Kanel og graviditet... farligt??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.788 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. september 2010

Riksen

Hej piger!

Jeg ved ikke om emnet har været oppe tidligere, men så må I meget gerne linke til det.

Jeg har hørt noget om at kanel ikke skulle være godt/sundt at spise, når man er gravid.

Jeg ved ikke, hvad det skulle forårsage eller ødelægge i forhold til graviditeten, så nu spørger jeg jer om I ved noget.

Hvad siger I?

- Rikke 21+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Chr.Kristiansen

Uh det håber jeg da ikke! Har en forfærdelig trang til kanel-gifler... følger lige med her....

Anmeld

8. september 2010

AnneBJ

Det har jeg aldrig hørt om... Har du hørt noget om, i hvilken mængde og sådan noget? Tænker at kanelgifler, -snegle, kanelsukker på grød osv. må være ok..?

Anmeld

8. september 2010

Riksen

Chr.Kristiansen skriver:

Uh det håber jeg da ikke! Har en forfærdelig trang til kanel-gifler... følger lige med her....

Nej, det håber jeg heller ikke, men jeg stødte på det i går på nogle debatsider. Synes det lyder mærkeligt, men jeg vil hellere være på den sikre side inden jeg går i krig med risengrød med kanel - som jeg lææænge har haft en stooooor craving for

Anmeld

8. september 2010

Riksen

AnneBJ skriver:

Det har jeg aldrig hørt om... Har du hørt noget om, i hvilken mængde og sådan noget? Tænker at kanelgifler, -snegle, kanelsukker på grød osv. må være ok..?

Altså jeg så på en debatside i går at der var en gravid, der havde oplevet at kolleger havde undret sig over at hun spiste kanelgifler, når nu det var "farligt".

Men jeg ved ikke noget om hvor stor en mængde eller i hvilken form kanel skulle være farlig....

Anmeld

8. september 2010

AnneBJ

Riksen skriver:

Nej, det håber jeg heller ikke, men jeg stødte på det i går på nogle debatsider. Synes det lyder mærkeligt, men jeg vil hellere være på den sikre side inden jeg går i krig med risengrød med kanel - som jeg lææænge har haft en stooooor craving for

Har lige googlet lidt - meget lidt, og essensen var, at det øger "risikoen" for halsbrand! Altså ganske ufarligt, men i længden træls og ubehageligt!
Jeg har tænkt mig at fortsætte med ovennævnte kanel-udskejelser i min hverdag, og også kanelknækbrød

Anmeld

8. september 2010

Riksen

AnneBJ skriver:

Har lige googlet lidt - meget lidt, og essensen var, at det øger "risikoen" for halsbrand! Altså ganske ufarligt, men i længden træls og ubehageligt!
Jeg har tænkt mig at fortsætte med ovennævnte kanel-udskejelser i min hverdag, og også kanelknækbrød

Godt så! Halsbrand overlever både bebs og jeg

Tak for hjælpen... har ikke kunnet finde noget om det, og der står jo intet om kanel i det udleverede materiale om kost fra sundhedsstyrelsen, så man burde vel kunne udlede at hvis det på nogen måde var farligt, ville man fraråde det?

Forresten... mener at man i USA fraråder gravide at indtage kanel, men igen: aner intet om det!

Anmeld

8. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Har også hørt lidt om det kunne være farligt, men aldrig rigtig hørt en læge eller lign. sige det samme så....

Anmeld

8. september 2010

Riksen

Alexis skriver:

Har også hørt lidt om det kunne være farligt, men aldrig rigtig hørt en læge eller lign. sige det samme så....

Nej, det har jeg heller ikke... mystisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.