Lave aftensmad af...ingenting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Fines mor

Grød, gryderet, pastaretter, pizza ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

mullesmith2

Risengrød, pandekager, æggekage med kogt kartoffel og skinke eller bacontern, kog en suppehøne og lav suppe og brug kødet fra kylling til tarteletter eller en risret fx. Toast!! det er nogen af de ting jeg laver herhjemme når det ikke må være for dyrt. jeg kigger altid efter hvad kød der er på tilbud, for det meste hakket kød endten okse eller svine og så laver jeg farsbrød eller kødsauce eller en stor hjemmelavet lasagne så er der til flere dage af gangen og evt til nedfrysning. Man kan også lave et par store bradepander pizza for ik ret mange penge, ved bare at lave den brøddej der står på melposen og så bare rullde den ud og komme tomatsauce (blendet dåsetomater) og så lidt ost og skinke eller hva man har lyst til. Der er masser af muligheder hvis man har en god fantasi.  

Anmeld

9. september 2010

LIZO

muster pastafad.. det er så lækkert...

kog pasta læg det i et fad.

steg noget oksekød. bland det med de krydderier i kan li.. og så en dåse tomat pure. læg det over pastaen. og hæld morney sovs over. og i ovenen i 20- 30 min..  det smager så lækker. det er billigt og der er mad til mange dage. og så er det nemt at varme op igen..

man kan os putte bacon i. jeg putter en masse grønsager i, os hva man kan li..

Anmeld

9. september 2010

LIZO

kartoffel suppe.

liam elsker det.. kartoffel. porrer. knold selleri. os sikkert os en masse andet   og så timian.

og så med bacon til...

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

FATTIGMANDSSUPPE!

500g okse eller flæskefars

2 ds hakkede, flåede tomater

500 g suppehorn eller spagettiskruer

2 boulionterninger

Timian eller basilikum

1 spsk olie

2-3 finthakkede løg

Evt. et par finthakkede porrer

Salt og peber
---------------

Kog 2 til 3 l vand tilsat salt og olie.

Tilsæt boullion terningerne, de flåede tomater, løg, krydderierne og farsen. Rør farsen ud så den ikke klumper.

Lad det simre under låg i 10-15 min.

Tilsæt pastaen og lad den koge sig mør sammen med resten under svag varme.

Smag suppen til.

Serveres med flutes.

Retten kan fryses og holder sig glimrende i køleskab i en 2-3 dage.

Anmeld

9. september 2010

Sakris

Når vi skal lave billig mad, laver vi noget af følgende:

- Tarteletter med spinat og skinketern.

- kold tomatsuppe med ristet brød (blend 1 dåse flåede tomater, 1 agurk, 1 rød peberfrugt, løg, 1 spsk af olivenolie, lidt hvidløg samt salt og peber. Så skal det bare stå i køleskabet et par timer.)

- Pitabrød med advokado, skinkestrimler og hytteost, måske også tomater!

- tunmousse med brød/pitabrød og sprød salat.

- Pastagratin (kogt pasta, forkogt brokoli (staves?), ristet bacon og ost smides i et fad med lidt olie, og krydderier og i ovnen i 20 min)

- Ravioli (pasta med fyld fra Netto - 500g 20kr) med tomatsovs (1dåse flåede tomater, tilsat hvidløg og  basilikum (koges op))

Vidst lige hvad jeg kan mindes vi laver.

Anmeld

9. september 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Hej Piger.

Har I nogle gode ideer til aftensmad lavet af de ting man normalt har i sine skabe? Eller som er billigt at handle ind til?

Vi er nødt til lige at spare lidt de næste 2 uger, indtil manden får løn igen, da vi har hængt lidt i bremsen efter sommerferien.

Fars, fars, fars og fars Og så lav til 2 dage ad gangen.

En god stor lasagne, risretter, pasta med kødsovs osv.

Kartofler er jo heller ikke så dyre, eller gulerødder, hvis i stadig vil holde det i det sunde.

Anmeld

9. september 2010

loppen82

LIZO skriver:

muster pastafad.. det er så lækkert...

kog pasta læg det i et fad.

steg noget oksekød. bland det med de krydderier i kan li.. og så en dåse tomat pure. læg det over pastaen. og hæld morney sovs over. og i ovenen i 20- 30 min..  det smager så lækker. det er billigt og der er mad til mange dage. og så er det nemt at varme op igen..

man kan os putte bacon i. jeg putter en masse grønsager i, os hva man kan li..

Hejsa.Den ret lyder super lækker.Hvor meget pasta og kød ska man bruge og hvor mange grader ska ovene stå på???

Anmeld

9. september 2010

Sofia

Jeg ved ikke om I altid har kartofler i huset, men hvis I har ville jeg lave mos eller bage dem i ovnen - med lidt ketchup til og en eller anden form for kød man kan grave frem fra fryseren! 

Anmeld

9. september 2010

Tulle28

Vi spiser tit tunsalat på ristet rugbrød sidst på måneden:-)

1 dåse tun

1 lille rødløg (eller alm. løg)

2 spsk. mayonaise

Evt. kapers

Så er det bare at røre sammen og riste rugbrøddet:-)

Smager supergodt og så er det jo sundt - kan krydres med lidt tomater til:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.