åh gud den hund!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

CiSo

Millesmammi skriver:

ja det bliver hårdt,

jeg har også kun fået hund fordi vi er 2 om det,

har du ik en kæreste, eller noget familie der er så søde at hjælpe dig lidt med det så

har ikke nogen kæreste, men hvis jeg beder om det vil min familie helt sikkert godt hjælpe! Men jeg vil helst ikke spørge om hjælp, da folk ikke skal tvivle på, at jeg sagtens kan klare mor rollen uanset hvad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Millesmammi

sophieamalia skriver:

har ikke nogen kæreste, men hvis jeg beder om det vil min familie helt sikkert godt hjælpe! Men jeg vil helst ikke spørge om hjælp, da folk ikke skal tvivle på, at jeg sagtens kan klare mor rollen uanset hvad.

ville ha det helt på samme måde, så kan godt forstå dig

bebs sover sikkert meget imens hun/han er helt lille, så put ham/hende ude i barnevognen, og så bare afsted med hund og barnevogn når hunden skal ud

Anmeld

11. september 2010

CiSo

Millesmammi skriver:

ville ha det helt på samme måde, så kan godt forstå dig

bebs sover sikkert meget imens hun/han er helt lille, så put ham/hende ude i barnevognen, og så bare afsted med hund og barnevogn når hunden skal ud

er også min tanke!  

- men jeg gider bare ikke at det skal lugte af lort og tis indenfor hvor man har en baby! der hvor baby er skal der være rent og helst ikke for mange bakterier, hvilket der sikkert er i alt hunde afføring og tis.. 

så håber bare på jeg kan få hende renlig inden!

Anmeld

11. september 2010

Banditten´s mor

sophieamalia skriver:

tak for alle svar!

imens jeg sad her, har hun lige gjort det igen! den der med at stikke næsen hen til det og skælde ud, sagde min mormor også at jeg skulle prøve, det ved jeg bare ikke helt om jeg er fan af, denne metode. Jeg har prøvet at gøre alt lige efter bogen, men syntes fanme ikke det virker!  jeg tror jeg prøver det der med gåtur engang i timen, og se om det ikke virker! fordi jeg er ved at blive sindsyg af lort og tis indendørs. Hun laver det oftes det samme sted, det ved jeg ikke om det har noget at sige?

det er bare træls, hun noglegange opfører sig som en der har styr på det, og viser hun kan finde ud af det, og så andre gange bare gør det uden videre.

jeg ved godt man ikke må skælde hunden ud, men det er svært at bevare den positive stemning når det bare sker om og om igen! 

lige før hvor jeg rydde op efter hende igen igen, kunne hun godt se jeg var sur, fordi hun netop rullede om på ryggen og ville nusses, netop som du beskrev..

men når vi er ude og gå, syntes jeg hun tisser hele tiden, og det undre mig der kan blive ved med at være så meget indeni hende! 

men tak for jeres råd, det kan jeg helt sikkert bruge til noget!

+ jeg tør slet ikke tænke på hvis hun ikke er renlig når baby kommer, hvad gør jeg så lige?? har termin den 20 okt..

Bruger du Rodalon? Den tisser og skider der fordi der lugter dejligt af hundetoilet. Du må ikke bruge almindeligt rengøringsmiddel, det indeholder salmiak og det lugter af tis i hundenæser.

Så køb noget Rodalon, det fået på sprayflaske, klar til at bruge og eventuelle tæpper smides ud.

Anmeld

11. september 2010

Isabella_mor

sophieamalia skriver:

min hund på 16 uger, er endnu ikke renlig og det er begyndt at irriterer mig rigtig meget! 

hun får mad 3 gange dagligt, morgen middag aften, efter hvert måltid bliver hun luftet da hun altid skal af med noget efter måltider. Morgen og aften går jeg tur med hende, så hun får brændt noget krudt af! 

hver gang hun tisser eller andet undenfor roser jeg hende, med godbider og snak og nussen. Hvis jeg tager hende i at sætte sig indenfor råber jeg højt eller banker i bodret og skynder mig ud med hende. Nogle gange giver hun tegn til at hun gerne vil ud, og går direkte ud og sætter sig, så roser jeg hende rigtig meget! Andre gange kan hun komme hjem fra gåtur, og gå direkte ind og sætte sig til at tisse på gulvet?!

hun er en meget livlig hund, med massere af krudt i måsen og er slet ikke til at have med at gøre når hun bliver overtræt, så hjælper det heller ikke at tage hårdt fat i nakke af hende, det hisser hende bare mere op! 

jeg er ved at blive ret sindsyg af hende til tider! og jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med hende? Om natten ligger hun inde ved mig med lukket dør, da hun ellers bare går ud og gør det på gulvet, men hvis jeg har lukket dør giver hun tegn til og ville ud!

gode råd om renlighed modtages med kyshånd! 

det er godt at rose når de tisser og besørger udendørs hvor det er rigtigt at gøre det. men det er en dårlig ide at skælde ud når den gør det indendørs.. der er det bare at lade være med at sige noget og så bare afsted ud med hunden med det samme... hunde har ikke den der "det må jeg ikke når mor siger det eller gør sådan" (her mener jeg banker i bordet) hunde forstår ikke skæld ud... men kan godt lide at få ros for at gøre ting..

hovedreglen er med hvalpe at det er bedst at komme ud og gå efter:

leg

sove

mad

på den måde lærer man den at det er udenfor at det er sjovest og også rarest at tisse og skide..

