Kan det skade baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 19 og har endnu ikke taget nogen af de anbefalede vitaminer og piller osv, da jeg ikke kan sluge piller eller huske det.
kan det være farligt for baby?
kan der ske noget ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Willa's mor

Det er vigtigt at tale med din læge om at du ikke tar de vitaminer. Så kan lægen afgøre om det er farligt eller ej. Det er jo ret vigtige vitaminer.

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Jeg ved ikke om det direkte kan skade baby, men måske indirekte, da det jo ikke er for sjov, at man skal tage vitaminerne. Baby har brug for dem...

Kan du måske ikke knuse en pille eller opløse den i vand, som du kan drikke? Jeg ville klart igang, hvis jeg var dig...

Anmeld

13. september 2010

Bellinda89

Din baby har brug for folinsyre , som findes i de vitaminer du skal tage imens du er gravid...

Anmeld

13. september 2010

Maja_4000

Min læge sagde at folsyre især var meget vigtigt de første .. Er det 12 uger ? Men jeg har bare spist alle de vitaminer de anbefaler .. Min jm gjorde også meget ud af , at jern er vigtigt ..

Anmeld

13. september 2010

Chewy

Ja, altså folinsyren er meget vigtig allerede fra day one. Så det kan være skadeligt, hvis ikke man tager den. Men hvis du er blevet scannet, og der ikke er noget, så er det ikke længere noget du skal bekymrer dig om, for man skal nemlig kun tage det frem til 12. uge.

Og ja, så er der jernen. Det er mest for din egen skyld, men også temmelig vigtig, så vidt jeg har forstået det. Og vitaminerne er også vigtige - du skal jo regne med, at den lille bare tager det, den har behov for, og så er der ikke mere til din egen krop, og den skal jo fungere som beskytter af dit lille barn, så det er vigtigt, den har det godt.

Så prøv at se, om du ikke godt kan finde ud af det i denne periode. Det er godt for dig og dit barn, så det må da være ubehaget værd

Anmeld

13. september 2010

Käte

Hejsa jeg ved ikke hvilken effekt det har på babyen ved ikke at spise dem men jeg kan heller ikke sluge piller men har alligevel købt gravitamin og så bare tygget dem og det kan man sagtens og det skulle give samme effekt og smagen den vender man sig til.

mhs til at huske dem så kunne du jo evt. sætte en påmindelse på mobilen på et tidspunkt hvor du altid er hjemme og sætte den til at gøre det hver dag, bare en ide.

Anmeld

13. september 2010

Mig med maven

Jeg tog dem ikke...

-Hvad gjorde de for 100 år siden? Hvis man spiser rigtig sundt, får man jo en masse vitaminer via kosten. Min læge så vores kostplan, og sagde god for den!

Anmeld

13. september 2010

SannaFo1

Man har  hørt om et par stykker der ikk har anet at de har været gravide før de faktisk fik veer og fødte.

De har ikke taget nogle af vitaminerne for de jo ikk viste de var gravide og har fået velskabte babyer der ikk fejler det mindste alligevel.

Men de pillere skal tages da det bare gør barnet endnu sundere og hjælper deres klogler til at blive endnu stærkere.

Håber du finder en løsning der passer til dine behov

Anmeld

13. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg er i uge 19 og har endnu ikke taget nogen af de anbefalede vitaminer og piller osv, da jeg ikke kan sluge piller eller huske det.
kan det være farligt for baby?
kan der ske noget ved det?

Jeg tog intet, og havde planer om at fortsætte uden. Men jeg fik besvimmelses anfald konstant og måtte derfor bukke under for jernen..
Jeg havde opkast i hele min graviditet, og til en a scanningerne spurgte jeg direkte om min baby tog skade, nu hvor jeg ikke ku holde mad i mig. Svaret jeg fik var: Nej babyen tager hvad den har brug for, det er mere dig selv du skal være nervøs for..
MEn vi er super friske begge to den dag i dag... Så rolig. Alt det pille værk er bare pga alt det forskeri... Tænk da vi var i vente fandtes der intet, eller også hed det sig at vores mødre kun skulle tage jern.. Så ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.