Light produkter under graviditet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. september 2010

vingummibamse

hej alle i kloge piger..

i går fik jeg afvide af min nabo  at light produkter var skadelig for babyen og jeg skulle holde mig langt væk fra det..

er der nogen af jer der ahr hørt om dette..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

L.J.L

vingummibamse skriver:

hej alle i kloge piger..

i går fik jeg afvide af min nabo  at light produkter var skadelig for babyen og jeg skulle holde mig langt væk fra det..

Det er ikke så længe siden at der var en artikel om det i EB mener jeg det var. Light sodavand skulle forårsage for tidlig fødsel i nogle tilfælde.

Anmeld

8. september 2010

Pige2009

Det har jeg aldrig hørt om, men light produkter indeholder jo en del kemiske stoffer, så måske er det dét hun har tænkt på

Anmeld

8. september 2010

VIPpigen

Det er noget tid siden der var noget om cola light, og saft light og sådan nogen ting hvor de sagde at det kunne resultere i fortidlig fødte børn... Ved ikke hvor meget de køre i det længere, mener jeg hørte det lige inden vi fandt ud af vi ventede os...  Men er sikker på du kan finde noget på google

Anmeld

8. september 2010

LRJ

Det stod i ekstra bladet på et tidspunkt som de andre skriver. Men jeg fik direkte ordre til kun at drikke light produkter, da jeg havde graviditets betinget sukkersyge og hvis det passede at det giver for tidlige fødsler så det da underlig min datter kun er født tre dage før tid

Anmeld

8. september 2010

bøgelund

Der er lavet undersøgelser om light sodavand og saftevand ja light produkterne indeholder Aspartam, som kan kan forårsage for tidlig fødsel. 78% i undersøgelsen fødte for tidligt, og lidt færre % hos dem der drak lidt light om dagen. Men de mener at der skal flere undersøgelser til at fastlå det. Indtil nu fraråder de bare light.. men der er så meget man skal passe på. Det er snart ikke til at finde rundt i.. 

Anmeld

8. september 2010

vingummibamse

oki tak skal i ha piger.. blev bare lige nysgerrig for jeg ahvde slet ikke hørt noget om det..

nu ikke fordi jeg over hoved drikker meget safte vand eller sodavand.. men jo rart nok at vide...

Anmeld

8. september 2010

millesofie

vingummibamse skriver:

hej alle i kloge piger..

ja det er meget skadeligt også for barnet senere

en af de mange bivirkninger sker i børns kønsorganer (de bliver ikke ordenligt udviklet)

Anmeld

8. september 2010

Anneiris

vingummibamse skriver:

hej alle i kloge piger..

Det er i hvertfald ikke sundt.

- Det er alle de sødestoffer. Det er der også i Iste, og alm the.

Anmeld

8. september 2010

vingummibamse

Fisenberg skriver:

ja det er meget skadeligt også for barnet senere

en af de mange bivirkninger sker i børns kønsorganer (de bliver ikke ordenligt udviklet)

ej fy for ....... jeg holder mig vidst bare helt væk fra light produkter just incase.. øv hvor har jeg da ikke lyst til det skal ske for min baby..

ved du om det gælder under hele graviditeten eller om det kun er i starten eller sådan..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.