Erfaringer med "adopterede" hunde? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. september 2010

Maalene

Heej skønne kvinder

Vi går lidt og overvejer at få os en hund, og vi har kigget lidt på hunde fra internater og lignende, som er et par år gamle, så vil høre om I har eller I kender nogle som har fået det, og hvad deres erfaringer er?

Vi er jo godt igang med PB (står lige nu med positiv test) og det ville måske være rart med en lidt mere rolig hund, hvis vi nu står med en bebs i armene om 8 mdr

Håber I kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Maalene

Slet ingen?

Anmeld

13. september 2010

Miamaja

Jeg vil helt fraraade at kobe andet end en hvalp hvis i har eller skal have smaa born i huset, MED MINDRE I ved alt om hundens baggrund og at den er glad for smaa born.

Man kan ikke vide hvordan en voksen hund muligvis med en opvaekst der sikkert ikke har vaeret optimalt, kan finde paa at reagere og det ville vaere baade synd for jeres barn og hunden.

Vi har voksen internat hund som vi fik som 2 aarig, inden vi fik born og han kan ikke fordrage born, men kan tolerere vores barn paa den baggrund at han altid har vist at han ikke kan lege med ham og skal lade ham vaere i fred. vi har beholdt ham men det er ikke optimalt og vi har maatte tage en masse forholdsregler for at have ham sammen i et hjem med born.

Saa nej, kan kun anbefale at faa en hvalp og hvis man ikke orker det arbejde der er involveret med at have en hvalp, saa burde man ikke have hund overhovedet, men hellere faa sig et marsvin eller lignende

Anmeld

13. september 2010

bette

jeg synes det er en god ide at vente til i har fået bebs.. 

en hund kræver rigtig meget... og det kan måske være liige overvældende nok for jer at have hund når den lille kommer til verden. 

det har jeg selv valgt at gøre.. vil se tiden an og se om jeg overhovedet har overskudet når det er

Anmeld

13. september 2010

Maalene

Miamaja skriver:

Jeg vil helt fraraade at kobe andet end en hvalp hvis i har eller skal have smaa born i huset, MED MINDRE I ved alt om hundens baggrund og at den er glad for smaa born.

Man kan ikke vide hvordan en voksen hund muligvis med en opvaekst der sikkert ikke har vaeret optimalt, kan finde paa at reagere og det ville vaere baade synd for jeres barn og hunden.

Vi har voksen internat hund som vi fik som 2 aarig, inden vi fik born og han kan ikke fordrage born, men kan tolerere vores barn paa den baggrund at han altid har vist at han ikke kan lege med ham og skal lade ham vaere i fred. vi har beholdt ham men det er ikke optimalt og vi har maatte tage en masse forholdsregler for at have ham sammen i et hjem med born.

Saa nej, kan kun anbefale at faa en hvalp og hvis man ikke orker det arbejde der er involveret med at have en hvalp, saa burde man ikke have hund overhovedet, men hellere faa sig et marsvin eller lignende

Tusind tak for hjælpen

Vi har helt sikkert både lysten, motivationen og kræfterne til en lille hvalp - det var mere for at hjælpe de hunde, som er på internat...!

Men tror ikke vi tør tage chancen med en fra internat - så tusind tak for hjælpen

Anmeld

13. september 2010

Maalene

bette skriver:

jeg synes det er en god ide at vente til i har fået bebs.. 

en hund kræver rigtig meget... og det kan måske være liige overvældende nok for jer at have hund når den lille kommer til verden. 

det har jeg selv valgt at gøre.. vil se tiden an og se om jeg overhovedet har overskudet når det er

Har jeg også hele tiden sagt, synes det er så synd, når man ser hvor forsømt hunden kan blive, når der kommer en lille...

Men er bare sådan en kylling - kan slet ikke holde ud de få gange jeg har sovet alene i vores hus, ville bare føle mig mere tryg med en hund her...

Men self ikke kun derfor vi gerne vil have en - du må ikke misforstå mig

Anmeld

14. september 2010

bette

Maalene skriver:

Har jeg også hele tiden sagt, synes det er så synd, når man ser hvor forsømt hunden kan blive, når der kommer en lille...

Men er bare sådan en kylling - kan slet ikke holde ud de få gange jeg har sovet alene i vores hus, ville bare føle mig mere tryg med en hund her...

Men self ikke kun derfor vi gerne vil have en - du må ikke misforstå mig

tro mig kender godt følelsen.. sådan har jeg det også.. 

Anmeld

14. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vores kræ er en internathund. Vi fik ham da han var 6 mdr - tror vi, for vi kender ikke til hans baggrund. Men hvis i vil have en voksen hund, så kend baggrunden Og så er det vigtigt at det er en race, der passer til jer

Anmeld

14. september 2010

Marco2

Vi har kun haft gode erfaringer med hunde fra internaterne. De bliver jo adfærdstestet inden de kommer ud, og bliver afstemt efter den familie de skal ud til. 

Så kan kun anbefale at få en hund fra et internat.

Men når det så er sagt vil jeg nok vente med at få en hund til jeres barn er ældre.

Det kræver rigtigt meget at få en baby og det kræver meget at have en hund. Og når først baby er der og trætheden mm. melder sig over manglende søvn, så er det hunden der kommer i anden række. Og bliver en unghund ikke stimuleret ordentligt, er det ofte den der bliver gjort til "syndebukken" og den man ikke kan overkomme.

Så et godt råd er at vente til baby er større og I har lært jeres roller i den nye familie at kende.

Og så få en hund som man kan gi' den opmærksomhed sådan et "familiemedlem" har behov for.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.