Viking navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

S-anne

Jeg synes at det er et fint navn - et fint drengenavn som der ikke er 3 andre i klassen som hedder. Men ærgerligt med den svenske oversættelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

twinboys

Rosa skriver:

Snorre betyder tissemand på svensk...

griner ejjj undskyld...

Anmeld

12. september 2010

twinboys

Ikke lige mig... men vil gerne have det oversatte navn på svensk i aften småfniser

Anmeld

12. september 2010

Bare mig..

Rosa skriver:

Snorre betyder tissemand på svensk...

Det var da lidt sjovt.. hihi...

Ej, ikke af den grund, men jeg bryder mig ikke om det...

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

Ehmm..anede ikke at det betød tissemand på svensk, for faktisk er det et meget gammelt oldnordisk navn, der betyder "den kloge/den vise..også på svensk.
Så det andet må jo være noget man har fundet på senere

Personligt kan jeg godt lide navnet..men jeg elsker nu også de flerste oldnordiske navne, men der er heldigvis mange andre, der er flotte og usædvanlige.
Jeg er bare bange for at barnet aldrig vil blive kaldt andet end "Snorre Snup", og det er da synd. (Og jeg ved godt at tegneseriefiguren hed Snurre med u, men det ser børn stort på)

Men se nu bare her..her er lidt andre flotte navne:
Asbjørn, Styrbjørn, Thorbjørn, Bjørn, Ulf, Palle, Palnatoke, Toke, Bjarke, Frej, Frigge, Frode, Frejleff, Leif, Orm, Hartad, Eilif, Odin, Thor, Gorm, Harald, Dag, Svarthøfte, Loke, Sten, Bengt, Svante, Bille og naturligvis er der mange flere. ikke alle er lige velegnede efter vore dages målestok, men nogle er bestemt spændende at støve af. Mit barnebarn hedder både Asbjørn og Palle...to gamle smukke navne.

Af pigenavne er der:
Gunhild, Hilde, Gudrun, Frei, Freja, Liv, Siv, Sol, Hildur, Gry, Frigg, og mange, mange flere, men jeg gik lige blank LOL
Kærligst
Sussie

Anmeld

12. september 2010

TbCp

Jeg har stemt blankt for ved ikke helt havd jeg synes...

Arbejdede i en vuggestue engang hvor der var en Snorre og det passede bare perfekt til ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.