jer med børn på 4-5 mdr!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.474 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. september 2010

FruEllingsen

Hejsa med jer.

Hvordan er jeres hverdag der hjemme sammen med de små.

Hvad laver i med jeres børn. og hvor meget leger i med dem. ja i det hele taget hvordan ser jeres hverdag ud.

Har i en fast rutine. eller svinger tingene meget.

kunne nemlig godt bruge lidt inspiration...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Thildesmor

herhjemme vågner prinsessen 5-5.30

leger lidt (kukke bøh, trillelege, og bare snakker)

sover fra 7-9

alt mellem 9 og 16 er meget forskelligt, nogle gange sover hun til middag andre gange ikke, vi går ture med barnevognen, hun leger lidt med sig selv i kravlegården, hun leger med mig på et tæppe nede på gulvet (evt. trillelege, trækker hende på tæppet inde i stuen, leger med bamser, synger og "cykler")

Kl 16 kommer far hjem, og hun hygger lidt med ham, mens mor her får et lille pusterum, vasker tøj og alt muligt andet som ikke er nået i løbet af dagen.

Kl 17 spiser hun grød

Kl 18 ca kommer hun i bad

18.30-19.15 (ca.) leger vi igen, både med mig og far

og mellem 19.30 og 20 sengetid

det var sådan kort og godt  indrømmer blankt at nogle dage kan føles MEGET lange

Anmeld

14. september 2010

Eliza/lykke

Drømmer skriver:

Hejsa med jer.

Hvordan er jeres hverdag der hjemme sammen med de små.

Hvad laver i med jeres børn. og hvor meget leger i med dem. ja i det hele taget hvordan ser jeres hverdag ud.

Har i en fast rutine. eller svinger tingene meget.

kunne nemlig godt bruge lidt inspiration...

Jeg læser lige med her - jeg mangler også inspiration. Har en pige på 4 mrd. Og mand, jeg synes det kan være svært.

Står op kl. 7.00 og får MME og kører storebror i skole kl. 8.00 og leger hjemme til kl. 9.00. Sover ca. 1½ time om formiddagen i barnevognen, næsten uden problemer.

kl. 11.00 får hun grød. Det tager lang tid, så kl. 12.00 er vi ved at være færdige med grøden og vand og så laver jeg flasker til aftenen og næste morgen.

kl. 12.30 er hun helt færdig. ENten sover hun i barnevognen eller så kører vi i bilen til et center. Mest fordi jeg synes, hun er svær at aktiverer. Der gårvi rundt i bæreselen i en time eller to. Så får hun MME kl. 14.30 og så hjem igen. Så sover hun i bilen.

kl. 15.30 kommer far hjem og overtager. Jeg laverkaffe :-) Derefter leger hun i kravlegården, på gulvet, på sengen, hænger på armen og sidde i skråstolen, mens jeg laver mad. Hun powernapper kun en ½ time kl. 17.00-17.30 eller klokken 18 alt efter hvornår hun sov den sidste lur.

Kl. 18.30 gøres hun natklar og får sin flaske og så iseng kl. 19.30.

Hvad laver I??? Gider din baby godt at lege selv??? Min gider ikke.... bliver deet mon nemmere???

Knus

Anmeld

14. september 2010

FruEllingsen

Eliza/lykke skriver:

Jeg læser lige med her - jeg mangler også inspiration. Har en pige på 4 mrd. Og mand, jeg synes det kan være svært.

Står op kl. 7.00 og får MME og kører storebror i skole kl. 8.00 og leger hjemme til kl. 9.00. Sover ca. 1½ time om formiddagen i barnevognen, næsten uden problemer.

kl. 11.00 får hun grød. Det tager lang tid, så kl. 12.00 er vi ved at være færdige med grøden og vand og så laver jeg flasker til aftenen og næste morgen.

kl. 12.30 er hun helt færdig. ENten sover hun i barnevognen eller så kører vi i bilen til et center. Mest fordi jeg synes, hun er svær at aktiverer. Der gårvi rundt i bæreselen i en time eller to. Så får hun MME kl. 14.30 og så hjem igen. Så sover hun i bilen.

kl. 15.30 kommer far hjem og overtager. Jeg laverkaffe :-) Derefter leger hun i kravlegården, på gulvet, på sengen, hænger på armen og sidde i skråstolen, mens jeg laver mad. Hun powernapper kun en ½ time kl. 17.00-17.30 eller klokken 18 alt efter hvornår hun sov den sidste lur.

Kl. 18.30 gøres hun natklar og får sin flaske og så iseng kl. 19.30.

Hvad laver I??? Gider din baby godt at lege selv??? Min gider ikke.... bliver deet mon nemmere???

Knus

Marcus er heldigvis god til at lege selv.

Vores dag ser sådan ud.

vågner mellem 6.30 og 7. og spiser en god potion MME.

Så leget vi lidt, og kl 8.30 falder han så i søvn. forskelligt hvor længe han sover. men max en time.

mellem 9. og 9.30 får vi grød. og så laver mor lidt praktisk her hjemme.

sover så fra 11 til 12. og så spiser vi MME. 

vi leger en masse.  men synes det er svært at finde på.

