Vuc - hf - enkeltfag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
1 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg har allermest lyst til at tude nu 

Sagen er den at jeg vil tage HF - ENKELTFAG på VUC her fra januar af, for at komme videre med min uddannelse.

Jeg har valgt Dansk, Engelsk, Matematik og Samfundsfag. Da det er enkeltfag koster det 350 kr. pr. fag, hvilket jeg er helt indforstået med.

Da jeg arbejder fuldtid pt, og kun har enkle fridage, er det ikke muligt at få et møde på selve skolen. Så ringede derop, og de sagde jeg skulle sende dem en mail - hvilket jeg gjorde.

Og svaret er: 

Du kan ikke tage en HF, uden 10 klasse.

(Det ved jeg, men hvorfor kan jeg ikke tage nogle enkle fag )

Der er kun opstart på HF til August 

(På deres hjemmeside, over min region står der altså både opstart August OG januar, når det er enkeltfag )

Du kan IKKE begynde før du er fyldt 18, med mindre du får kommunen til at betale!

(Jeg bliver 18 én måned efter start, vi snakker 30 dage, og skal nok selv betale for pokker  Har en veninde fra et andet sted i landet, hun er 17 og kunne sagtens begynde - vi er begge uden børn)

Hvor er det bare uretfærdigt! Havde lige glædet mig til at skulle igang med uddannelse, og mulighed for SU.. Men næ nej 

Ringer og snakker med dem i morgen, for vil bare IKKE på kontanthjælp når den tid kommer!

Nogen der kan hjælpe? Har et godt råd? Andre der er begyndt på VUC inden de er fyldt 18? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

incognito

Jeps, jeg ville gerne have min HF på VUC, men jeg fik at vide, at jeg altså skulle have en 10. klasse først - jeg begyndte i januar (blev 18 i april) og tog så denne her 10. klasse på et halvt år (også på VUC) og her i august begyndte jeg så på min 2-årige HF

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.