Hvornår kan jeg komme på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

DK

Du får jo kun barselsdagpenge hvis du har et job. Ellers er det kun de 12 su klip du får!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Sjl-msl-Mkl

Tina&Martin skriver:

Har du ikke fået den lille bog ved lægen. Der står en masse nyttige oplysninger i

Var nemlig også igang med en læreplads, så var meget i tvivl med hensyn til dagpenge og det..

jamen det her er jo noget andet, jeg er på SU, så der er ikke de samme regler som hvis man arbejder eller er på kontanhjælp...

Anmeld

14. september 2010

Sjl-msl-Mkl

DK skriver:

Du får jo kun barselsdagpenge hvis du har et job. Ellers er det kun de 12 su klip du får!

Okay, tak.   Så kan jeg i realiteten bare gå 2 uger før termin, og så have længere i den anden ende. I hvert fald i modsætning til hvis jeg gik 1 mdr. eller 2 før.

Anmeld

15. september 2010

DK

DatterMalou skriver:

Okay, tak.   Så kan jeg i realiteten bare gå 2 uger før termin, og så have længere i den anden ende. I hvert fald i modsætning til hvis jeg gik 1 mdr. eller 2 før.

Lige præcis!!

Anmeld

15. september 2010

Brams

DatterMalou skriver:

8 uger før, er det ikke hvis man har job job og er offentligt ansat?

Jeg er også offentlig ansat men kunne kun gå 6 uger før

Anmeld

15. september 2010

Kantax

Det er fordi, der skelnes ml. regional/kommunal og statsansatte. De fleste ansatte ved kommuner og regionerne kan i følge deres overenskomst gå på barsel 8 uger før med fuld løn, mens statsansatte "kun" kan gå 6 uger før, men loven i sig selv hjemler "kun" ret til a gå 4 uger før. Overenskomsterne stiller dermed en bedre.

Anmeld

15. september 2010

serinasmor

jeg er selv studerende på barsel ... det svinger fra studie til studie hvordan de gør ... men jeg SKULLE tage et års barsel og så starte hvor jeg gik fra .. bare med næste hold self så det kom sig ikke så nøje hvornår præcist jeg gik fra .. jeg havde dog en helt problemfri graviditet og gik fra d. 17 dec havde termin d. 26 dec og fødte først d 5 jan... så hvis din graviditet er problemfri kan du jo holde (næsten) et helt års barsel med den lille hvis det er det du føler for ... bliver du nødt til at gå fra før så skal du bare starte det før i skole igen .. da du jo som bekendt kun har 12 barselsklip

held og lykke med det hele

Anmeld

15. september 2010

Nadia&Daniel

Men husk at de 4 uger er = med 28 dage. Jeg havde planer om at gå på barsel den 2. okt. (har termin den 2. nov.) - havde tænkt de 4 uger som en mdr. - men jeg fik FY FY - jeg måtte først gå (og kalde det barsel) på barsel den 6. okt... Det går/gik de vild meget op i..

Anmeld

19. september 2010

Pinkrose

hej sofie .

det er fire uger før nå du er under uddannelse .

Anmeld

19. september 2010

Pinkrose

og man kan ik selv vælge hvornår man går på barsel, ikke mere .

så man kan ik gå to uger før , og få mere i den anden ende ,

det er 4 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.