Anmeld

11. september 2010

_-Kathrine-_

sophieamalia skriver:

tak for alle svar!

imens jeg sad her, har hun lige gjort det igen!  den der med at stikke næsen hen til det og skælde ud, sagde min mormor også at jeg skulle prøve, det ved jeg bare ikke helt om jeg er fan af, denne metode. Jeg har prøvet at gøre alt lige efter bogen, men syntes fanme ikke det virker!  jeg tror jeg prøver det der med gåtur engang i timen, og se om det ikke virker! fordi jeg er ved at blive sindsyg af lort og tis indendørs. Hun laver det oftes det samme sted, det ved jeg ikke om det har noget at sige?

det er bare træls, hun noglegange opfører sig som en der har styr på det, og viser hun kan finde ud af det, og så andre gange bare gør det uden videre.

jeg ved godt man ikke må skælde hunden ud, men det er svært at bevare den positive stemning når det bare sker om og om igen! 

lige før hvor jeg rydde op efter hende igen igen, kunne hun godt se jeg var sur, fordi hun netop rullede om på ryggen og ville nusses, netop som du beskrev..

men når vi er ude og gå, syntes jeg hun tisser hele tiden, og det undre mig der kan blive ved med at være så meget indeni hende! 

men tak for jeres råd, det kan jeg helt sikkert bruge til noget!

+ jeg tør slet ikke tænke på hvis hun ikke er renlig når baby kommer, hvad gør jeg så lige?? har termin den 20 okt..

Åh nej, det må du love mig at du heller ikke begynder med, for hunden har INGEN idé om hvad det er den har gjort....

Det er fint at når du tager den i at tisse/skide indenfor siger BESTEMT NEJ! Og tager den med udenfor, så den evt kan gøre sig færdig(det er ikke sikkert den skal mere, men så viser du den hvor det skal foregå henne) Det er ekstremt vigtigt at man reagerer lige når det sker og ikke hiver hunden med hen til lorten hvis den fx har lagt den mens den har været alene hjemme-det forstår de bare ikke... Har du prøvet med aviser, og så rykke avisen længere og længere hen mod døren?

Vi fik at vide at vi godt måtte tage vandet fra vores om aftenen, så hun íkke skulle ud om natten...! Hvad er det for noget foder du har? Vi har god erfaring med hills, hvor de kun behøver mad 2 gange om dagen... Min brors hund startede med at få royal canin, og den sked og sked flere gange om dagen, lige indtil de skiftede til hills - Men det er sikkert meget forskelligt fra ejer til ejer, hvilken erfaring man har... :-)

Nu blev det lidt langt.. :-)

Pøj pøj med det, og du lyder bare som en super hundemor, og hunden skal nok blive renlig :-)

Mange hilsner fra Kathrine :-)

Anmeld

11. september 2010

CiSo

tak for alt den hjælp!

jeg har besluttet at købe det der rodalon til at gøre rent med, pg købe hills foder. og væk med alt skæld ud! 

ind med godbider, ros og gå tur en gang i timen! 

så håber jeg virkelig det giver nogle fremskridt! 

Anmeld

11. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

jeg har lige læst det

jeg trækker den hen til det og skælder ud. for den skal ikke tro at det er rigtigt, det den har gjort.

Undskyld mig, men du provokerer mig dybt!

Det er fuldstændigt forkert at du gør som du gør. Dit indlæg lyser jo langt væk af ignorence og ingen forståelse for ordentlig opdragelse af hunde!

Det er nok ikke for sjovt at eksperter på området siger det IKKE er vejen frem at slæbe den hen til det og skælde den ud!

Sæt dig lige ind i hvordan hunde fungerer, og så lad være med at lukke øjnene og bare gøre som du vil.

Ja undskyld mit udbrud, men jeg blev gal over at læse din metode.

Anmeld

11. september 2010

CiSo

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Undskyld mig, men du provokerer mig dybt!

Det er fuldstændigt forkert at du gør som du gør. Dit indlæg lyser jo langt væk af ignorence og ingen forståelse for ordentlig opdragelse af hunde!

Det er nok ikke for sjovt at eksperter på området siger det IKKE er vejen frem at slæbe den hen til det og skælde den ud!

Sæt dig lige ind i hvordan hunde fungerer, og så lad være med at lukke øjnene og bare gøre som du vil. Stakkels hund siger jeg bare!

jeg giver dig ret i det er forkert!!

Men... når man har sådan en lille hvalp der gør det gang på gang, kan man blive ret fustræret over det, og lave en handling der ikke er ok.. 

Jeg har selv gjort det en gang, og nej det er absolut ikke vejen frem, men vi er jo alle mennesker..

og jeg er sikker på din hund har det rigtig godt hjemme ved dig millesmammi! 

Anmeld

11. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

sophieamalia skriver:

tak for alt den hjælp!

jeg har besluttet at købe det der rodalon til at gøre rent med, pg købe hills foder. og væk med alt skæld ud! 

ind med godbider, ros og gå tur en gang i timen! 

så håber jeg virkelig det giver nogle fremskridt! 

Jeg ville også forslå dig at gå med din hund en gang i timen, og så rose heeelt overdrevet når i går tur og den besørger udenfor!

Efterhånden kan du så trappe ned med ture jo større hun bliver. Det er noget med at prøve sig lidt frem.

Kommer den til at besørge indenfor, så er det sidste du må gøre, at skælde den ud! Bare ignorer, ryd op og brug Rodalon som andre skriver herinde!!

Det har virket kanon på vores hund. Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.