Lægesekretær/..andet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Sabrina2014

Hej tøser.

Håber det ok at jeg lige spammer et par indlæg, men har mange ting på hovedet for tiden. :-)

Jeg håber at komme i gang med en HG til Januar, men ellers senest til August. Jeg ville høre om nogle herinde er uddannet lægesekretær, som kan fortælle mig lidt mere end man normalt læser?

Eller nogle som har noget andet spændende, at fortælle, som man kan med en HG?

Knus Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

XXSS

Hvad er det præcist du gerne vil vide?  Jeg er lægesekretær uddannet i 2003.

Anmeld

9. september 2010

Sabrina2014

Tanja78 skriver:

Hvad er det præcist du gerne vil vide?  Jeg er lægesekretær uddannet i 2003.

Jamen, jeg er egentlig interesseret i at vide en del.

Hvordan var din elevtid? Var det svært at få en elevplads? Har du en HG eller en HHX? Er det et spændende arbejde? Hvad laver man HELT præcist.. Bare sådan, generele ting der er gode at vide. :-)

Anmeld

9. september 2010

XXSS

Sabrina Lauritsen skriver:

Jamen, jeg er egentlig interesseret i at vide en del.

Hvordan var din elevtid? Var det svært at få en elevplads? Har du en HG eller en HHX? Er det et spændende arbejde? Hvad laver man HELT præcist.. Bare sådan, generele ting der er gode at vide. :-)

Skal forsøge at svare hehe

1: HHX - jeg søgte da jeg ikke kunne finde kontorjob, de søgte 20 og der var 256 ansøgere.

2: Blev uddannet i Århus, fik merit, da jeg havde en kontoruddannelse. I Århus bliver man uddannet et bestemt sted, det vil sige, at dette sted sørger for praktikpladser til dig igennem uddannelsen (mener det var en uddannelse i Århus Købmandsskoles regi). Så jeg var på 3 forskellige afdelinger under min elevtid og endestationen var på skadestuen, hvor jeg så blev udlært og har arbejdet i 6 år. En rigtig spændende tid.

Jeg tror, at uddannelsen er anderledes arrangeret her i Kbh, der skal man hvis søge en elevplads selv på de forskellige sygehuse (sådan fungerede det ikke for mig - jeg var på de 3 forskellige sygehuse i Århus som et led i uddannelsen og skulle kun koncenterere mig om det - nu ved jeg jo ikke hvor du bor).

Arbejdsopgaver på skadestuen eks. (varierere jo alt afhængig af hvor du er).

Men journalskrivning, modtage patienter, være med til traumer på selve stuen (biluheld og alle de andre patienter der kom ind), mange administrative opgaver.

Det er et spændende fag, afhængigt af hvor du er og hvilke interesser lige præcis du har.. Man kan vælge speciale medicinsk eller kirurgisk og det er alt afhængigt af hvor specifikt din interesse er (det finder du ud af under uddannelsen).

Men ja hvis du kan lide administrative opgaver, at skrive journaler, it-adm., patientkontakt, telefoniskkontakt så er det et job for dig.

- skrivning af journaler

- telefonisk kontakt med patienter og pårørende

Det er sådan i store træk - det indeholder selvfølgelig en del andet også. Der er som regel et godt teamwork mellem læger, sygeplejersker, falckreddere, politi osv. Så man arbejder meget tværfagligt, men du som lægesekretær er tovholder for alt det administrative og det er dig som lægerne og sygeplejerskerne henvender sig til.. Du skal kunne lide at arbejde med it, da det er din hverdag fra du møder til du går hjem.

Skriv hvis der er mere du gerne vil vide..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.