Svært at undgå røg!!!:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. september 2010

trine1989

nu har jeg tænkt lang tid over om jeg skulle oprette et indlæg og komme af med min frustration ja faktisk vrede over rygere's egoisme...

jeg har lige været i sommerhus med hele min familie og da alle 3 af mine brødre har børn og jeg er gravid tænkte jeg at der nok villle blive taget hensyn. men nej!! vi sad meget udenfor og der tænker folk bare ikke over at det stadig kan skade især når der er mange der ryger på samme tid og lige ved siden af en. derfor var jeg meget inde sammen med børnene, og blev så kaldt for associal  og jeg siger så at jeg  ikke vil være passiv ryger og især ikke når jeg er gravid, som svar får jeg ''at vi jo er udenfor'' dog sidder vi faktisk inde i et udhus som hurtigt blir fuldt med røg.

er bare så rasende på rygere der ikke respektere dem der ikke ryger og ikke vil udsættes for den øget risiko der er ved rygning.

hvorfor kan man vælge at være ryger men ikke vælge om man vil være passivryger???

jeg synes det er meget svinsk overfor andre mennesker når man tænker på hvilken sygdomme der er forbundet med rygning. jeg tænker rigtig meget over at passe på mine lunger da vi har lungekræft, kol og astmabromkitis i familien.

Hvad gør i for at folk omkring jer skal respektere jeres ønske om røgfri miljø?

det var dejligt at komme af med

knus Trine  16+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

B&J

trine1989 skriver:

nu har jeg tænkt lang tid over om jeg skulle oprette et indlæg og komme af med min frustration ja faktisk vrede over rygere's egoisme...

jeg har lige været i sommerhus med hele min familie og da alle 3 af mine brødre har børn og jeg er gravid tænkte jeg at der nok villle blive taget hensyn. men nej!! vi sad meget udenfor og der tænker folk bare ikke over at det stadig kan skade især når der er mange der ryger på samme tid og lige ved siden af en. derfor var jeg meget inde sammen med børnene, og blev så kaldt for associal  og jeg siger så at jeg  ikke vil være passiv ryger og især ikke når jeg er gravid, som svar får jeg ''at vi jo er udenfor'' dog sidder vi faktisk inde i et udhus som hurtigt blir fuldt med røg.

er bare så rasende på rygere der ikke respektere dem der ikke ryger og ikke vil udsættes for den øget risiko der er ved rygning.

hvorfor kan man vælge at være ryger men ikke vælge om man vil være passivryger???

jeg synes det er meget svinsk overfor andre mennesker når man tænker på hvilken sygdomme der er forbundet med rygning. jeg tænker rigtig meget over at passe på mine lunger da vi har lungekræft, kol og astmabromkitis i familien.

knus Trine  16+1

jeg har sagt til min familie de må vælge mellem mig eller smøgerne og de valgte mig og det samme nu når jeg har min dreng de ryger ikke i nærheden

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

Jeg synes fandeme også det er for dårligt med den manglende respekt! Jeg satte mig ned på en tom bænk ved et busstoppested for at vente på busse, efter noget tid kommer der så en ung pige/kvinde hen og sætter sig ned ved siden af mig med musik i ørene og tænder en smøg. Jeg sidder LIGE ved siden af hende og er 39 uger henne med bækkenløsning. Jeg prikker så til hende og spørger om hun ikke gider flytte sig når hun skal ryge, så sukker hun, ruller øjne af mig, tager musikken i ørene igen og siger "Jeg sidder udenfor.".

Så var JEG jo tvunget til at flytte mig og gå væk fra henne.

Jeg syntes bare det er så fucking flabet og det er fuldstændig mangel på respekt.

Anmeld

9. september 2010

Hvem?

trine1989 skriver:

knus Trine  16+1

Hej

Jeg er selv x-ryger - men kan nu ikke nikke genkendende til det du skriver, men hvor er det svært, for herhjemme ryger manden stadig, dog kun undefor og IKKE i nærheden af vores søn eller mig som er gravid, men hvis man er til en fødselsdag, fest what ever, syntes jeg nu flok blir bedre og bedre til at tage hensyn, der er selvfølgelig nogle der er bedøvende ligeglade, men i vores vennekreds er der faktisk ikke nogle der ryger (der er mange rygere) indenfor mere, selv min far - storryger over dem alle, er efter jeg er blevet gravid og har fået en dreng og gravid igen, holdt helt op med at ryge indenfor hjemme ved dem, for det skulle jo nødig lugte af røg når vi kommer på besøg

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

jeg har overhovedet ikke imod rygere! men ingen skal ryge mig ind i hovedet om jeg er gravid eller ej.. jeg plejer bare at sige de skal gå væk fra mig, eller flytte mig selv

Anmeld

9. september 2010

michella88

Husk på at det ikke er alle rygere der ikke tager hensyn. Da jeg røg, gik jeg altid væk fra flokken og var den asociale, for selvom jeg røg, synes jeg stadig at det stank og var ubehageligt hvis folk røg mig i hovedet. Så inden du kører for meget "heads" på alle rygerne, så siger jeg bare, at det er ikke alle-

Men noget helt andet noget er da at det er totalt respektløst af dem ikke at tage hensyn til dig, og så derefter kalde dig asocial Det da for dumt-

Hvis røgen generer mig idag, beder jeg pænt folk om at tage hensyn, og så er der i øvrigt rygeforbud hos mig- Til vores venner og familie har vi sagt at det er fint i ryger, men hvis vi skal komme og besøge jer, kan i så ikke gå udenfor og ryge mens vi er der? Hvis de ikke accepterer det, så kommer vi bare ikke og besøger dem, bum slut basta

Anmeld

9. september 2010

trine1989

herhjemme ryges der ikke indenfor, min kæreste ryger men er dog ved at prøve at stoppe. det kan godt være det ikke er alle rygere men har endnu ikke mødt en ryger som ikke synes det er besværgeligt når de skal tage hensyn til 1 person. vi har et vennepar som ryger og sidst vi var der endte det med at jeg måtte sidde i vidueskarmen med åbent vindue for at kunne holde ud at være der. hjemme ved mine forældre ryger de i gangen men det er et lille hus og røgen sidder alle steder og så hjælper den ene dør bare ikke når den hele tiden bliver åbnet.

når jeg melder ud at det genere mig får jeg også rullende øjne og kan mærke folk blir let irritabel over det. og det gør mig faktisk både ked af det og vred, hvorfor skla jeg have det dårligt over at sige fra???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.