Skuffet over vuggestue-start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. september 2010

Maise86

Hej alle,

Jeg fik siden anbefalet af en kær veninde og ville da lige ind og se hvad det er for en side. I samme ombæring sidder jeg med et problem/dilemma som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Sagen er den at min datter Isabella på 1 år og 10 mdr lige er skiftet fra dagpleje til vuggestue.her 1. september. Hendes dagplejemor skulle stoppe og vi følte derfor det var det bedste valg at flytte hende i en integreret institution, så hun undgik for mange store skift.

Isabella er en meget tillidsfuld pige og hun har mod på verden og har bare taget det i stiv arm og der har ingen problemer været med hende deroppe. Det er mere mig, der ser problemer:

Den ene dag jeg hentede hende havde hun slået sin finger temmelig meget - meget af huden var "revet" af på den ene side af en finger og spurgte hende så imens en pædagog hørte det om hun havde slået sin finger. Pædagogerne havde dog ikke opdaget det. Dagen efter henter jeg hende og kan så da vi kommer hjem se at hun har fået et ordenligt hak under hagen som var helt blåt og nu er blevet større og sort. Igen har ingen sagt noget.

Idag da jeg skulle give hende nattøj på opdager jeg så et bidmærke på hendes arm der var blåt og rødt og man kunne tydeligt se et fuldt tandsæt på hendes arm. Der faldt også større totter af hendes hår som om hun var blevet revet i håret.

Jeg kender mit barn og ved at hun må have grædt ved disse ting.

Jeg ved godt at børn kommer til skade og det er heller ikke det der rør mig, men jeg bliver utrolig ked af det når jeg ikke bliver informeret når jeg henter hende.. Hun er jo ikke gammel nok til selv at fortælle hvad der er sket.

Er der nogen herinde, der har stået i samme situation? Overreagere jeg og er helt ved siden af eller hvordan griber jeg dette an?

Undskylder mit lange indlæg - håber nogen kom igennem :-)

Mvh

Mai

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Loa

Wow!

Syntes bestemt ikke du overreagere.... Og ville klart nævne det i vuggestuen.... Det er  simpelthen ikke i orden, at hun kan blive udsat for så mange ting uden der er nogle voksne der ser det.....

Puh får helt ondt i hjertet.....

Anmeld

13. september 2010

MaleneG

Hej alle,

Jeg fik siden anbefalet af en kær veninde og ville da lige ind og se hvad det er for en side. I samme ombæring sidder jeg med et problem/dilemma som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Sagen er den at min datter Isabella på 1 år og 10 mdr lige er skiftet fra dagpleje til vuggestue.her 1. september. Hendes dagplejemor skulle stoppe og vi følte derfor det var det bedste valg at flytte hende i en integreret institution, så hun undgik for mange store skift.

Isabella er en meget tillidsfuld pige og hun har mod på verden og har bare taget det i stiv arm og der har ingen problemer været med hende deroppe. Det er mere mig, der ser problemer:

Den ene dag jeg hentede hende havde hun slået sin finger temmelig meget - meget af huden var "revet" af på den ene side af en finger og spurgte hende så imens en pædagog hørte det om hun havde slået sin finger. Pædagogerne havde dog ikke opdaget det. Dagen efter henter jeg hende og kan så da vi kommer hjem se at hun har fået et ordenligt hak under hagen som var helt blåt og nu er blevet større og sort. Igen har ingen sagt noget.

Idag da jeg skulle give hende nattøj på opdager jeg så et bidmærke på hendes arm der var blåt og rødt og man kunne tydeligt se et fuldt tandsæt på hendes arm. Der faldt også større totter af hendes hår som om hun var blevet revet i håret.

Jeg kender mit barn og ved at hun må have grædt ved disse ting.

Jeg ved godt at børn kommer til skade og det er heller ikke det der rør mig, men jeg bliver utrolig ked af det når jeg ikke bliver informeret når jeg henter hende.. Hun er jo ikke gammel nok til selv at fortælle hvad der er sket.

Er der nogen herinde, der har stået i samme situation? Overreagere jeg og er helt ved siden af eller hvordan griber jeg dette an?

Undskylder mit lange indlæg - håber nogen kom igennem :-)

Mvh

Mai

øv, og kan sørme da godt forstå du både bliver vred, og ikke mindst ked af det over denne manglende oplysning eller mangel på opmærksomhed på din datter.

Personligt ville jeg nok selv tage en stille og rolig snak med pædagogerne når du aflevere hende i morgen tidlig, om at de gerne må huske at fortælle dig om disse episoder, gør det klart for dem at det ikke er okay, de ikke oplyser dig om disse ting, men stadig så du ikke fornærmer nogen.

På den måde bliver de måske også mere obs på hvad der foregår omkring din datter, og mange af disse skader kan højst sandsynligt undgåes.

Anmeld

13. september 2010

klmf

Jeg synes heller ikke du OVERreagerer, slet ikke. Jeg ville også være ked af, at de ikke fortalte mig det (og så får man jo den tanke, om de har set det i det hele taget). Som du siger, børn vil komme lidt til skade, det er en del af at have børn, men vi vil gerne vide det, når de haroplevet noget.

Snak med pædagogerne

Anmeld

13. september 2010

Maise86

Er glad for at i ikke synes jeg overreagere.. Følelsen af at kommunikationen ikke er eksisterende er ikke rar når det handler om ens kæreste eje!

Og ja tanken om at de måske ikke har lagt mærke til at mit barn har været i en ubehagelig situation uden en voksen til at trøste er endnu værre..

Anmeld

13. september 2010

Mor-til-asta-09

Har ikke været udsat for det samme. Men vil bestemt ikke sige du overreagere. Jeg ville også selv kræve at få afvide hvis min datter kommer til skade på den ene eller anden måde. Børn er nogen gange vilde og der kan ske uheld, men derfor føler jeg stadig vi har krav på at vide hvis de har tumlet lidt for voldsomt..

Men stor  til dig..

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Stakkels lille pige siger jeg bare!  Du  skal klart tage fat i pædagogerne og tale med dem

Håber Isabella slipper for flere "voldelige" episoder fremover...

Anmeld

13. september 2010

Maise86

Baagøe skriver:

Stakkels lille pige siger jeg bare!  Du  skal klart tage fat i pædagogerne og tale med dem

Håber Isabella slipper for flere "voldelige" episoder fremover...

Håber jeg godt nok også :-) Hun har på de små 2 uger hun har været der kommet mere til skade end på hele hendes år i dagpleje :-)

Anmeld

13. september 2010

Svei

ØV...men sådanne ting sker jo desværre og især nu hvor man bare sparer og sparer på det område...må indrømme at jeg efter at have set det indefra aldrig ville vælge vs.

Men du må tale med dem og er det bare sådan det er eller de kan gøre noget...

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Maise86 skriver:

Håber jeg godt nok også :-) Hun har på de små 2 uger hun har været der kommet mere til skade end på hele hendes år i dagpleje :-)

Det virker da som om, der ikke er nok opsyn med børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.