nu da jeg ikke malker ud længere, men han spiser nu hveranden time fra begge sider, dog uden at tømme det sidste...

Anmeld

14. september 2010

Mor til L&S

Liva er 5 1/2 mdr og spiser således:

morgen: bryst
formiddag: grød (stor portion)
middag inden middagslur: bryst
eftermiddag: bryst
aften: grønsagsmos (stor portion)
inden sengetid: flaske med MME (ca 200-240 ml)

Rollo

Anmeld

15. september 2010

Snuffler25

lillespurv19 skriver:

5 mdr, vi begyndte med aftensmad omkring 4 mdr, men det er stadig ikke alle dage hun gider, nogle dage er hun for træt/sur/kedaf det men ellers prøv med vælling til natten så sover hun måske lidt længere! Vi køber det der er færdig lavet, så det bare lige skal i mikroen

Må man gerne give dem havregrød og æble og øllebrød før de er 6 mdr?

Anmeld

15. september 2010

Koen.

Snuffler25 skriver:

Må man gerne give dem havregrød og æble og øllebrød før de er 6 mdr?

Hvis det er rigtigt så nej, men Lærke sofia gider slet ikke det der begyndergrød mere, der skal være noget bid i Man må jo heller ikke starte grød før 4 mdr men gjorder vi os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.