Skal bare ha det ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Anonym trådstarter

Hej

ved ikk helt hvor jeg skal starte.. Men prøver.
Jeg har i starten af året haft en spontan abort og en udskrabning
jeg er nu gået hen og blevet gravid igen.. Fantastik
problemet lægger nu i at jeg har fået et job hos en jeg kender og har også fortalt om graviditeten da jeg gerne vil passe på mig selv...nu er jeg så noget til det punkt at jeg har fået min kvamle og opkast som ved sidste graviditet og det har slået mig helt ud... Orker ingenting og har derfor haft 3 syge dage i denne uge...

Er nu bange for at miste mit job da chefen fokusere meget på at man er stabil og at man ikk er syg...

Men samtidig tænker jeg også hvis hun vil af med mig af den grund er det ikke der jeg skal arbejde i fremtiden... Men syntes også det blir svært hvis jeg ska ha dagpenge igen...

Dog er manden og jeg enig om at vi nok skal klare os og vores Jobs skal ikk styre om vi skal have flere børn..

Skal dog lige sige min mand blir arbejdsløs til slutningen af oktober da han kun er sommer afløser...

Dejligt at komme ud med det,selvom dette indlæg ikk fører til noget videre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

thildemus

Anonym skriver:

Hej

ved ikk helt hvor jeg skal starte.. Men prøver.
Jeg har i starten af året haft en spontan abort og en udskrabning
jeg er nu gået hen og blevet gravid igen.. Fantastik
problemet lægger nu i at jeg har fået et job hos en jeg kender og har også fortalt om graviditeten da jeg gerne vil passe på mig selv...nu er jeg så noget til det punkt at jeg har fået min kvamle og opkast som ved sidste graviditet og det har slået mig helt ud... Orker ingenting og har derfor haft 3 syge dage i denne uge...

Er nu bange for at miste mit job da chefen fokusere meget på at man er stabil og at man ikk er syg...

Men samtidig tænker jeg også hvis hun vil af med mig af den grund er det ikke der jeg skal arbejde i fremtiden... Men syntes også det blir svært hvis jeg ska ha dagpenge igen...

Dog er manden og jeg enig om at vi nok skal klare os og vores Jobs skal ikk styre om vi skal have flere børn..

Skal dog lige sige min mand blir arbejdsløs til slutningen af oktober da han kun er sommer afløser...

Dejligt at komme ud med det,selvom dette indlæg ikk fører til noget videre...

Lige en tanke:

Det bliver svært (ikke umuligt, men svært) for din chef at fyre dig, hvis du har meldt ud at du er gravid. Din arbejdsgiver ville skulle bevise, at det ikke havde noget med din graviditet  at gøre eller sygdom i forbindelse med graviditet for den sags skyld. Er du i fagforening?

Jeg var også nødt til at melde hurtigt ud, fordi jeg var meget træt og uoplagt. Men mødte kun forståelse.

Anmeld

9. september 2010

Muffinmus

altså, prøv at gøre hvad du kan for at undgå kvalmen, spise INDEN du står ud af sengen. Drikke og spise MANGE ting i løbet af dagen og at holde maven med mad. Det mindsker kvalmen hvis den ikke føler sig tom.

Drik masser af vand, mælk, eller synes du cola virker, så gør det:-)Men ofte kan syrebasserede ting gøre kvalmen lidt værre..det er lidt forskelligt.

Spis evt mandler, pas på ingefær da det førhen godt måtte bruges, men nu er der retriktioner på det.Prøv evt seaband armbåndet, det hjælper nogle jo:-)

Og håb så at kvalmen forsvinder ret hurtigt, min forsvandt omkring uge 12, og det var SKØNT.

Måtte bare kaste op på arbejdet og tage en dag af gangen derude, sygemeldte mig kun 1 gang og der var det helt helt tosset den dag. Kunne ikke flytte mig fra lokummet hele dagen:-)

Men ellers skyndte jeg mig ud og kaste op på arbejdet så godt jeg kunne:-)

Anmeld

9. september 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg er i en fagforening... Men er har tidernes morgen fået i fyrer seddel som lod at jeg var fyret på faldende omsætning hvor jeg var gravid så den ved jeg at hun kan bruge og da det hovedsagligt er sommersæsonen cheften lever af så er den brugbar nu hvor vi går den stille tid i møde... Men nu må jeg bare vente og se... Orker bare ikk at stå op 10 timer om dagen i øjeblikket...

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

thildemus skriver:

Lige en tanke:

Det bliver svært (ikke umuligt, men svært) for din chef at fyre dig, hvis du har meldt ud at du er gravid. Din arbejdsgiver ville skulle bevise, at det ikke havde noget med din graviditet  at gøre eller sygdom i forbindelse med graviditet for den sags skyld. Er du i fagforening?

Jeg var også nødt til at melde hurtigt ud, fordi jeg var meget træt og uoplagt. Men mødte kun forståelse.

Lige præcis Du har ret til at sygemelde dig, hvis du ikke er frisk...

Anmeld

9. september 2010

Anonym trådstarter

Prøvede ingefær ved min sidste graviditet og Add det smager ikk godt at kaste op... Dengang tabte jeg også 8 kilo på 4 måneder... Så det er virkelig slemt når det er der... Prøver ihærdigt at spise og drikke

Anmeld

9. september 2010

thildemus

Anonym skriver:

Ja jeg er i en fagforening... Men er har tidernes morgen fået i fyrer seddel som lod at jeg var fyret på faldende omsætning hvor jeg var gravid så den ved jeg at hun kan bruge og da det hovedsagligt er sommersæsonen cheften lever af så er den brugbar nu hvor vi går den stille tid i møde... Men nu må jeg bare vente og se... Orker bare ikk at stå op 10 timer om dagen i øjeblikket...

Kontakt din fagforening, hvis det sker. Din chef ville skulle retfærdiggøre at det er dig der ryger (ved ikke om der er andre på jeres arbejdsplads).

En af mine venner ejer en sportsbutik og der var dalende omsætning, men han kunne ikke fyre en medarbejder der var gravid (også selvom det var åbenlyst for alle, at det var hende der var blevet fyret, hvis hun ikke havde været gravid). Det er jo så den anden side af sagen, men det er blot for at illustrere, at gravide er beskyttet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.