Chefen på nakken :( (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg vælger at skrive som ano, da man ikke ved, hvem der læser med. Måske I gætter hvem jeg er, det må I gerne

Min kæreste arbejder i et stort firma, der sælger outdoor-udstyr. Han har været sæson-ansat siden 2007 som lagermand (arb. fra jan-sep.), men er pr. 1. august trådt over i fast stilling. Det har været en stor lettelse for os.

Gennem sommeren har han varetaget forskellige opgaver i firmaet, og har bl.a. været ekstramand i service/kontor afdelingen, da de har manglet en ansat, og alle de andre på kontoret er glade for hans arbejde, og jeg ved fra en kollega at han virkelig har fået sat gang i nogle systematiseringer og oprydninger, til at lette arbejdsgangen for alle. Det er der blevet sat pris på. Desværre bare ikke af chefen...

Min kæreste blev for to mdr. siden stoppet op af chefen for servieafd. (der har været i firmaet 4 mdr.). Han var utilfreds med kærestens arbejdsinsats, da han efter hans mening ikke er aktiv nok, og ikke pakker det han skal på lageret. "Problemet" er jo, at hans job nu er på kontoret, og at han ikke skal pakke. Kæresten blev meget sur/skuffet, da han virkelig mener han gør alt hvad han kan. Hans kollega fik det at vide, og fløj direkte ind på kontoret, og tog en snak med chefen. På en rimelig måde, men i faste vendinger fortalte han, at min kæreste er solid arbejdekraft, der arbejder hårdt, er hjælpsom og ordentlig. Jeg valgte at sige til Kæresten, at han måtte tage en snak med chefen, og forklare, at han ikke var sikker på, hvad problemet var, at han gerne ville have en forklaring. Det har han ikke gjort, og det må være hans sag.

Nu er problemet der igen. Kæresten sender en sms for lidt siden, fordi chefen igen har stoppet ham og været utilfreds. Og nu er han sur. Han er en af de udvalgte, der rejser udenlands med firmaet til messe-arbejde, og er blevet tilbudt en lederstilling på lageret fra januar måned, som han har takket ja til. Og alligevel er chefen for serviceafd. på nakken af ham, som den eneste. Og nu bliver jeg ked af det, fordi han er ked af det, og ikke føler sig godtaget på sit job.

Jeg råder ham igen til at tage en snak med chefen, der er ham på nakken, for jeg mener han har ret til konkrete svar, hvor problemområderne er. Der kan jo være nogle ting han kan forbedre eller gøre anderledes, der er altid plads til forbedringer! Men jeg synes ikke det giver mening, at en kommende leder bliver "efterfulgt" på den måde, når kollegerne støtter op omkring ham, og roser ham for det arbejde han udfører?

Hvad kan han gøre? Det er svært for mig, for jeg ved jo kun hvad han fortæller, og hvad jeg ved fra de kollger, vi også ser privat. De forstår heller ikke, hvad der foregår...

Vi skulle have været til spisning med kollegerne næste fredag, men nu har han meldt fra, da chefen kommer... Jeg er bare bange for det ikke hjælper på situationen, og at det ikke skaber en bedre stemning.

Øv, jeg synes det er svært. Har I nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

oo

aj hvor er det groft! og dårligt lederskab af chefen at han ikke ligesom sørger for at få orden på tingene. man kan da ikke bare lige smide en bemærkning om, at folk ikke gør deres arbejde godt nok og så valse afsted uden forklaring eller uddybning! Jeg synes, som du, at din kæreste skal bede om et møde med chefen så han kan komme til bunds i den her sag. det burde jo være chefen der arrangerede det møde - især fordi det ikke kun er een gang han sir at arbejdet ikke bliver gjort godt nok, men når han nu ikke gør det, men faktisk bare skaber usikkerhed og utryghed på arbejdspladsen, så må din kæreste være "den store". Det positive er jo helt klart, at han bakkes op af sine kolleger!! det må han huske sig selv på

Anmeld

8. september 2010

Anonym trådstarter

aj hvor er det groft! og dårligt lederskab af chefen at han ikke ligesom sørger for at få orden på tingene. man kan da ikke bare lige smide en bemærkning om, at folk ikke gør deres arbejde godt nok og så valse afsted uden forklaring eller uddybning! Jeg synes, som du, at din kæreste skal bede om et møde med chefen så han kan komme til bunds i den her sag. det burde jo være chefen der arrangerede det møde - især fordi det ikke kun er een gang han sir at arbejdet ikke bliver gjort godt nok, men når han nu ikke gør det, men faktisk bare skaber usikkerhed og utryghed på arbejdspladsen, så må din kæreste være "den store". Det positive er jo helt klart, at han bakkes op af sine kolleger!! det må han huske sig selv på

Meget enig!

