Jeg har allermest lyst til at tude nu 
Sagen er den at jeg vil tage HF - ENKELTFAG på VUC her fra januar af, for at komme videre med min uddannelse.
Jeg har valgt Dansk, Engelsk, Matematik og Samfundsfag. Da det er enkeltfag koster det 350 kr. pr. fag, hvilket jeg er helt indforstået med.
Da jeg arbejder fuldtid pt, og kun har enkle fridage, er det ikke muligt at få et møde på selve skolen. Så ringede derop, og de sagde jeg skulle sende dem en mail - hvilket jeg gjorde.
Og svaret er:
Du kan ikke tage en HF, uden 10 klasse.
(Det ved jeg, men hvorfor kan jeg ikke tage nogle enkle fag
)
Der er kun opstart på HF til August
(På deres hjemmeside, over min region står der altså både opstart August OG januar, når det er enkeltfag
)
Du kan IKKE begynde før du er fyldt 18, med mindre du får kommunen til at betale!
(Jeg bliver 18 én måned efter start, vi snakker 30 dage, og skal nok selv betale for pokker
Har en veninde fra et andet sted i landet, hun er 17 og kunne sagtens begynde - vi er begge uden børn)
Hvor er det bare uretfærdigt! Havde lige glædet mig til at skulle igang med uddannelse, og mulighed for SU.. Men næ nej 
Ringer og snakker med dem i morgen, for vil bare IKKE på kontanthjælp når den tid kommer!
Nogen der kan hjælpe? Har et godt råd? Andre der er begyndt på VUC inden de er fyldt 18?