Overtøj i dagplejen/vuggestuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.175 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. september 2010

CamiRon

Er nysgerrig efter at høre hvor meget og hvad for noget overtøj jeres børn har med/bruger i dagplejen/vuggestuen?

Kan ikke helt finde ud af hvornår det er tid til en varm flyverdragt? Det er jo ikke koldt endnu, men alligevel... 

Det Emma selv har med i dagplejen er:

Regntøj, gummistøvler, en tyk og en tynd jakke, hue og almindelige sko. + selvfølgelig skiftetøj, futsko osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

sarahb

vi har lige købt regntøj med fleece inden i og det kan bruges indtil der er rimelig koldt.. og ellers hans softshell jakke, gummistøvler, hue, sutsko.

Anmeld

14. september 2010

CamiRon

sarahb skriver:

vi har lige købt regntøj med fleece inden i og det kan bruges indtil der er rimelig koldt.. og ellers hans softshell jakke, gummistøvler, hue, sutsko.

Åhh ja regntøj med flis/foer ville da være smart overgangstøj!

Hvornår er det mon tid til vinterstøvler med foer?

Anmeld

14. september 2010

sarahb

CamiRon skriver:

Åhh ja regntøj med flis/foer ville da være smart overgangstøj!

Hvornår er det mon tid til vinterstøvler med foer?

jeg har købt dem. Men venter helt sikkert lidt endnu. Min dpér plejer at være meget god til at sige til, da vi som forældre ikke er med dem hele tiden og fx. igår var der super varmt her i kbh . men i dag regner det ogsv.Hans converse får han ikk på mere da de er meget tynde, men hans andre nike sko er tykkere i det og dem kommer han i stadig. Og så gummistøvler når det regner og de er ude.

Anmeld

14. september 2010

LISBETH:-)

Jeg er pædagog og har lært at som tommelfinger regl skal man tænke at når det er 10 grader eller under så er det tid til vintertøj -flyverdragt mv.

10-15 grader er det termotøj evt. tynd hue hvis det blæser

15-20 grader alm. jakke

20 + grader bluse ingen overtøj medmindre det blæser så også tynd jakke

Regntøj er selvfølgelig kun til når det regner så der er ingen varme i. Så det bruges udenover ovenstående hvis det skulle blive nødvendigt.

Anmeld

14. september 2010

CamiRon

sarahb skriver:

jeg har købt dem. Men venter helt sikkert lidt endnu. Min dpér plejer at være meget god til at sige til, da vi som forældre ikke er med dem hele tiden og fx. igår var der super varmt her i kbh . men i dag regner det ogsv.Hans converse får han ikk på mere da de er meget tynde, men hans andre nike sko er tykkere i det og dem kommer han i stadig. Og så gummistøvler når det regner og de er ude.

Ja jeg har også købt støvlerne men ja kan gode se at det nok er lidt tidligt endnu. Temperatuen ligger jo alligevel mellem 15-20 grader endnu.

Tak for dine svar! Syntes godt det kan være lidt svært at finde ud af nu hvor vi nærmer os den første vinter i dagpleje!

Anmeld

14. september 2010

CamiRon

lisbeth2910 skriver:

Jeg er pædagog og har lært at som tommelfinger regl skal man tænke at når det er 10 grader eller under så er det tid til vintertøj -flyverdragt mv.

10-15 grader er det termotøj evt. tynd hue hvis det blæser

15-20 grader alm. jakke

20 + grader bluse ingen overtøj medmindre det blæser så også tynd jakke

Regntøj er selvfølgelig kun til når det regner så der er ingen varme i. Så det bruges udenover ovenstående hvis det skulle blive nødvendigt.

Kan godt se at jeg vist mangler noget termo-/flistøj her til overgangen.  Godt med nogle gode input!

Anmeld

14. september 2010

mor-til-vanessa

vanessa har regntøj liggende i dagplejen og ellers har hun en vindtæt jakke og sko på når hun kommer om morgenen + hue på. og hun har uldent undertøj på.

min dagpleje mor sagde bare hun ville sige hvis hun skulle bruge andet

Anmeld

14. september 2010

sarahb

CamiRon skriver:

Ja jeg har også købt støvlerne men ja kan gode se at det nok er lidt tidligt endnu. Temperatuen ligger jo alligevel mellem 15-20 grader endnu.

Tak for dine svar! Syntes godt det kan være lidt svært at finde ud af nu hvor vi nærmer os den første vinter i dagpleje!

Ja det er så svært... Det er vores anden vinter og jeg synes stadig det er svært.
Min dp'er nævnte lige her til morgen nogle strik luffer.. De er købt venter bare på det var tid så dem snuppet vi med i morgen

Anmeld

14. september 2010

Brams

CamiRon skriver:

Er nysgerrig efter at høre hvor meget og hvad for noget overtøj jeres børn har med/bruger i dagplejen/vuggestuen?

Kan ikke helt finde ud af hvornår det er tid til en varm flyverdragt? Det er jo ikke koldt endnu, men alligevel... 

Det Emma selv har med i dagplejen er:

Regntøj, gummistøvler, en tyk og en tynd jakke, hue og almindelige sko. + selvfølgelig skiftetøj, futsko osv...

Lærke har endnu ikke fået sin flyverdragt med ned i DP, hun har i stedet en soft-shell heldragt som er super god til overgangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.