Jeg ved godt, at jeg er "farvet" af, at det er min kæreste. Men jeg synes det er utrolig dårlig ledelse, og det giver nogle dårlige signaler rent organisatorisk. Jeg kan ikke undgå at tænke, at det er en ny chef der ønsker at pisse sit territorie af...

Det er bare svært at sige "at samtale nok er vejen frem" til en kæreste, der har inltert sind og allerede ér kogt over.... Men det er jo forståeligt, når det ikke giver mening for ham....

OG, er det fair nok at jeg tænker det IKKE hjælper at udeblive fra fællesspisning hos en kollega næste fredag? Det er hans valg, men jeg tror det er vreden der har taget beslutningen...

Anmeld

8. september 2010

oo

Anonym skriver:

Meget enig!

Jeg ved godt, at jeg er "farvet" af, at det er min kæreste. Men jeg synes det er utrolig dårlig ledelse, og det giver nogle dårlige signaler rent organisatorisk. Jeg kan ikke undgå at tænke, at det er en ny chef der ønsker at pisse sit territorie af...

Det er bare svært at sige "at samtale nok er vejen frem" til en kæreste, der har inltert sind og allerede ér kogt over.... Men det er jo forståeligt, når det ikke giver mening for ham....

OG, er det fair nok at jeg tænker det IKKE hjælper at udeblive fra fællesspisning hos en kollega næste fredag? Det er hans valg, men jeg tror det er vreden der har taget beslutningen...

nej, det tror jeg heller ikke hjælper - og især ikke hvis det er en ny chef der pisser sit territorium af! så får han jo bekræftet at det er vejen frem...altså at være en skid overfor dem man ikke kan lide personligt. jeg kan udmærket forstå at din kæreste ikke har lyst til at tage afsted, men igen, så skal han huske på, at hans kolleger bakker ham op og at han jo rent faktisk gør sit arbejde rigtig godt, så han skal ikke lade sig kue af sådan en wanna-be alfahan!!

Anmeld

8. september 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

nej, det tror jeg heller ikke hjælper - og især ikke hvis det er en ny chef der pisser sit territorium af! så får han jo bekræftet at det er vejen frem...altså at være en skid overfor dem man ikke kan lide personligt. jeg kan udmærket forstå at din kæreste ikke har lyst til at tage afsted, men igen, så skal han huske på, at hans kolleger bakker ham op og at han jo rent faktisk gør sit arbejde rigtig godt, så han skal ikke lade sig kue af sådan en wanna-be alfahan!!

Tak. Det er rart at høre, at mine tanker ikke er helt ved siden af. Hvis han/vi bliver væk fra spisning, så vinder den dumme chef over det gode sociale liv, der allerede er der. Men det er nemmere at tale med ham, når han kommer hjem.. Så han han også fået luft, og kan måske se det hele lidt mere fra oven...

Anmeld

8. september 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

Kan lige opdatere, at kæresten er blevet beordret at deltage, af sine gode kolleger Så vi skal afsted!! De havde sjovt nok også sagt, at den botnakke ikke skulle vinde!

Kæresten er i rimeligt humør nu. Selvfølgelig sur, men inden for rimelighedens grænser!

Anmeld

8. september 2010

oo

Anonym skriver:

Kan lige opdatere, at kæresten er blevet beordret at deltage, af sine gode kolleger Så vi skal afsted!! De havde sjovt nok også sagt, at den botnakke ikke skulle vinde!

Kæresten er i rimeligt humør nu. Selvfølgelig sur, men inden for rimelighedens grænser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.