Mad-kvalme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. september 2010

birthee

Hvordan håndterede i kvalme i forbindelse med I skulle lave mad - primært aftensmad...??? Jeg har lige skulle putte kartofler i ovnen, hvor manden min så havde glemt at fjerne en bradepande hvor der var lidt fedstof i... eftersom ovnen er varmet op til 220 grader, kom der en ordentlig gang mad-os lige i hovedet på mig  puha, så kan jeg huske hvordan jeg havde det da jeg ventede frederik - det gik nogenlunde med at lave mad, men spise det kunne jeg ikke... bare det at skal sluge de gravid-vitamin piller min mand har købt, hvor man skal spise to - er en kæmpe opgave - har været nødt til at dele det ud til 2 gange - én om morgenen og én om aftenen... ellers kan jeg bare ikke få dem ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Maria-s

Jeg laver simpelthen ikke mad, så simpelt er det. Hvis ikke min kæreste er hjemme til at lave mad, så står den som regel på rugbrød eller anden kold mad der ikke skal "laves" og heller ikke lugter. Ellers så køber jeg færdigmad, det kan jeg lige klare at lave, men bare lugten af det er nogengange grænsen. Her til aften har jeg fået færdiglavet karbonade med kartofler og stuvede ærter/gulerødder der skulle varmes i oven. Jeg har indtil videre den sidste halve time så kunnet få 1½ kartoffel ned og knap en kvart karbonade. Kedeligt ja, men den eneste løsning for mig. Men jeg kan godt se at hvis der småfolk der også skal brødfødes ja så stiller det jo lidt nogen udfordringer.... Men din mand er måske ikke hjemme til at kunne lave maden? Min læge sagde direkte til mig; hold dig ude af køkkenet og sig din kæreste skal sørge for det

Anmeld

13. september 2010

quar20

Nu er jeg jo DESVÆRRE sygmeldt i min graviditet, og manden arbejder. Derud over har vi tinobassen på 19måneder..!

Der SKAL bare laves mad og færdig basta - men heldigvis kan jeg forberede så meget som muligt om dagen, hvilket gør det nemt for min mand lige at stege fisken, bøffen eller kyllingebrystet..! Jeg kan simpelthen SLET IKKE holde lugten ud også sidder Tino og jeg og leger på værelset imens far laver maden..!

Jeg sidder ALTID med ved bordet og øser ALTID op til mig selv, for Tino skal ikke se at jeg ikke spiser..!! De  efteraber jo ALT i den alder.. =)  - Og ja synd og skam jeg så måske kun spiser mega lidt, men hellere det end slet ikke at spise..!

Anmeld

13. september 2010

birthee

Min mand hjælper med maden mandag og tirsdag, men pga. hans arbejdstider er jeg selv om at lave mad onsdag-fredag... Her til aften stod jeg med vinduerne åbne og lavede mad, for at det ikke skulle lugte sådan... det lykkedes mig da også at spise lidt kylling, for synes ofte det er kødet der er problemet, sådan var det også da jeg ventede frederik... kartofler, pasta og ris er ikke noget problem... håber det går over snart igen, gider ikke stå med kvalme når jeg laver mad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.