Advarsel .. lang tekst!
Hej, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare dette besværlige problem, er heller ikke sikker på nogen overhovedet kan hjælpe, har bare lige brug for at komme af med det...
Jeg er gift, har været sammen med min mand i ca.. 3 år og vi har været meget lykkelige, passionelle og ja et meget godt forhold. For et år siden fik vi vores første barn sammen. Vi glædet os, det skulle være begyndelsen på vores familie
(vi har altid begge gerne ville have stor familie)
Men da så vores søn kom til verden, ja så fra første sekund var det ikke som jeg håbede. Min som er vidunderlig, den gladeste dejligste dreng
Men min mand reagerede da han blev født med -et panikanfald, og ville slet ikke holde vores søn. (han var født om natten) morgenen efter ville han gerne holde og virkede okai igen. Men da vi kom hjem ville han bare ikke være med i noget af det.. nægtede at skifte ble, snakke med ham, lege med ham. ja jeg følte jeg var kommet hjem som alenemor men havde en "kæreste" der gerne ville have med mig at gøre bare ikke vores søn 
Som i nok kan forstå var jeg meget ked af det.. og overvejede mange gange om jeg bare skulle sige fra og så Blive alenemor.
Men jeg er vel for gammeldags, og vil ikke give op. Min mand skylder det på at han har meget svær ADHD som han også går til psykolog for, og at han simpelthen er for overvældet til at håndtere alt det ansvar. han kan ikke klare at skulle overskue alt der har med baby at gøre.. (sådan er han stadigvæk)
månederne gik. og LIDT efter LIDT var han mere med, men kun med det "sjove" forstå mig ret, han leger, og snakker i 10-20 min om DAGEN! jo ældre vores søn blev jo mere var han med og legede med ham....
Min søn er nu et år og min barsel er slut. Vores søn er startet i dagpleje, og jeg er startet i skole.
mange ting er sket det er jo svært at få det hele forklaret, men ja jeg elsker min mand, for den person han er. Men som far er der næsten kun for at være legekammerat eller en der holder øje mens jeg skal i bad osv. han aner ikke hvordan/hvad/hvornår min søn skal have mad/flaske/ i bad/ren ble eller tøj på.
Når der har været tidspunkter hvor jeg har haft brug for pusterum har jeg gået til min svigerinde, hun er god med min søn, og kender til alle hans rutiner, og det har været en KÆMPE hjælp.
Men nu hvor jeg er startet i skole, (og jo ikke kan have så meget fravær) og min søn bliver syg står jeg i en exra svær situation - hva gør enlige mødre ?
min mand kan ikke klare at have ham hjemme hele dagen, mens jeg er væk... og han vil ikke længere have jeg går til hans familie!!!og min er ikke tilrådighed. ?
hva gør jeg så.. hvis jeg tager barnsyg fra skole hvergang han ikke kan være i dagpleje.. så bliver jeg jo tilsidst smidt ud for formeget fravær....
jeg ved godt i sikkert sidder og tænker.. hvofor går hun dog ikk bare fra ham. -fordi jeg tror ikke på at ødelægge et ægteskab eller familie, og selvom tingene er som de er har jeg jo venet mig til at jeg står alene med min søn med alt det praktiske..han er jo en vidunderlig mand og far når det er hyggetid og vi laver ting sammen.
Han prøver (med opfordring af sin far!) på at være med, skifter ble, tager ham (fra dagpleje) når han har feber, giver ham indimellem mad (hvis han APSOLUT skal)
men stadig ser jeg drømmen om en større familie forsvinde.. da jeg ved at selvom jeg åh så gerne ville have flere børn, kan jeg ikke sætte et barn i verden igen når jeg nu VED hvordan min mand takler det. ligemeget hvor meget han så nu sidder og siger han glæder sig til næste gang, at han kan gøre det hele bedre (om igen) at han nu ved hvad han skal forvente.
undkyld romanen.. ved ikke hvad jeg ville med den.. sys bare jeg har brug for at få det sagt.. selvom det er anonymt.. suk