Hej kloge kage-koner...hjælp til en begynder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Bonnie83

Jeg skal igang med at lave min første kage, da jeg gerne vil lave en til min søns dåb.

Jeg vil høre jer hvilke ting der er 'nemmest' til en begynder:

Mmf eller sugarpaste?

Rund eller firkantet kage (mht sværheds graden af at få henholdsvis mmf eller sugarpaste på uden folder)?

Og hvad er det mest uundværlige udstyr for jer?

Man kan købe en startpakke på www.dinkage.dk til 414,- men jeg undrer mig om alt i pakken er nødvendigt??

Og så kan jeg se at på nogle kager er de helt 'støvede' fra maizenaen, hvordan undgår man dette? Og andre er helt våde og skinnende at se på og det er heller ikke helt kønt... Uha, der er meget at tænke på før jeg går igang!

Jeg håber i har lyst til at smide mig et svar alle der har prøvet det før.

På forhånd tak!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Bonnie83

Ville blive så glad hvis nogen ville svare!

Anmeld

14. september 2010

MarieMor

hmm .. er selv rimelig nybegynder men synes da du skulle ha' at svar 

har kun prøvet at bruge mmf , men det synes jeg også er gået okay og jeg har haft mest held med den runde kage jeg har lavet , men tror det er noget du skal prøve dig lidt frem med ..

jeg har også købt ind på dinkage.dk men jeg har bare købt sådan lidt forskelligt af hvad jeg synes jeg kunne tænke mig og der er ikke noget i din startpakke som jeg ikke godt synes man kan undværre (vil dog sige jeg er rigtig glad for de der til at lave blomster med )  så bare lidt forskellige farver og sådan , så tror jeg som du er godt udrusted 

og jeg synes godt man sådan kan børste det værste maizena væk ..

Anmeld

14. september 2010

Snefnug1984

Har du mulighed for at købe færdigt fondant, så gør det. Personligt synes jeg en rund kage er nemmest, da hjørnerne på en firkantet kage, kræver lidt øvelse. En rund kan dog også drille

Mht. maizena, så tag 2 skumklude og hæld maizena i og lav en lille pakke. Så har du en fin duster, så du ikke får klumper af maizena på dit pynt. Overskydende maizena kan børstes væk med en blød pensel. Hvis kagen er våd er det fordi den sveder - det er simpelthen for fugtigt der hvor kagen står. dette har jeg dog kun oplevet én gang her i sommers, hvor det var rigtig lummert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.