Forstår ikke min krop eller graviditetstests..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. september 2010

Hyacinth

Hej alle,

I slutningen af 2009 blev jeg gravid(ikke planlagt, men dog ønsket) og havde en SA i 7. uge - ØV.

Efterfølgende har jeg fået en kegleoperation, men har nu fået grønt lys af lægerne til at starte "Projekt Baby"

Min kæreste og jeg, startede for ca. 2½-3 uger siden med at forsøge aktivt. Jeg tager ikke ÆL-tests, måler temperatur osv, da jeg mener at det kan stresse mig alt for meget, ved at have for meget fokus på den ønskede graviditet. Jeg er ikke bange for, at jeg ikke kan blive gravid, da jeg jo har været det.

Jeg har det sidste dage(under 1 uge i hvert fald) haft MEGET hyppig vandladning - ca. 1 gang i timen og nogle gange hver ½ time. Derudover har jeg haft kvalme on/off de sidste 3 dage. Jeg føler mig utilpas og har haft meget ømhed i mit højre bryst og lidt i det venstre. Som om en hest har sparket på dem hele natten Ej, spøg til side. Men de er ømme og tunge.

I går tog jeg så en test, som var meget svag positiv. Jeg tog igen to til morgen(men det var ikke den første morgenurin) og de var begge negative. Jeg fatter hat af de forskellige resultater. Jeg har haft murren i maven og små "stik" i går. Jeg ved godt, at man kan bilde sin krop meget ind, hvis man fokuserer meget på det, så jeg tør ikke stole på, at den test i går reelt var positiv. Jeg har en kortere cyklus på 26 dage og skal have min mens på lørdag d. 18/9.

Hvad i alverden skal jeg dog tro? Jeg har bestilt nogle tests online, som kan måle ned til 10 mIU/ml i urinen.

Min veninde siger, jeg skal bestille tid hos lægen, men jeg vil alligevel vente til den er klar positiv(hvis den bliver det). Men burde jeg overhovedet kunne teste allerede nu? Og kan der have været en fejl på testen fra i går?

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Con

- Du kan forsøge at teste igen for at se, om der har været fejl på nogle af testene.

- Du kan evt. være i gang med en biokemisk abort.

- Det er måske så kort tid efter befrugtningen, at HCG-niveauet ikke er så højt endnu, og at du skal bruge koncentreret urin for at teste positivt, så skulle du gerne begynde at teste positivt i morgen eller senest i overmorgen.

P.S. GLEM det der med ikke at bruge ÆL-teste for ikke at fokusere for meget på det - det løb er kørt for dig (særligt hvis du begynder at teste med high sensitive-tests, som kun er til personer, som SKAL konstatere graviditeter tidligt f.eks. pga. medicin), og hvis du ikke er blevet gravid i denne cyklus, så kan det tilrådes at bruge ÆL-teste fremover, da det kan hjælpe dig med at klarlægge din cyklus, fortælle dig, hvornår der er gode chancer, lære dig at kende din krop og samtidigt fortælle dig, hvornår du vil kunne teste - lige nu ved du reelt ikke, om du lige har haft ÆL, eller du havde det for 3 uger siden - ægget sætter sig fast 5-7 dage efter befrugtning, og det er dér, man evt. vil kunne se begyndende positive tests. P.P.S. Der er ikke særligt mange, der har positive erfaringer med high sensitive teste.

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Hejsa.

Rigtig hjertelig velkommen på siden!  Håber du får stor glæde af den.

Jeg ville vente med at teste yderligere til efter weekenden, og så se om du får mens. Det er meget almindeligt at føle de symptomer du har for kvinder der brændende ønsker at være gravide Jeg  for en positiv næste test...

K.h. Linda

Anmeld

13. september 2010

Marco2

Vent med at tage en test til omkring en uge efter du skulle ha' haft menstruation og se hvad testen siger der.

AG

Anmeld

13. september 2010

Hyacinth

Con: Ja, du har nok ret i, at jeg allerede nu har for meget fokus på det. Jeg er ikke helt klar over, hvordan jeg "slipper af" med fokus på graviditet. Jeg prøver at tænke, at det nok skal komme, men derfor er jeg nok stadig lidt anspændt omkring det hele. Jeg kender ikke så meget til "high sensitive" tests og ved ikke om det er godt/dårligt at bruge dem. Men hvilket negativt kan være forbundet med den slags test?

Marco2 og Baagøe:

Tak Ja, måske skal jeg vente og se til efter min mens-dag er passeret. Det kræver nok lidt tålmodighed at vente, når man er så nysgerrig

Anmeld

13. september 2010

Con

Hyacinth skriver:

Con: Ja, du har nok ret i, at jeg allerede nu har for meget fokus på det. Jeg er ikke helt klar over, hvordan jeg "slipper af" med fokus på graviditet. Jeg prøver at tænke, at det nok skal komme, men derfor er jeg nok stadig lidt anspændt omkring det hele. Jeg kender ikke så meget til "high sensitive" tests og ved ikke om det er godt/dårligt at bruge dem. Men hvilket negativt kan være forbundet med den slags test?

Marco2 og Baagøe:

Tak Ja, måske skal jeg vente og se til efter min mens-dag er passeret. Det kræver nok lidt tålmodighed at vente, når man er så nysgerrig

Det er rigtig mange - som i flertallet af dem, jeg har læst, der har prøvet high sensitive - der ikke kan teste positivt på dem, først når de får flotte positive tests på "almindelige" pinde, så begynder high sensitive at vise noget. De er altså ikke ret meget værd.

Nu er jeg jo heller ikke en %&¤/¤ bedre end alle andre, og jeg har også prøvet dem, og egen erfaring er, at jeg fik en svag streg på dem få timer før jeg fik II på en almindelig test, så det var spild af penge.

Jeg synes heller ikke, at jeg blev hverken mere eller mindre fokuseret på projektet hvad enten jeg brugte ÆL-tests eller ej, så jeg kan kun tilråde, at du prøver et par måneder, så får du "kortlagt" din cyklus og bliver meget klogere på din krop.

Anmeld

13. september 2010

Hyacinth

Ja okay. Det lyder selvfølgelig ikke så godt med de hs-tests. Jeg må prøve at tage det roligt, selvom det er lidt svært. Der er mange delte meninger omkring brug af ÆL-tests. Nogle mener som du, at det kan gøre én klogere, mens andre mener, at man stresser sine muligheder for at blive gravid, hvis man tænker på det.

Men nu må vi se - jeg krydser også fingre for, at min mens bliver laaangt væk

Tak for rådet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.