Holdbarhed på mad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. september 2010

birthee

Hvor meget hænger I jer i datoer på madvarer der opbevares i fryseren???

Her tænker jeg på hvor lang tid I opbevarer hakket oksekød / kylling fileter, medister og andet kød i fryseren??

Og hvad med brød, hvis det fx er 10 dage over mindst holdbar til, som fx hvidløgsbaguettes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Snefnug1984

birthee skriver:

Hvor meget hænger I jer i datoer på madvarer der opbevares i fryseren???

Her tænker jeg på hvor lang tid I opbevarer hakket oksekød / kylling fileter, medister og andet kød i fryseren??

Og hvad med brød, hvis det fx er 10 dage over mindst holdbar til, som fx hvidløgsbaguettes...

Altså hvis jeg har frosset det ned lige når jeg kommer fra supermarkedet, hænger jeg mig ikke i datoen, med mindre det er MEGET gammelt... Men nu bliver vores hurtigt spist, da vi har en lille fryser

Anmeld

11. september 2010

birthee

Problemet er at vi har en rimelig stor kummefryser, og er bare alt for dårlige til at tage kød op og bruge.... Har sagt til manden jeg hellere vil have en skabsfryser, da jeg tror det er mere overskueligt...

Anmeld

11. september 2010

Snefnug1984

Ja det er jo desværre problemet, når man har en stor fryser.. hehe.. men generelt siger man vidst, at fx. kød kan holde sig i op til 6 mdr. i fryseren. Personligt ville jeg ikke have noget imod at spise fx. hakket kød som har lagt længere i fryseren, hvis det var FRISKT da jeg frøs det ned. Men det er jo smag og behag....

I må købe lidt mindre mad til fryseren

Anmeld

11. september 2010

Mira0911

JordbærBlomst skriver:

Altså hvis jeg har frosset det ned lige når jeg kommer fra supermarkedet, hænger jeg mig ikke i datoen, med mindre det er MEGET gammelt... Men nu bliver vores hurtigt spist, da vi har en lille fryser

Lige mine ord...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.