Vores naboer efterligner?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg har længe studset over vores naboer...

Igennem de sidste par år, har jeg bemærket at de efterligner os på mange punkter. Det kan være alt fra, at købe de samme blomster/planter til vinduerne, hænge vasketøj ud de samme dage som os - ser hun at jeg støvsuger, går der max. 2 min, så er hun også i fuld sving med støvsugeren. Når jeg pudser vinduer, går hun også igang. Så sent som i sidste uge, rullede jeg alle vores gardiner ned en aften, hvilket jeg normalt aldrig gør! Der gik kun 1 døgn, så gjorde vores naboer det samme! Jeg undrer mig rigtig meget, og har ofte tænkt, hvad pokker der ligger til grund for at de efteraber os på den måde.... Jeg nægter simpelthen at tro på, at det efter SÅ mange gange er "ren tilfældighed" haha.

Hvad tror I det kan skyldes, og har nogle af jer oplevet noget lignende? Jeg synes det er YDERST MÆRKVÆRDIGT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Maja_4000

Da jeg boede hjemme , gjorde vores naboer det samme ..
Vi lagde sten i forhaven - så gjorde de foråret efter .. Vi plantede et æbletræ - så gjorde de .. Vi plantede lavendler hele vejen op til hoveddøren - det gjorde de også .. Osv. osv. :p
Mine forældre var ret trætte af det til sidst

Anmeld

11. september 2010

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Da jeg boede hjemme , gjorde vores naboer det samme ..
Vi lagde sten i forhaven - så gjorde de foråret efter .. Vi plantede et æbletræ - så gjorde de .. Vi plantede lavendler hele vejen op til hoveddøren - det gjorde de også .. Osv. osv. :p
Mine forældre var ret trætte af det til sidst

I starten grinede jeg også bare af det, og det gør jeg stadig af og til, men ind imellem kan jeg også godt mærke at det irritere mig lidt.

Tager mig selv i at tænke ala: "Så find dog på noget selv, og lad være med at hugge mine/vores ideer!!" - selvom nogle af tingene simpelthen er helt til grin!

Vi fik et barn for et par måneder siden, og har købt et fint myggenet med blomster til... De fik et barn 3 mdr. før os, og han har altid haft et helt sort myggenet uden motiver, men nej nej - efter de så vores, købte de et magen til som de skiftede ud med det sorte..

Anmeld

11. september 2010

Sofia

De må må jo synes I har en god stil, og nok se lidt op til jer. Kan godt forstå du synes det er meget mærkværdigt.. Måske føler de at det I gør er det "rigtige" og gør derfor det sammen.

Jeg ville nok bare se igennem fingre med det - hvis muligt. Bliver det for meget må I næsten henvende jer til dem!

Anmeld

11. september 2010

Margorie

Jeg støvsuger også altid hvis jeg kan hører naboen gør det.. Tænker egentlig ikke over det, det må være en tvangshandling fordi jeg elsker at støvsuge
Men er det ikke meget normalt naboer efterligner/inspirere hinanden? På mine forældres vej ligner mange af huse og haverne ihvertfald hinanden

Anmeld

11. september 2010

Snefnug1984

Jeg har oplevet det samme.. Vi var lige flyttet i lejlighed og efter noget tid, fik vi nye genboer.. Vi bor i stuen, så folk kan se ind i vores lejlighed og ligeså gjorde de. Vi havde købt et stort billede af Yan Arthus-Bertrand (jorden set fra oven) og fået det rammet ind osv.

Efter et par måneder kommer genboen så hjem med en stor pakke, der ligner et billede og efter et par dage da vi går forbi deres lejlighed, kan vi se, at de fanme har købt det samme billede og hængt det præcis samme sted som os... arghh jeg synes det var latterligt. Især når man tænker på, hvor MANGE billeder han har lavet af jorden.. ihhhh det pissede mig lidt af..

Anmeld

11. september 2010

Kildebakken

IMMITATION IS THE SINCEREST FORM OF FLATTERY - jeg synes ikke du skal tage det så tungt. Man kan have mange meget ubehalige naboer, de her er nok bare sådan lidt - åh, nej nu vasker hende den tjekkede nabo vinduer, så må vi også hellere gøre det, så vores hus ikke ligner et hul i forhold til deres. ( der er sådan lidt desperate housewifes over det - egentligt bare sjovt)

Ville nok ikke kunne holde det ud i et venskab dog...

Anmeld

11. september 2010

Anonym trådstarter

Marge skriver:

Jeg støvsuger også altid hvis jeg kan hører naboen gør det.. Tænker egentlig ikke over det, det må være en tvangshandling fordi jeg elsker at støvsuge
Men er det ikke meget normalt naboer efterligner/inspirere hinanden? På mine forældres vej ligner mange af huse og haverne ihvertfald hinanden

Jeg synes der er stor forskel på at få inspiration fra andre, modsat at efterligne - og vores naboer nøjes ikke blot med at indhente inspiration, de efterligner jo med ALT, og det er jo som sagt helt ned til de mindste detaljer

Anmeld

11. september 2010

Vinker

Anonym skriver:

Jeg har længe studset over vores naboer...

Igennem de sidste par år, har jeg bemærket at de efterligner os på mange punkter. Det kan være alt fra, at købe de samme blomster/planter til vinduerne, hænge vasketøj ud de samme dage som os - ser hun at jeg støvsuger, går der max. 2 min, så er hun også i fuld sving med støvsugeren. Når jeg pudser vinduer, går hun også igang. Så sent som i sidste uge, rullede jeg alle vores gardiner ned en aften, hvilket jeg normalt aldrig gør! Der gik kun 1 døgn, så gjorde vores naboer det samme! Jeg undrer mig rigtig meget, og har ofte tænkt, hvad pokker der ligger til grund for at de efteraber os på den måde.... Jeg nægter simpelthen at tro på, at det efter SÅ mange gange er "ren tilfældighed" haha.

Hvad tror I det kan skyldes, og har nogle af jer oplevet noget lignende? Jeg synes det er YDERST MÆRKVÆRDIGT!

Aaaarrrg jeg ville blive skør og irriteret af det når det er SÅ MANGE ting der efterabes!

Altså kan godt være I har god stil og finder på smarte ting, men det er jo direkte at gøre det samme det de gør. Bare den med fluenettet er da mere end tydeligt. En lille uskyldig ting, men for mig en mega træls ting!

Man hva kan man gøre andet end at ryste på hovedet af dem og tænke: hold da op nogle båtnakker!

Anmeld

11. september 2010

Barbamama

Jeg arbejder i en fritter og når ungerne højt og irriteret udbryder: HUN EFTERLIGNER!!!! så siger jeg: Ja er det ikke dejligt at hun synes det du laver er så flot at hun også vil prøve at gøre det samme? Tag det som en kæmpe kompliment: Du er skide god til at finde ud af hvordan tingene ser bedst ud, naboen ser det og tænker: Neeeeej hvor er det smart og gør så det samme. Men ja lidt spøjst. he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.