Så spiser vi igen kl 15. MME, og så sover vi en times tid.

Kl 17 står den på grød, og der efter gør vi klar til natten. giver bad og råhygger.

kl 19 får han sin godnatflaske og så går han kold.

Anmeld

14. september 2010

MariaJ

Sådan en tråd har jeg også været ved at starte flere gange .

Johanna er 4 1/2 måned og vores dag ser ca sådan ud (tidspunkterne er slet ikke så regelmæssige, men opdelingen passer nok meget godt):

Vågner og vil op: kl 8-9 stykker (vågner flere gange før det, men kan altid sove igen)

Ammer hende i sengen før vi står op

Bad og tøj på

Leger selv på et tæppe på køkkengulvet mens jeg spiser morgenmad

Hygger lidt sammen (synger, "klappe kage", "ride ranke" o.lign.), ammer hende, skifter hende og gør hende klar til lur i barnevognen

Middagslur: ca kl 12-14 (jeg spiser frokost, ordner praktiske ting eller er på baby.dk mens hun sover)

Ammer hende når hun vågner og skifter hende

Leger sammen og lidt alene: ca 14-17 (har hende på et tæppe i stuen, synger eller hører musik, snakker med hende eller viser hende ting, mens hun ligger på maven, rullelege, "flyver" i mine arme eller på mine ben, ligger under legestativ, ser i spejl). Nogle dage går vi en tur eller ordner ærinder, eller hun ligger på tæppet og kigger, mens jeg ordner ting.

Powernap: ca. 17-17:30

Bliver ammet, når hun vågner

Far leger med Johanna og hun leger lidt alene: ca 17:30-20 (spiser også flere gange herimellem)

Aftensmad: ca kl 20 (hun sidder i skråstolen og leger lidt med sit legestativ mens vi spiser)

Putterutine: ca kl 20:30 (skiftes, ammes, godnatsang, i seng)

I seng: ca kl 21

Anmeld

14. september 2010

missie20

Frederik er 5 måneder, startede med grød for 1½ uge siden.Herhjemme ser vores dag sådan ud:

Kl.5.30-6.30 vågner han og får MME. Bagefter bliver han pudslet,kommer i noget tøj.

Fra kl. 7.00-7.30 leger farmand med sønnen,mens mor kommer i bad og i noget tøj.

Kl.7.30-8.30 leger vi sammen,ligger på maven og snakker sammen.

kl.8.30-9.30 får han en formiddagslur.

kl.9.30 MME

ca. kl.10.00-12.00 går vi tur og handler,snakker og synger osv.sammen med søn,mens jeg går,selvom jeg må indrømme jeg føler mig lidt fjolset når jeg snakker sådan ud i den blå luft,men regner med at andre mødre godt kan forstå mig, hi hi.

12.00-13.30 leger lidt,ordner flasker mm. og søn bruger sine 20 i sin skråstol, som han ææælsker. Han råber og snakker og armene går på ham,mens han ser tegnefilm. Så får han en smule grød.

kl.13.30 MME

kl.14.00-16.00 han leger selv lidt i kravlegård, ellers leger vi lidt sammen,han får sig en lille powernab.

16.00 kommer farmand hjem hvor de leger sammen og mor kan få en lille pause.

16.30 MME

19.00 får han et bad,kommer i nattøj og får sin natflaske

19.30 sover han ca. men han kan ikke selv falde i søvn heller ikke i løbet af dagen, han skal lige lave protest og han vil ikke give sig,får mor luller ham i søvn,synger lidt/snakker og sut. Vi har prøvet mange forskellige ting når han skal puttes,men ikke noget der virker. Så lige pt. bliver han hjulpet i søvn i stuen  Hvor efter vi ligger ham i seng, med nussseklud.

Sådan ser vores hverdag ud, forskudt +- med 1 time.

Anmeld

16. september 2010

Rie-mor

Tja.. Jeg synes mange af jeres dage ligner meget min også.. Liva er 4 måneder (i mandags). Jeg ammer stadig fuldtid.

Tirsdag er min eneste dag indtil videre at vi fast går til babysvømning.

Efter barnedåben i søndags, har vi hørt meget af hendes nye cd. "Mine første hits" - sange fra div. børnetime med bla. Kaj og andrea, Alberte osv. - hvor jeg har sunget med hende, "danset" med hende i mine arme og prøvet at lave nogle små lege til sangene.. Det er bare mega sjov En mase tumlen og motorik lege er hun vild med..

Hun fik også en bog "tumlebiller og dansemus", hvor der fulgte en cd med, med sange og i bogen er beskrevet nogle lege til de forskellige aldre og til at man kan lege til musikken.. Mega god..

Derudover har jeg tænkt på at skulle starte til baby salmesang, som er et tilbud fra præsten. Ikke fordi jeg er vildt troende, men har hørt meget godt om det. Med sang og leg og hygge.

Synes det er rart at man har noget man skal og kan gå til samme med baby, så ikke alt går op i at passe hjemmet (rengøring, vasketøj, mad osv.) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.